Ignition map konfigurator - Giv jeres input!

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
skassa
Medlem
Indlæg: 110
Tilmeldt: 19 okt 2004, 21:37

#11 Indlæg af skassa »

Antal ventiler =5
Kompression =11,3
Bore =81
Oktantal =98
Indsugningskøling =under40
Squisch =god
Vandindsprøjtning =nej

Den her er map er noget aggresiv,men rigtig tæt på ,hvad jeg mener den skal være
Motoren er en 4age 20v blacktop

/Skassa
JPP
Admin
Admin
Indlæg: 2499
Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54

#12 Indlæg af JPP »

xillur skrev:jamen det er jo kanin jakob, jeg vil da lige prøve den af på min når jeg har fået styr på tændspolen :gnaek:


Lyder godt, kom endelig tilbage med lidt feedback :)
JPP
Admin
Admin
Indlæg: 2499
Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54

#13 Indlæg af JPP »

skassa skrev:Antal ventiler =5
Kompression =11,3
Bore =81
Oktantal =98
Indsugningskøling =under40
Squisch =god
Vandindsprøjtning =nej

Den her er map er noget aggresiv,men rigtig tæt på ,hvad jeg mener den skal være
Motoren er en 4age 20v blacktop

/Skassa


Det var så et yderligpunkt mere (5 ventiler og sug). Tak for input, jeg kigger på det og ser om den ikke skal trækkes lidt tilbage i denne kombination.
Brugeravatar
Brian SPC
Medlem
Indlæg: 184
Tilmeldt: 12 sep 2003, 10:57
Geografisk sted: Barrit
Kontakt:

#14 Indlæg af Brian SPC »

Her er mine inputs som jeg brugte

2 Ventiler
middel 8.5 - 9.5 komp
88-102mm bore
98 oktan
middel 40-60grader luft temp
middel squish 2 ventiler
nej vandindsprøjtning

Den virkede fint faktisk, måtte kun justere lidt mellem 4400 - 6000 ved fuld load, altså 0.6 - 0.8bar, bilen tager gassen meget bedre nu synes jeg.
Sierra 2.0i TT Solgt - Nu Kia Picanto ´09 & Volvo 940 2.3 GL Stc. B230FD
www.SPC-Net.dk
JPP
Admin
Admin
Indlæg: 2499
Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54

#15 Indlæg af JPP »

Ny version uploaded (1.04). Der er lavet små korrigeringer til retard og advance faktorerne.
FALFA
Senior Medlem
Indlæg: 263
Tilmeldt: 09 mar 2004, 21:31
Geografisk sted: tæt på kbh
Kontakt:

#16 Indlæg af FALFA »

har kikket lidt i forhold til mit eget setup
v8
gammel konstruktion
med turbo
2 ventiler
0 squise
og det ser faktisk godt ud
konservativt
men mit eget setup er nok for agrasivt (sagde han efter 3 toppakning).
men aldt i aldt en god grund konfigurator du burde poaste den her
http://www.msefi.com
og se hvad de siger til den, der er et sted i deres forum som kun omhandler tanding og setup .

http://www.msefi.com/viewforum.php?f=89&sid=6482169dd274819607ea04fedc6da2ac
Helre lave det selv til dobbelt pris, og halvt så godt, end at købe færdigt.
JPP
Admin
Admin
Indlæg: 2499
Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54

#17 Indlæg af JPP »

Takker - Det kunne jeg da prøve, så må vi se hvad de siger til den.

Der er nu uploadet v1.05 med sprogvalg :gnaek:

Mvh Jakob
JPP
Admin
Admin
Indlæg: 2499
Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54

#18 Indlæg af JPP »

Ny version 1.06 uploaded.

Der er lavet lidt små justeringer på retard for 2 ventilede og større ændringer for retard for > 3 ventilede.
JPP
Admin
Admin
Indlæg: 2499
Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54

#19 Indlæg af JPP »

Så kom der seperat side til den http://www.powerpage.dk/tuning_ignition ... rator.aspx
Plus et par artikler om opsætning af tændingsmap, detonation og preignition.
Besvar