klyfax skrev:René / Turbomotor.dk lavede det på min 1.3 turbo blok. Toyota godt nok, men idéen er vel den samme?
Princippet er nok det sammen, men udførslen er nok ikke. Det skulle i øvrigt ikke undre mig at man kunne få nogle universial dyser at bore i. Dette ville givet vis være en del nemmere.
Thomas Nielsen skrev:Okay vil prøve at ringe til det turbo motor mandag...
Evt. vis i har andre tip/tricks så spyt ud så vil jeg blive meget glad
en gti 16v blok har osse undersmøring af stemplerne nøjagtig magen til g60 blokken. byggede selv en motor med g60 stempler og plejlstænger, 16v krumtap og blok + g 60 topstykke. kørte 0,9 bar(190 kpa) grunden til at jeg gjorde det på den måde var nok mest at det lige var de dele der var nemme og komme i nærheden af til billige penge. så vidt jeg husker gav jeg under 1000 kr. for 16v blokken, så hvis du kan finde sådan en der er i rimelig stand så tvivler jeg på at det kan betale sig at gøre det store nummer ud af at få lavet undersmøring i en alm 8v blok. på en alm 8v blok er der hul op gennem plejlstange til smørring af krydspind, på g60 plejlstængerne er der ikke hul, krydspinden bliver smurt af at der er et lille hul oppe i toppen af plejlstangen som olien drypper ned i når undersmøringsdysen sprøjter olien op under stemplerne, helt hvor meget det har at sige ved jeg ikk helt. har da hørt om folk der smider g60 stempler og plejlstænger i alm 8v blokke, men helt optimalt er det ikk.
Wildert skrev:Jeg mener helt bestemt at have læst at krumbassen i en G60'er også er stærkere. I det hele taget skulle bunden på sådan en G60'er være lidt af en velbygget konstruktion - kun overgået af en 1.8T'erens bund.
Hummm... Jeg har stået med to krumtappe (G60 og almindelig) ved siden af hinanden. Jeg kunne ikke udmiddelbart se forskel. Desværre vejede jeg dem ikke.
V/h Chr
har osse stået med en G60 en 16v og en 8v, de ser ret ens ud og umidelbart kan man ikk lige se nogen forskel, derfor vejede jeg dem og det viste sig at der faktisk var forskel på vægten. nu kan jeg ikk lige huske hvafor en der vejede mindst og hvafor en der vejede mest. jeg valgte den der var i bedst stand af 16v og G60, hvis vi snakker omkring 200 heste er det ligegyldigt hvafor en af de to man vælger. EFTER MIN MENING
Havneren skrev:Ja... En 16V har også oliesmøring, men det hjælper ham jo ikke rigtigt. Han vil jo netop gerne have en, original til bilen, PB motor i.
Jeg ville nok tage G60 krumtappen, hvis jeg havde valget, men jeg ville omvendt ikke være bekymret for at lave mange hk på den anden tap.
V/h Chr
ja ok. men er det ikk rigtig hvis jeg siger at uanset om han får sat undersmøring i en pb blok og bygger det op derfra så vil det blive knald hamrende ulovligt at køre med aligevel, ellers skal bilen synes med motoren med turbo osv. så hvis det var mig ville jeg bare hive org, motor ud og ha stående og så ud med turbo motor til syn, tror ikk at det tager meget længere tid at skifte hele motor frem for at skulle skrue turbo og hvad man ellers får bikset sammen, af inden syn. så igen tænker jeg bare om det er besværet værd.