4AGZE med stort remhjul?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Kasper Kruse
Indlæg: 12
Tilmeldt: 22 maj 2006, 22:47

#11 Indlæg af Kasper Kruse »

Den kommer til at køre med org. ecu..... Så i bund og grund burde det være nok at få den rullet, og indstillet så den får nok benzin. Evt. med en justerbar bezintryksregulator, eller??
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#12 Indlæg af klyfax »

Ellers koster det altså ikke andet en 4500 at få en anden styring og kørt ind...
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Kasper Kruse
Indlæg: 12
Tilmeldt: 22 maj 2006, 22:47

#13 Indlæg af Kasper Kruse »

Ja, så må jeg vente lidt med remhjulet... For det er finanserne ikke til lige nu.. Men det lyder voldsomt at der skal så meget til, eller er det bare mig?
Mads B (dk)
Mester Medlem
Indlæg: 1402
Tilmeldt: 02 okt 2003, 10:19
Geografisk sted: Fredericia
Kontakt:

#14 Indlæg af Mads B (dk) »

det er 30-40HK extra..... det får man normalt ikke bare næsten gratis..... hvis du skal slippe 4000-7000kr er det stadig meget billigt!
Billede
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#15 Indlæg af klyfax »

Mads B 405 2.0 skrev:det er 30-40HK extra..... det får man normalt ikke bare næsten gratis..... hvis du skal slippe 4000-7000kr er det stadig meget billigt!


Tjaa... 4000 er ikke billigt men heller ikke dyrt, men sikkert hvis man vælger en MS styring. 7000 vil jeg så kalde dyrt, når det allerede er en tryk motor...

Men hvis man selv kan fuske en anden indsugnings manifold, så vil jeg nok vælge MF2 og en Fuel Cut Defencer, og så er det rigtig billigt...
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#16 Indlæg af K-FINN »

Dem der ødelægger de agze motore, er altid på motorvejen med fuld skrue, det holder de ikke til.
MVH Finn
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Brugeravatar
johan o r
Senior Medlem
Indlæg: 474
Tilmeldt: 02 nov 2005, 22:24
Geografisk sted: Vejle

#17 Indlæg af johan o r »

Jeg har haft AGZE m. turbo i 2½ år, har ødelagt 1 motor men det var kun fordi der ikke kom benzin ud af den ene dysse...
har kørt med 1,1 -1,3 bar og AFR på 12,2 - 11,5 og massere af "fuld skrue" på motor vejen.
Har lige splittet motoren ad, (for tjek) og den har ikke det mindste tegn på slitage.

Konkludering:
Godt med benzin, og gode plejllejer. så skal man sku være dygtig hvis den skal dø...
Underviser på AarhusTech (AutoTeknolog)
Arbejder for AquilaRacingCars
Kasper Kruse
Indlæg: 12
Tilmeldt: 22 maj 2006, 22:47

#18 Indlæg af Kasper Kruse »

Hvordan er jeg så sikker på at den får det benzin den skal have??
uno
Senior Medlem
Indlæg: 484
Tilmeldt: 23 aug 2005, 20:25
Geografisk sted: sydjylland

#19 Indlæg af uno »

indkørring efter bredbånds lambda.

enten på din original boks eller ms
kaktus
Nyt Medlem
Indlæg: 30
Tilmeldt: 02 mar 2006, 08:33
Geografisk sted: Svendborg
Kontakt:

#20 Indlæg af kaktus »

Tag nu fat i www.turbomotor.dk når han kommer hjem fra ferie og køb en MS...
Så er du sikker på at det kommer til at køre ordentligt og holder...
Besvar