Varm luft eller modstand på sugeside?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
JPP
Admin
Admin
Indlæg: 2499
Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54

#11 Indlæg af JPP »

Et flexrør/slange giver et enormt stort tryktab -> langt større end man lige regner med. Har set nogle målinger. Det gælder vel om at få det i en størst mulig indvendig jævn glat overflade og i et materiale som mindst mulig absobere varme fra motorrummet.
Mads B (dk)
Mester Medlem
Indlæg: 1402
Tilmeldt: 02 okt 2003, 10:19
Geografisk sted: Fredericia
Kontakt:

#12 Indlæg af Mads B (dk) »

du kunne evt få lavet en kurve af ladetrykket med og uden rør/slange.... hvis de er ens så burde der ikke være nogen begrænsning i rør/slangen
Billede
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#13 Indlæg af klyfax »

Dette burde give svaret på dit problem Jimmy!!!

Dette er modtaget per mail i nat!

Jeg sidder lige og læser tråden om varm kold luft på Jimmys UNO.
Jeg kan ikke logge på POWERPAGE ,men er det muligt at du kan skrive til Jimmy at jeg gerne vil i kontakt med ham,da jeg gerne vil medvirke med nogle forsøg på mit rullefelt
Gør det gerne uden beregning,hvis han skriver forsøgsresultaterne på PP

Jeg kan kontaktes på
ok@natmekanikeren.dk
eller 64823804

Mvh Otto
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Brugeravatar
Cos4x4
Medlem
Indlæg: 242
Tilmeldt: 21 jul 2004, 17:00

#14 Indlæg af Cos4x4 »

klyfax skrev:Dette burde give svaret på dit problem Jimmy!!!

Dette er modtaget per mail i nat!

Jeg sidder lige og læser tråden om varm kold luft på Jimmys UNO.
Jeg kan ikke logge på POWERPAGE ,men er det muligt at du kan skrive til Jimmy at jeg gerne vil i kontakt med ham,da jeg gerne vil medvirke med nogle forsøg på mit rullefelt
Gør det gerne uden beregning,hvis han skriver forsøgsresultaterne på PP

Jeg kan kontaktes på
ok@natmekanikeren.dk
eller 64823804

Mvh Otto


Perfekt, jeg ringer til ham!
Brugeravatar
grydesvamp
Mester Medlem
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland

#15 Indlæg af grydesvamp »

efter hvad jeg er blevet fortalt er der meget stor modstand i slanger grundet en ikke glat overflade.. er helt overbevist om at rustfrie rør i en pæn diameter med en form for isolering fra motor på ydersiden af røret for at holde temp'en nede i respektable nivo'er. min turbo sidder heldigvis kun 35 cm fra front gitteret så den er klaret med et enkelt rustfrit rør i 2,5" og så en indsnævring så den passer på turboen.
Fri bane fuld hane! :-)
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#16 Indlæg af HenrikGM »

JakobM skrev:Et flexrør/slange giver et enormt stort tryktab -> langt større end man lige regner med. Har set nogle målinger. Det gælder vel om at få det i en størst mulig indvendig jævn glat overflade og i et materiale som mindst mulig absobere varme fra motorrummet.


Må vi se de målinger?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
grydesvamp
Mester Medlem
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland

#17 Indlæg af grydesvamp »

GM tror vi hører nærmere når testen er udført..
Fri bane fuld hane! :-)
Brisse
Mester Medlem
Indlæg: 504
Tilmeldt: 15 jul 2003, 12:34
Geografisk sted: Stevns
Kontakt:

#18 Indlæg af Brisse »

grydesvamp skrev:efter hvad jeg er blevet fortalt er der meget stor modstand i slanger grundet en ikke glat overflade.. er helt overbevist om at rustfrie rør i en pæn diameter med en form for isolering fra motor på ydersiden af røret for at holde temp'en nede i respektable nivo'er. min turbo sidder heldigvis kun 35 cm fra front gitteret så den er klaret med et enkelt rustfrit rør i 2,5" og så en indsnævring så den passer på turboen.


Det med isoleringen tror jeg ikke betyder det store. Tænk på hvor meget luft der bliver suget i gennem. Jeg tror det er meget begrænset hvor meget det kan nå at blive varmet op på de 70-80 cm det vandre gennem røret.
- If it aint broken, I did'nt touch it...
Billede
Brugeravatar
grydesvamp
Mester Medlem
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland

#19 Indlæg af grydesvamp »

hmm ja men når der jagtes heste har lidt også ret.. ;)
Fri bane fuld hane! :-)
Brisse
Mester Medlem
Indlæg: 504
Tilmeldt: 15 jul 2003, 12:34
Geografisk sted: Stevns
Kontakt:

#20 Indlæg af Brisse »

Yepper :-) Mange bække små...
- If it aint broken, I did'nt touch it...
Billede
Besvar