Side 2 af 2

: 26 jul 2006, 08:48
af xillur
vognbjerg skrev:
xillur skrev:jeg har lige prøvet at måle lidt på min gt1 sensor til aften...

men det var ikke med det fedeste skop, så det kan ikke vise duty cycle, hvilket er ret brugbart til at se om sensoren lægger tænder sammen så at sige..

jeg prøvede at se på skop billedet efter "brede" pulser der kunne indikere fejlaftastning, men det var ikke sådan lige til at se... så enten er de sjældne, men signifikante nok til at MS bliver forvirrret eller også er problemet et helt andet sted...

jeg bruger ikke mere tid på gt1´eren eftersom jeg har fået org sensoren til at spille..


altså org sensoren på bmw?? og sammen 60-2 hjulet eller hvordan mener du??


http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=13116&start=45

ja org sensor på org takthjul

: 26 jul 2006, 14:24
af HenrikGM
Morten VJ skrev:En krumtapsføler fra en huyndai sonata 2,4l årgang 05-
Bør kunne bruges.
http://www.siemensvdo.com/NR/rdonlyres/ ... heeten.pdf

den kører med et 60-2 hjul monteret i krumtaps huset.

Jeg er i besiddelse af en såddan, da jeg har fundet at GT1 føleren ikke er hurtig nok til mit 36-1 hjul

MVH

Morten
rettet grundet årgangs fejl


Sensoren er såmen hurtig nok, men dit tand/hul forhold overholder ikke det der står på databladet.
Halver hver tand, så skal du se....

: 26 jul 2006, 14:27
af HenrikGM
Morten VJ skrev:[Ja der er lidt småproblemer med Gt1 sensoren, da den kræver et lidt specielt hjul.

n


Vel ikke mere specielt end feks et 36tands tandhjul til en Kreidler 3gear.....

KISS princippet......;-)

: 26 jul 2006, 14:35
af Morten VJ
Naboerne kommer til at hade mig, når jeg først får gang i vinkelsliberen.

Dvs mit hjul er på 5mm tand, oh 5mm hul.
hvis jeg halvere tand længden så får jeg 2,5 mm tand, og 7,5 mm hul.
Og det vil virke.
Data bladet siger 10 mm hul, og 10- 3400 omdrejninger.

Så derfor er jeg kommet i tvivl.
Hvilken side af tanden skal man fjerne, den førende eller den der falder.
Jeg kan ikke riktigt huske hvad der trigger MS, og det vil være dumt at lave en fejl.

MVH

Morten

: 26 jul 2006, 14:47
af Morten VJ
Det er så som jeg har læst de midten af tanden, hvilket kræver lidt mere præsision fra vinkel sliberen.

MVH

morten

: 26 jul 2006, 14:56
af HenrikGM
Morten VJ skrev:Naboerne kommer til at hade mig, når jeg først får gang i vinkelsliberen.

Dvs mit hjul er på 5mm tand, oh 5mm hul.
hvis jeg halvere tand længden så får jeg 2,5 mm tand, og 7,5 mm hul.
Og det vil virke.
Data bladet siger 10 mm hul, og 10- 3400 omdrejninger.

Så derfor er jeg kommet i tvivl.
Hvilken side af tanden skal man fjerne, den førende eller den der falder.
Jeg kan ikke riktigt huske hvad der trigger MS, og det vil være dumt at lave en fejl.

MVH

Morten


Det fungerer faktisk fint hvis du napper bagkanten væk. Jeg selv hoppet direkte på den limpind:

Fint bearbejdet hjul, 24-1, tand/hul = 1/1.

Fungerede pletfrit til 5400rpm, hverefter RPM begrænser.

Skop på signalet, og ser så at sensoren trigger "længe" på den aktuelle tand. Det medfører at sensoren ser tanden som bredere end den faktisk er. Sensoren trigger på den førende kant, så 10minutter med vinkelsliberen(på bagkanten!), og vupti, så var 8500rpm muligt. Skopet gav pletfrit resultat.

Alm pladekædehjul er plug n play, mest fordi tand/hul forholdet er lige i øjet til sensoren. Virker også på 14.000rpm på MC :shock:

Tand/hul forholdet skal være noget i retningen af 20/80, men 30/70 ser ud til at fungere fint også. ikke kritisk. Pil af bagkanten indtil det funker. Gerne bekræft tand/hul forholdet med skop hvis muligt.