Side 2 af 2

: 27 jul 2006, 09:06
af DorkVonWaterfall
Andy skrev:Kan jeg egentlig ikke bruge EGR ventilen som BOV, funktionen i ventilen er vel den samme som en BOV

Hvis nu jeg tager ventilen og piller den af, blænder hullet i udst. flancen, flytter ventilen hen så den sidder i manifolden...


nej, du er nødt til at bruge en dobbelstemplet Bov, for at være sikker på at det bliver tæt og fungerer

Andy skrev:Når nu vi er igang med HDI motoren, hvad kan jeg gøre for at forøge motorkraften, kører lige nu med en boks der hæver commonrail trykket.



du kan også lige pille den slange der hedder nr 10 på tegningen af ved spjældet og blænde slangen af , det giver lidt

en Intercooler ville være en god ide, og så en tur op til RH, og du har op til 160 HK, uden problemer....

og ellers kan du købe en boks mere der tweaker hver dyse,det giver en del, men igen, på med en IC, da den bliver meget varm.....


du kan også kontakte Thomas Landberg på http://www.bokstuning.dk/

han kan et par ting med bokse og OBD tuning......

ellers kan du prøve at kontakte brugeren der hedder "Lybker" på www.hi-speed.dk han er en af dem i dk der ved mest om HDI tuning.....

han har bla vundet dieselklassen på DHB flere gange i en 206 HDI med over 200 hk og over 400 nm :shock:

: 27 jul 2006, 17:13
af Andy
Takker for tippene....

Slange nr 10 og spjældet er ikke på min bil....

Mvh

Andy