Side 2 af 3

: 09 jun 2006, 16:33
af Tobias aka. BMW_meister
..hmm...ja det undrer mig ikke... tak for siden, jeg må jo bare prøve mig ligeså stille frem..

mvh tobias

: 11 jul 2006, 00:31
af Torben Paw
hmm tændingsbanken kan vel fjernes ved at køle blandingen..

kunne løsningen være at købe et NOS wet kit og tilslutte propan i den dysse holder der normalt ville være benzin i??

tror sku jeg skal prøve at flikke noget sammen med to 50hk nos dysser os så nos i den ene og propan i den anden :twisted:

: 11 jul 2006, 10:17
af Tobias aka. BMW_meister
...og endelig, så kom med lidt feed-back.....

mvh tobias

: 12 maj 2010, 08:08
af fraguzz
Ja ved godt det er et 4år gammel indlæg!

Alså bankelyden skulle være tændingsbanken! og ved tændingsbanken kan man som på benzin forsinke denne ved brug af vandindsprøjtning.

fik nogle nogen sinde prøvet det de snakkede om?

: 12 maj 2010, 16:27
af Excess
fraguzz skrev:Ja ved godt det er et 4år gammel indlæg!

Alså bankelyden skulle være tændingsbanken! og ved tændingsbanken kan man som på benzin forsinke denne ved brug af vandindsprøjtning.

fik nogle nogen sinde prøvet det de snakkede om?


Til at starte med så virker Propan som et tilskuds brændstof, dvs. at det ikke gør andet end at den får en federe blanding, som hvis den fx fik mere diesel som også til en hvis grænse er effekt øgende på en dieselmotor.

Propan kan bruges sammen med lattergas og give en flot effekt på diesel, men det er klart at det kræver noget viden inden man går igang. Smid en lambdasonde på og kig på din blanding.

Og du kan fint bruge vandinsprøjtning på Diesel :)

: 16 maj 2010, 18:14
af fraguzz
kan se du er igang med at fikse noget lattergas.. fået prøvet det?
går selv og venter på det sidste fra WON (england)..

Ved du evt hvor man kan finde en fuelcut defender i stil med eboost..
http://cgi.ebay.co.uk/GENUINE-TURBOSMAR ... 2433wt_994

: 16 maj 2010, 20:51
af ad2
Planen er pt. vi har en diesel hakker med ovre til dhb der kører på både propan og lattergas....
om det lykkes vides endnu ikke :wink:
http://www.bilgalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=63488

: 16 maj 2010, 20:58
af Excess
fraguzz skrev:kan se du er igang med at fikse noget lattergas.. fået prøvet det?
går selv og venter på det sidste fra WON (england)..

Ved du evt hvor man kan finde en fuelcut defender i stil med eboost..
http://cgi.ebay.co.uk/GENUINE-TURBOSMAR ... 2433wt_994


Trevs kit virker til at være en rigtig god investering, det er helt sikkert også noget som jeg kunne finde på at bytte mit kit ud med hvis jeg ikke får et tilfredsstillende resultat.

Jeg har ikke prøvet det seriøst endnu, Mit setup bliver med 3 dyser til N2O og 3 dyser som er disponible evt. til propan.

Omkring fuel cut defender har jeg jo ikke det problem da jeg leger med en god gammel forkammer diesel med mekanisk pumpe :)

Men hvilken bil skal du lave det på?

: 17 maj 2010, 22:35
af fraguzz
fiatten.. :lol: 1,3multijet

: 18 maj 2010, 22:18
af Dybro
prøvede engang lpg-tilskud på min gamle bil (ford forkammer-diesel). Brugte en ventil fra en ukrudtsbrænder til at styre mængden - og så ellers bare ud til filterkassen - fungerede ok, men det var bare et lille eksperiment.

Selv ved ganske små mængder, så gav det ca 20% ekstra power. men gav man den bare max(uden at den bankede), så gav det ikke ret meget mere i forhold til bare en lille smule gas. måske 30% ekstra power ved max gas.

heh.. men det havde sq en lidt underlig lugt - sårn rigtig stikkende og sviende + alm diesel-lugt. men det var bare hvis den fik lidt propan ved tomgang.
jeg kunne endda få den til at stå i tomgang helt uden diesel når den var varm - det har nok været gløderørene der var præcis varme nok til antænde skidtet. :D