Golf 2 GTD med propan indsprøjtning :-)
Redaktør: Moderatorer
- Tobias aka. BMW_meister
- Nyt Medlem
- Indlæg: 33
- Tilmeldt: 06 jan 2005, 19:46
- Geografisk sted: Viborg, 8800
..hmm...ja det undrer mig ikke... tak for siden, jeg må jo bare prøve mig ligeså stille frem..
mvh tobias
mvh tobias
-BMW: diesel SKAL ryge!
-Golf GTD med Blow-off sæt: http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=54943
-Nu med nissan king cab.... det skal nok blive sjovt..
-Igen med King Cab Turbo Mud Bug.. http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=86165
-Golf GTD med Blow-off sæt: http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=54943
-Nu med nissan king cab.... det skal nok blive sjovt..
-Igen med King Cab Turbo Mud Bug.. http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=86165
-
Torben Paw
- Junior Medlem
- Indlæg: 93
- Tilmeldt: 12 jan 2004, 00:46
- Geografisk sted: Ikast
hmm tændingsbanken kan vel fjernes ved at køle blandingen..
kunne løsningen være at købe et NOS wet kit og tilslutte propan i den dysse holder der normalt ville være benzin i??
tror sku jeg skal prøve at flikke noget sammen med to 50hk nos dysser os så nos i den ene og propan i den anden
kunne løsningen være at købe et NOS wet kit og tilslutte propan i den dysse holder der normalt ville være benzin i??
tror sku jeg skal prøve at flikke noget sammen med to 50hk nos dysser os så nos i den ene og propan i den anden
Hilsen TP
If u think my attitude stinks, u should smell my fingers..........
PB eller SMS for info
TLF 40550416

If u think my attitude stinks, u should smell my fingers..........
PB eller SMS for info
TLF 40550416

- Tobias aka. BMW_meister
- Nyt Medlem
- Indlæg: 33
- Tilmeldt: 06 jan 2005, 19:46
- Geografisk sted: Viborg, 8800
...og endelig, så kom med lidt feed-back.....
mvh tobias
mvh tobias
-BMW: diesel SKAL ryge!
-Golf GTD med Blow-off sæt: http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=54943
-Nu med nissan king cab.... det skal nok blive sjovt..
-Igen med King Cab Turbo Mud Bug.. http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=86165
-Golf GTD med Blow-off sæt: http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=54943
-Nu med nissan king cab.... det skal nok blive sjovt..
-Igen med King Cab Turbo Mud Bug.. http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=86165
- fraguzz
- Mester Medlem
- Indlæg: 562
- Tilmeldt: 27 sep 2003, 16:01
- Geografisk sted: kbh
-
Excess
- Senior Medlem
- Indlæg: 334
- Tilmeldt: 07 mar 2006, 17:20
fraguzz skrev:Ja ved godt det er et 4år gammel indlæg!
Alså bankelyden skulle være tændingsbanken! og ved tændingsbanken kan man som på benzin forsinke denne ved brug af vandindsprøjtning.
fik nogle nogen sinde prøvet det de snakkede om?
Til at starte med så virker Propan som et tilskuds brændstof, dvs. at det ikke gør andet end at den får en federe blanding, som hvis den fx fik mere diesel som også til en hvis grænse er effekt øgende på en dieselmotor.
Propan kan bruges sammen med lattergas og give en flot effekt på diesel, men det er klart at det kræver noget viden inden man går igang. Smid en lambdasonde på og kig på din blanding.
Og du kan fint bruge vandinsprøjtning på Diesel
- fraguzz
- Mester Medlem
- Indlæg: 562
- Tilmeldt: 27 sep 2003, 16:01
- Geografisk sted: kbh
kan se du er igang med at fikse noget lattergas.. fået prøvet det?
går selv og venter på det sidste fra WON (england)..
Ved du evt hvor man kan finde en fuelcut defender i stil med eboost..
http://cgi.ebay.co.uk/GENUINE-TURBOSMAR ... 2433wt_994
går selv og venter på det sidste fra WON (england)..
Ved du evt hvor man kan finde en fuelcut defender i stil med eboost..
http://cgi.ebay.co.uk/GENUINE-TURBOSMAR ... 2433wt_994
Diesel!
-
ad2
- Senior Medlem
- Indlæg: 399
- Tilmeldt: 09 aug 2004, 23:35
Planen er pt. vi har en diesel hakker med ovre til dhb der kører på både propan og lattergas....
om det lykkes vides endnu ikke
http://www.bilgalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=63488
om det lykkes vides endnu ikke
http://www.bilgalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=63488
fiat coupe 2,0 16v turbo
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=95132
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=95132
-
Excess
- Senior Medlem
- Indlæg: 334
- Tilmeldt: 07 mar 2006, 17:20
fraguzz skrev:kan se du er igang med at fikse noget lattergas.. fået prøvet det?
går selv og venter på det sidste fra WON (england)..
Ved du evt hvor man kan finde en fuelcut defender i stil med eboost..
http://cgi.ebay.co.uk/GENUINE-TURBOSMAR ... 2433wt_994
Trevs kit virker til at være en rigtig god investering, det er helt sikkert også noget som jeg kunne finde på at bytte mit kit ud med hvis jeg ikke får et tilfredsstillende resultat.
Jeg har ikke prøvet det seriøst endnu, Mit setup bliver med 3 dyser til N2O og 3 dyser som er disponible evt. til propan.
Omkring fuel cut defender har jeg jo ikke det problem da jeg leger med en god gammel forkammer diesel med mekanisk pumpe
Men hvilken bil skal du lave det på?
-
Dybro
- Junior Medlem
- Indlæg: 74
- Tilmeldt: 07 apr 2010, 23:13
- Geografisk sted: Jylland
prøvede engang lpg-tilskud på min gamle bil (ford forkammer-diesel). Brugte en ventil fra en ukrudtsbrænder til at styre mængden - og så ellers bare ud til filterkassen - fungerede ok, men det var bare et lille eksperiment.
Selv ved ganske små mængder, så gav det ca 20% ekstra power. men gav man den bare max(uden at den bankede), så gav det ikke ret meget mere i forhold til bare en lille smule gas. måske 30% ekstra power ved max gas.
heh.. men det havde sq en lidt underlig lugt - sårn rigtig stikkende og sviende + alm diesel-lugt. men det var bare hvis den fik lidt propan ved tomgang.
jeg kunne endda få den til at stå i tomgang helt uden diesel når den var varm - det har nok været gløderørene der var præcis varme nok til antænde skidtet.
Selv ved ganske små mængder, så gav det ca 20% ekstra power. men gav man den bare max(uden at den bankede), så gav det ikke ret meget mere i forhold til bare en lille smule gas. måske 30% ekstra power ved max gas.
heh.. men det havde sq en lidt underlig lugt - sårn rigtig stikkende og sviende + alm diesel-lugt. men det var bare hvis den fik lidt propan ved tomgang.
jeg kunne endda få den til at stå i tomgang helt uden diesel når den var varm - det har nok været gløderørene der var præcis varme nok til antænde skidtet.