Side 2 af 2
: 25 jun 2006, 01:19
af uno
Pro stock traktorerne hælder vand ind i store mængder men dem der er forest styrer det efter egt.
Vandet hæmmer forbrændingen, derfor vil de ikke have mere end nødvendigt.
Meget så mængder vand og høje ladeluft temperaturer kan give eneffekt men der skal være noget at brænde af..-ingen brændstof ingen kraft.
Brændstoffet kan kun brænde en gang..-din lade luft skal være meget varm for at der er nok at hente!! Hvorfor ikke bare give den en ordentlig Ic -eller gøre som subaru -hæld vandet ud over din ic når temp. topper
: 25 jun 2006, 04:51
af Carsten 205 GTI 1,9 T
uno skrev:Pro stock traktorerne hælder vand ind i store mængder men dem der er forest styrer det efter egt.
Vandet hæmmer forbrændingen, derfor vil de ikke have mere end nødvendigt.
Det kan du ikke helt sammenligne..
Hvis man fylder en std. TDI med vand, vil man ikke opnå en meter..
Det er somsagt forsøgt med højt ladetryk (PSA HDi) - Men det er IKKE luft de mangler, det er diesel.
: 26 jun 2006, 22:48
af Bay
Hej! Nu påstår Carsten jo at det ikke vil hjælpe med vandindsprøjtning på sådan en TDI uden at give dyret mere diesel... Er stadig dybt uenig!
Forklar mig venligst hvorfor min TDI ellers er meget kvikkere i dag hvor det regnede og luften var fyldt med fugt?
Mit gæt er at fabrikkens intercooler er for lille og derfor er bilen kvikkere når luften er fugtig = koldere ladeluft temp = større luftmasse....
Luftmassemåleren vil så fortælle styreboxen at den skal give mere diesel. Det er mit gæt.
Ps. Jeg er skide ligeglad hvis folk sviner mig. eller kommer med flabede svar.
Mvh. Bay
: 27 jun 2006, 11:56
af grydesvamp
bay skrev:Hej! Nu påstår Carsten jo at det ikke vil hjælpe med vandindsprøjtning på sådan en TDI uden at give dyret mere diesel... Er stadig dybt uenig!
Forklar mig venligst hvorfor min TDI ellers er meget kvikkere i dag hvor det regnede og luften var fyldt med fugt?
Mit gæt er at fabrikkens intercooler er for lille og derfor er bilen kvikkere når luften er fugtig = koldere ladeluft temp = større luftmasse....
Luftmassemåleren vil så fortælle styreboxen at den skal give mere diesel. Det er mit gæt.
Ps. Jeg er skide ligeglad hvis folk sviner mig. eller kommer med flabede svar.
Mvh. Bay
lav lige en hurtig lille test med en vinduesvisker pumpe en lang slange en dyse (langt kobberrør med ma nge huller fx..)og en tank med vand.. monter skidtet foran din ic (altså ikke i røret men så vandet sprøjter på dit ic element.) og prøv det af..
ved godt folk er helt pjattet med derres co2 køling af ic osv men fattigmands løsningen er altså vand..
: 27 jun 2006, 23:08
af A3-Quattro
Man skal da bare købe det standard monteret på bilen...

: 28 jun 2006, 18:29
af grydesvamp
ja har hvis enda selv kørt med en diesel hakker monteret med det.. mærkede ikke nogen synderlig effekt..

: 28 jun 2006, 21:30
af uno
jeg vil også bruge vandet udenfor motoren- så tror jeg på at der er noget i vandet