justering af motor med MS

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
duckstar
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Geografisk sted: Brønshøj/Husum

#11 Indlæg af duckstar »

Tryk over 0 bar sender en spænding der går over 4,75v og så "ser" motorstyringen en fejl på sensoren.. normalt er den normale spænding mellem 0.4-4,7 volt - sådan er det ihvertfald på min... den kan dog sende op til 5 volt, hvorfor motorstyringen så går i nødprogram over de 4,75.

Tricket er at sætte en zenerdiode på 4,75v ind mellem udgangnen på MAP sensoren og dens stelledning. Den vil så droppe den spænding der er over 4,75 volt over til stel.

Alternativt, sætte en slange ind mellem manifold og MAP sensor med et T-stykke hvor i enden der sidder en envejsventil. Den model kører jeg med og det virker fint.. Når der kommer det mindste overtryk åbner ventilen så MAP sensoren ikke ser andet end vacuum.

Se mere på: http://forums.nasioc.com/forums/archive ... 40026.html
Vh. Anders
xillur
Senior Medlem
Indlæg: 284
Tilmeldt: 03 dec 2004, 22:05
Geografisk sted: Nordsjælland
Kontakt:

#12 Indlæg af xillur »

nogle map sensor viser ~5v ved 100kpa andre ~2.5v jeg har bikset en justérbar reference diode sammen, så den kan tilpasses alle typerne.

Den mekaniske løsning kan være fin, men jeg har hørt om at trykket nåede at stige inden ensretterventilen nåede at lukke. Så motoren nåede at gå i fejl eller bare snublede over sig selv...
E61 525I 2004 Hverdagsbil
E10 2002 1973 Tracktoy
Besvar