Spark table og turbomotor
Redaktør: Moderatorer
-
Havneren
- Mester Medlem
- Indlæg: 2671
- Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Brian SPC skrev:Jeg forstår heller ikke hvorfor at jeg skal helt op over 100 i fuel, jeg kører med 418cc dyser og kun med 0.7bar tryk, her i aftes justerede jeg lidt og jeg skulle helt op på 145 i fuel når den kører fuld tryk og over 3600-6000rpm, er det normalt at man skal så højt op i værdi ?
Jeg justere den ind så den ligger med 3 hvide prikker i toppen jeg mener at den værdi er vist ca 0.90v altså lidt til den fede side.
Jeg har ikke fået set på tændingen endnu, roder stadig lidt med fuel table.
Nogen gode råd ??
Drop NB sonden, da det er umuligt at få noget fornuftigt ud af denne.
Køb-lån-stjæl en WB løsning, da den vil give dig svar på mange spørgsmål.
Og en motor der kører meget bedre.
Hvis dit benzinsystem virker korrekt, så er 145 i VE tabellen meget højt.
og du er med garenti over 100% i DC, hvilket er meget skidt.
Med 440 ml/min dyser har jeg 96 i Ve som maks ved 220 kpa.
Og en AFR på omkring de 11.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
FALFA
- Senior Medlem
- Indlæg: 263
- Tilmeldt: 09 mar 2004, 21:31
- Geografisk sted: tæt på kbh
- Kontakt:
jeg er selv meget glad for min lc-1 som jeg købte i tyskland (den der linkes til her på siden www.lm-1.com).
Det bedste tunings værktøj jeg nogen sinde her investeret i.
og 0.9 volt på en NB sonde det kan jo være hvadsomhelst det eneste man ved er at det er fedt.
køb sådan en det vil du ikke fortryde.
Det bedste tunings værktøj jeg nogen sinde her investeret i.
og 0.9 volt på en NB sonde det kan jo være hvadsomhelst det eneste man ved er at det er fedt.
køb sådan en det vil du ikke fortryde.
Helre lave det selv til dobbelt pris, og halvt så godt, end at købe færdigt.
- Brian SPC
- Medlem
- Indlæg: 184
- Tilmeldt: 12 sep 2003, 10:57
- Geografisk sted: Barrit
- Kontakt:
Ja det bliver jeg vist nødtil at investere i, det giver jo både en præsis måling og så åbner det også for lidt andre ting i MS, b.l.a AFR. Det må blive næste måneds investering.
Det kan jo være at grunden til at den prutter lidt i det når man accellerer er fordi at den får rigeligt med bens, men jeg tør bare ikke skrue ned for det så længe min NB sonde siger at den skal stå der. Så hellere rigeligt med bens
Det kan jo være at grunden til at den prutter lidt i det når man accellerer er fordi at den får rigeligt med bens, men jeg tør bare ikke skrue ned for det så længe min NB sonde siger at den skal stå der. Så hellere rigeligt med bens
Sierra 2.0i TT Solgt - Nu Kia Picanto ´09 & Volvo 940 2.3 GL Stc. B230FD
www.SPC-Net.dk
www.SPC-Net.dk
- Brian SPC
- Medlem
- Indlæg: 184
- Tilmeldt: 12 sep 2003, 10:57
- Geografisk sted: Barrit
- Kontakt:
Havneren skrev:- Fordi den rent faktisk er over 100 i VE (IKKE SANSYNLIGT).
- Forkert angivet motor volumen (NOK IKKE).
- Dyser er mindre end man tror og der ved "forkert" angivet (DET ER SET FØR).
- Benzin trykket er ikke korrekt. For lavt (IKKE UTÆNKELIGT).
V/h Chr
Moteren cc er angivet til 2000, den er vist 1984
Dyserne er helt nye Bosch fra NordicTurbo
Helt ny bensintrykregulator sat til 3bar, ur i kabine siger også 3bar.
Sierra 2.0i TT Solgt - Nu Kia Picanto ´09 & Volvo 940 2.3 GL Stc. B230FD
www.SPC-Net.dk
www.SPC-Net.dk
-
Havneren
- Mester Medlem
- Indlæg: 2671
- Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00
- Brian SPC
- Medlem
- Indlæg: 184
- Tilmeldt: 12 sep 2003, 10:57
- Geografisk sted: Barrit
- Kontakt:
Det er Bosch dyser, de har nr 0280 150 559 og skulle meget gerne være 418ml.
Jeg har 2 målere en til kabinen som måler lige før dysebroen, og så har jeg en indbygget i min trykregulator som sidder efter dysebroen og de siger begge to, 3bar.
Jeg har ikke monteret vacumslange på min bensintrykregulator, da jeg mente at det var bedre med en ens tryk hele tiden... eller er jeg helt skævt på den der ?
Jeg prøver at montere vacumslangen i morgen, der skal jeg ud og trimme den lidt igen. Skulle meget gerne have styr på den til d. 19.08 hvor vi vel er nogle stykker herinde som skal ned og give den gas i vandel.
Jeg har 2 målere en til kabinen som måler lige før dysebroen, og så har jeg en indbygget i min trykregulator som sidder efter dysebroen og de siger begge to, 3bar.
Jeg har ikke monteret vacumslange på min bensintrykregulator, da jeg mente at det var bedre med en ens tryk hele tiden... eller er jeg helt skævt på den der ?
Jeg prøver at montere vacumslangen i morgen, der skal jeg ud og trimme den lidt igen. Skulle meget gerne have styr på den til d. 19.08 hvor vi vel er nogle stykker herinde som skal ned og give den gas i vandel.
Sierra 2.0i TT Solgt - Nu Kia Picanto ´09 & Volvo 940 2.3 GL Stc. B230FD
www.SPC-Net.dk
www.SPC-Net.dk
-
Havneren
- Mester Medlem
- Indlæg: 2671
- Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00
Brian SPC skrev:Jeg har ikke monteret vacumslange på min bensintrykregulator, da jeg mente at det var bedre med en ens tryk hele tiden... eller er jeg helt skævt på den der ?![]()
Hehehe... Citat havneren, "Vel ikke hele tiden, i så fald er der slange problemer... Det ville forklare en del. "
Hvis du ikke har din vacumslange på - Så har du forklaringen der og ganske logisk er den endda.
Regulatoren er der jo netop for at holde trykFORSKELLEN over dyserne ens hele tiden (Altså trykforskellen mellem trykket i mannifolden og i fuelrailen). Dette gør at benzinen i dyserne oplever det samme trykfald ud gennem dysen uanset om du kører i tryk eller sug. Dvs. dysernes kapasitet er altså konstant - Det er de jo ikke nu hvor du ikke har slangen på.
Det du nu gør bevirker, at dine dyser kan levere mindre og mindre benzin efterhånden som ladetrykket stiger. Det kompensere du så for ved at øge din VE værdi uforholdsmæssigt meget.
Så ja... Du er helt skævt på den lige pt - Men det bliver nok bedre i morgen så
Du kan godt se frem til at skulle køre det hele ind igen i øvrigt. Det har jo også stor indflydelse i tomgang og dellast. Kun omkring 100kpa burde du ikke skulle rette noget.
V/h Chr
- Brian SPC
- Medlem
- Indlæg: 184
- Tilmeldt: 12 sep 2003, 10:57
- Geografisk sted: Barrit
- Kontakt:
Fik monteret slangen på min bensintryksregulator, og kørte så en tur i den bagefter, og nu får den rigeligt med bensin, og alt skal mappes om
. Har justeret den i tomgang til 3bar, når man så giver lidt gas går den op på ca 3.5bar, det er vel som det skal være
Jeg har kørt og justeret en smule idag og jeg ligger nu som max på 105 i fuel, og jeg tror endda at det er lige rigeligt måske, så nu skal jeg bare og rulle nogle timer med labtoppen så kører den snart perfekt.
Fik lige installeret MegaLogViewer det er sgu smart når man skal se data igennem, før brugte jeg Exel og det var lidt forvirrende
Har vedhæftet den nyeste VE Fuel table og så lige et billed af motoren, se lige den fine slange på min bensregulator
Jeg har kørt og justeret en smule idag og jeg ligger nu som max på 105 i fuel, og jeg tror endda at det er lige rigeligt måske, så nu skal jeg bare og rulle nogle timer med labtoppen så kører den snart perfekt.
Fik lige installeret MegaLogViewer det er sgu smart når man skal se data igennem, før brugte jeg Exel og det var lidt forvirrende
Har vedhæftet den nyeste VE Fuel table og så lige et billed af motoren, se lige den fine slange på min bensregulator
- Vedhæftede filer
-
- Min maskine, mangler kun lidt powerwrap til at tage varmen
- Motor.JPG (219.63 KiB) Vist 3051 gange
-
- Nyeste efter 30min justering
- fuel-table.JPG (154.65 KiB) Vist 3048 gange
Sierra 2.0i TT Solgt - Nu Kia Picanto ´09 & Volvo 940 2.3 GL Stc. B230FD
www.SPC-Net.dk
www.SPC-Net.dk