Eftermonteret turbo og vand tilgang

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#11 Indlæg af K-FINN »

Grydesvamp ja om det er nødvendig kan jo diskuteres, men tror levetiden bliver forlænget hvis man montere det.
Har monteret en del brugte nissan kuglelejer turbo'er, i starten brugte vi ikke vand på dem, mange begyndte at ryge, også selv om de blev renoveret, tror de bliver ovale pågrund af varme.
Dem som vi montere vand på med det samme ryger ikke.
Om det er tilfælde eller der er noget i det, vil jeg lade andre bedømme, men det er min erfaring.
MVH Finn
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Brugeravatar
david
Mester Medlem
Indlæg: 502
Tilmeldt: 13 jan 2004, 10:46
Geografisk sted: 9000

#12 Indlæg af david »

Jeg vil da også montere vandet.... Det er jo nok ikke for sjov at fabrikkerne har lavet dem vandkølet....
Brugeravatar
grydesvamp
Mester Medlem
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland

#13 Indlæg af grydesvamp »

mener at huske denne diskution har været oppe og vende før.. kører selv uden vand af praktiske årsager, turboen sidder nemlig meget snævert mellem manifold og inderskærm udover det er jeg lidt bange for at der ikke er nok flow fra vandpumpen så skulle i så fald ud og finde en pumpe (så langt er jeg ikke kommet endnu)...
Fri bane fuld hane! :-)
Brugeravatar
Saab-Daniel
Mester Medlem
Indlæg: 1275
Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Kontakt:

#14 Indlæg af Saab-Daniel »

Rune, din turbo HAR slet ikke vandkøling, og dermed smører OG køler olien din turbo ;)
Daniel.
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com
Besvar