Side 2 af 3
: 29 jul 2006, 12:33
af JPP
Et flexrør/slange giver et enormt stort tryktab -> langt større end man lige regner med. Har set nogle målinger. Det gælder vel om at få det i en størst mulig indvendig jævn glat overflade og i et materiale som mindst mulig absobere varme fra motorrummet.
: 29 jul 2006, 17:01
af Mads B (dk)
du kunne evt få lavet en kurve af ladetrykket med og uden rør/slange.... hvis de er ens så burde der ikke være nogen begrænsning i rør/slangen
: 29 jul 2006, 17:10
af klyfax
Dette burde give svaret på dit problem Jimmy!!!
Dette er modtaget per mail i nat!
Jeg sidder lige og læser tråden om varm kold luft på Jimmys UNO.
Jeg kan ikke logge på POWERPAGE ,men er det muligt at du kan skrive til Jimmy at jeg gerne vil i kontakt med ham,da jeg gerne vil medvirke med nogle forsøg på mit rullefelt
Gør det gerne uden beregning,hvis han skriver forsøgsresultaterne på PP
Jeg kan kontaktes på
ok@natmekanikeren.dkeller 64823804
Mvh Otto
: 29 jul 2006, 17:41
af Cos4x4
klyfax skrev:Dette burde give svaret på dit problem Jimmy!!!
Dette er modtaget per mail i nat!
Jeg sidder lige og læser tråden om varm kold luft på Jimmys UNO.
Jeg kan ikke logge på POWERPAGE ,men er det muligt at du kan skrive til Jimmy at jeg gerne vil i kontakt med ham,da jeg gerne vil medvirke med nogle forsøg på mit rullefelt
Gør det gerne uden beregning,hvis han skriver forsøgsresultaterne på PP
Jeg kan kontaktes på
ok@natmekanikeren.dkeller 64823804
Mvh Otto
Perfekt, jeg ringer til ham!
: 29 jul 2006, 19:21
af grydesvamp
efter hvad jeg er blevet fortalt er der meget stor modstand i slanger grundet en ikke glat overflade.. er helt overbevist om at rustfrie rør i en pæn diameter med en form for isolering fra motor på ydersiden af røret for at holde temp'en nede i respektable nivo'er. min turbo sidder heldigvis kun 35 cm fra front gitteret så den er klaret med et enkelt rustfrit rør i 2,5" og så en indsnævring så den passer på turboen.
: 29 jul 2006, 22:34
af HenrikGM
JakobM skrev:Et flexrør/slange giver et enormt stort tryktab -> langt større end man lige regner med. Har set nogle målinger. Det gælder vel om at få det i en størst mulig indvendig jævn glat overflade og i et materiale som mindst mulig absobere varme fra motorrummet.
Må vi se de målinger?
: 30 jul 2006, 20:31
af grydesvamp
GM tror vi hører nærmere når testen er udført..
: 31 jul 2006, 12:33
af Brisse
grydesvamp skrev:efter hvad jeg er blevet fortalt er der meget stor modstand i slanger grundet en ikke glat overflade.. er helt overbevist om at rustfrie rør i en pæn diameter med en form for isolering fra motor på ydersiden af røret for at holde temp'en nede i respektable nivo'er. min turbo sidder heldigvis kun 35 cm fra front gitteret så den er klaret med et enkelt rustfrit rør i 2,5" og så en indsnævring så den passer på turboen.
Det med isoleringen tror jeg ikke betyder det store. Tænk på hvor meget luft der bliver suget i gennem. Jeg tror det er meget begrænset hvor meget det kan nå at blive varmet op på de 70-80 cm det vandre gennem røret.
: 31 jul 2006, 13:17
af grydesvamp
hmm ja men når der jagtes heste har lidt også ret..

: 03 aug 2006, 21:46
af Brisse
Yepper

Mange bække små...