Barometer til korrektion faktoren

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
bemmer
Medlem
Indlæg: 140
Tilmeldt: 29 nov 2005, 19:52

#11 Indlæg af bemmer »

lqs skrev:den fanger jeg ikke helt! kan du forklare det igen? MVH søren


Søren, jeg så ikke dit indlæg, det var klemt lidt inde under Henriks voldsomme reaktion.
Jeg skal gøre et forsøg på at forklare mig.

∆h= ∆p/(massefylden*g)


h er i meter og p i Pa, massefylden på luft, den er ca. 1,293kg/m3 for tør nul(0) graderC luft ved 1013,25hPa og g er tyngdekraften

Det bliver så til (101325-79900)/(1,293*9,81)=1689meter

Det er en ca. værdi, da vi ved jo ikke helt præcist, hvad luften består af samt det skal også være målt lige over hinanden på samme tidspunkt.
Er det ikke svar nok, er jeg sikker på, DMI har svaret, du søger.

Bemmer
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#12 Indlæg af HenrikGM »

bemmer skrev:[Søren, jeg så ikke dit indlæg, det var klemt lidt inde under Henriks voldsomme reaktion.


nånå, rolig nu...

Jeg tog såmen blot din fine formel, og regnede baglæns på den.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Besvar