Havneren skrev:Den er god nok Brian.. ASE har fået en funtion så den bliver faset ud efterhånden som motoren bliver varm. Men det skal selvf. være sadt sådan op.
Den har fået en tabel som "choker funktionen" også har. Man kan også vælge at køre den lidt mere old style og så med en switchpunkt mener jeg.
V/h Chr
Jeg er faktisk ret sikker på at 024s9 fasede den det slet ikke ud, men slog det bare fra. Om det var temp styret eller styret på anden måde blev jeg aldrig klar over. Jeg spurgte inde på www.msefi.com men fik ikke noget svar.
Jeg mener at det er netop 024s9 jeg kører, og der mener jeg at det bl.a. kan være tidsstyret - så jeg var måske ikke helt off, bare bagud .
Havneren skrev:Den er god nok Brian.. ASE har fået en funtion så den bliver faset ud efterhånden som motoren bliver varm. Men det skal selvf. være sadt sådan op.
Den har fået en tabel som "choker funktionen" også har. Man kan også vælge at køre den lidt mere old style og så med en switchpunkt mener jeg.
V/h Chr
Jeg er faktisk ret sikker på at 024s9 fasede den det slet ikke ud, men slog det bare fra. Om det var temp styret eller styret på anden måde blev jeg aldrig klar over. Jeg spurgte inde på www.msefi.com men fik ikke noget svar.
Jeg mener at det er netop 024s9 jeg kører, og der mener jeg at det bl.a. kan være tidsstyret - så jeg var måske ikke helt off, bare bagud .
Tidsstyret jow, men det forklarer ikke hvorfor den ikke aktiverer ASE efter en powercycle.
Havneren skrev:Den er god nok Brian.. ASE har fået en funtion så den bliver faset ud efterhånden som motoren bliver varm. Men det skal selvf. være sadt sådan op.
Den har fået en tabel som "choker funktionen" også har. Man kan også vælge at køre den lidt mere old style og så med en switchpunkt mener jeg.
V/h Chr
Jeg er faktisk ret sikker på at 024s9 fasede den det slet ikke ud, men slog det bare fra. Om det var temp styret eller styret på anden måde blev jeg aldrig klar over. Jeg spurgte inde på www.msefi.com men fik ikke noget svar.
Jeg mener at det er netop 024s9 jeg kører, og der mener jeg at det bl.a. kan være tidsstyret - så jeg var måske ikke helt off, bare bagud .
Tidsstyret jow, men det forklarer ikke hvorfor den ikke aktiverer ASE efter en powercycle.
Bare en ide om at den ville tro at den lige var kommet fra cranking og derfor skulle aktivere ASE? Men jeg ved ikke om det er tilfældet.
Havneren skrev:Den er god nok Brian.. ASE har fået en funtion så den bliver faset ud efterhånden som motoren bliver varm. Men det skal selvf. være sadt sådan op.
Den har fået en tabel som "choker funktionen" også har. Man kan også vælge at køre den lidt mere old style og så med en switchpunkt mener jeg.
V/h Chr
Jeg er faktisk ret sikker på at 024s9 fasede den det slet ikke ud, men slog det bare fra. Om det var temp styret eller styret på anden måde blev jeg aldrig klar over. Jeg spurgte inde på www.msefi.com men fik ikke noget svar.
Jeg mener at det er netop 024s9 jeg kører, og der mener jeg at det bl.a. kan være tidsstyret - så jeg var måske ikke helt off, bare bagud .
Tidsstyret jow, men det forklarer ikke hvorfor den ikke aktiverer ASE efter en powercycle.
Bare en ide om at den ville tro at den lige var kommet fra cranking og derfor skulle aktivere ASE? Men jeg ved ikke om det er tilfældet.
Lad os tage et eksempel for at præcisere min teori:
State *Event*
----------------------------------------------------
OFF state *Ignition switch ON* ->
ON state *Engine starts cranking* ->
Run+Cranking state *Engine goes over cranking treshold* ->
Run state .....
Hvad der så bestemmer om MS skal lægge ASEmod til VE eller ej, kan jeg ikke greje. Jeg tror det er Coolant temp, men er ikke sikker.
Juhuu - så kører vi igen! Og dog...
Vi kører på alle 4 cylindre, men LC1'erens udgange er røget en tur... Fatter ikke hvordan begge udgang er røget, da jeg kun bruger den ene.
Mens jeg har haft bilen startet har der ikke været reset'ere - alt som det gamle
Vezzel 309 GTI16 skrev:Juhuu - så kører vi igen! Og dog... Vi kører på alle 4 cylindre, men LC1'erens udgange er røget en tur... Fatter ikke hvordan begge udgang er røget, da jeg kun bruger den ene. Mens jeg har haft bilen startet har der ikke været reset'ere - alt som det gamle
Hvad gjorde du får at rette op på problemet?
Det er kun en kreds til begge udgange, så det er nok den du har brændt af i din LC-1.
xillur skrev: Hvad gjorde du får at rette op på problemet?
Det er kun en kreds til begge udgange, så det er nok den du har brændt af i din LC-1.
Skiftede tændrør og kabler - intet andet.
Ja, men jeg er imponeret over Innovative - skrev en mail 21,32 i går aftes, og kl 23,37 fik jeg en mail retur om at der blev sendt en ny afsted til mig i dag - jeg skal blot sende den gamle retur indenfor 3 uger.
Se DET kalder man hurtig service .
Vezzel 309 GTI16 skrev:Skiftede tændrør og kabler - intet andet.
Hvis det holder så kunne noget tyde på at du har MS-ledninger for tæt på dine tændkabler - for at gå med livrem og seler kunne du jo passende lige gå det efter og se om der er muligheder for at lave om på det.
Vezzel 309 GTI16 skrev:Ja, men jeg er imponeret over Innovative - skrev en mail 21,32 i går aftes, og kl 23,37 fik jeg en mail retur om at der blev sendt en ny afsted til mig i dag - jeg skal blot sende den gamle retur indenfor 3 uger. Se DET kalder man hurtig service .
Den har jeg hørt om før - det er meget imponerende...
Wildert skrev: Hvis det holder så kunne noget tyde på at du har MS-ledninger for tæt på dine tændkabler - for at gå med livrem og seler kunne du jo passende lige gå det efter og se om der er muligheder for at lave om på det.
Nej - det er ikke tilfældet. Jeg har monteres MS som det originale ledningsnet var(billedet er med det originale ledningsnet)
Dog går ledningerne tæt på tændspolen - har det nogen betydning?http://vezzel.dk/div-upload/idle-valve.jpg Det er lige til højre for tomgangs-ventilen at tændspolen sidder.
Wildert skrev: Hvis det holder så kunne noget tyde på at du har MS-ledninger for tæt på dine tændkabler - for at gå med livrem og seler kunne du jo passende lige gå det efter og se om der er muligheder for at lave om på det.
Nej - det er ikke tilfældet. Jeg har monteres MS som det originale ledningsnet var(billedet er med det originale ledningsnet) Dog går ledningerne tæt på tændspolen - har det nogen betydning?http://vezzel.dk/div-upload/idle-valve.jpg Det er lige til højre for tomgangs-ventilen at tændspolen sidder.
Nu farer der jo immervæk et sted mellem 20.000 og 40.000 volt ud fra tændspolen, så jeg ville da være en anelse mistænksom ved det forhold .
Jeg kan sige at 4-5 ledninger til sensorer der lå ud over noget så fredeligt som en generator var nok til at min gik fuldstændig bersærk.