Montering af både turbo og kompressor samt intercooler?????

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
supra.
Nyt Medlem
Indlæg: 17
Tilmeldt: 07 aug 2006, 21:07

#11 Indlæg af supra. »

okay, tak for det. men til andre der tænker på at bygge begge ting sammen, så skal kompressoren føde turboen med luft. rimeligt enkelt egentlig..
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#12 Indlæg af K-FINN »

Tror der skal lidt mere til, hvis alt luft skal igennem kompressor, bliver det en prop.
Hvis det var mig der skulle lave det, ville jeg lade kompressor trække nede fra, og længere oppe skal luften uden om kompressor og direkte ind i turbo.
Tror dog det er en masse arbejde som man bliver skuffet over resultalt bagefter.
MVH Finn
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
supra.
Nyt Medlem
Indlæg: 17
Tilmeldt: 07 aug 2006, 21:07

#13 Indlæg af supra. »

mener du ikke at effekten bliver bedre ved det Finn? man skulle bare mene at den så vil have træk på næsten alle omdrejningerne. jeg har ikke fundet kompressoren endnu, men turboen er en gt2876. kompressoren vil jo køre med rundt og stadig trække luft igennem til turboen når den ikke selv lader mere. luftfilteret er fra en m3, hvor der skal tragt på så der kommer tryk på derfra også.
Mvh Carsten
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#14 Indlæg af K-FINN »

Din hk kurve vil helt sikkert ligge højere i lave rpm, men tror din spids hk er mindre.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#15 Indlæg af Morten VJ »

Jeg vil give Finn ret hvorfor overomplicere en relativ simpel tryk ladning.
specielt med den lille turbo du har valgt, og meget lave ladetryk.
Det bliver nok flest af dem her :damn: iforhold til dem her :up:

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
supra.
Nyt Medlem
Indlæg: 17
Tilmeldt: 07 aug 2006, 21:07

#16 Indlæg af supra. »

jeg fik af vide at turboen var rimelig af størrelse og gik op til 4-450 hk. Den har væsentlig større indsugning end mange af dem man ser. (100mm)
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#17 Indlæg af K-FINN »

Ja men vil stadig mene at kompressoren er en prop i systemet.
MVH Finn
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#18 Indlæg af lqs »

det (de 100mm) er nok tilslutningen. ellers er der ikke noget problem med kapasitet på den turbo før efter 1500hk! ang. den svenske kompressor/turbo supra så var det ingen fælde... man kan læse om den bla. på supramannen se. ..... blot en opfordring til ikke at gøre tingene sværere end de behøver være. MVH. søren ps. N2O virker mange gange bedre ang. at spole en stor turbo op... altså end kompressoren.
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#19 Indlæg af K-FINN »

Ja søren, man skal bare huske ikke trykke på knappen for tidligt, troede du havde instrureret din kører. :tooth:
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#20 Indlæg af lqs »

den stivbenede bonderøv fatter jo minus! skulle aldrig have skubbet sædet frem... nej det er pis.
de bøjede stænger skyldes nok nærmere, en motor der stallede pga. extremt godt bid. nægter at tro at 500% merydelse skulle have noget at sige for levetiden på standard dele. prøver lige at se om det er muligt at lave link til svensker supraen. MVH. søren ps. en klogere tuner ville nok have valgt at lade motorstyrring slå gassen fra under 3500rpm...
Besvar