Blow off ventil

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#11 Indlæg af klyfax »

Nå ok....
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#12 Indlæg af K-FINN »

Morten VJ skrev:SUndt for hvad motoren eller turboen.
En korrekt virkende bow står åben i tomgang, og dermed suger motoren ufiltreret luft ind, ikke særligt smart :wink:
Tilgændgæld reagerer den hurtigt og fjerner trykket uden trykfald igennem en slange, ved speeder slip, det er turboen glad for :lol:
Hvis man så strammer fjederen således at den er lukket i tomgang, så får man en lidt sjov kvidrende lyd, og det er ventilen der åbner og lukker, hvilket ikke er særligt smart set fra turboens synspunkt.
Men det lyder jo sjovt 8)

At den recirkulerende genbruger luften, aka. luften kører i ring.
Hvad er problemet med det, den optager lidt mere varme, men det skal motoren nok nå at æde på de første par omdrejninger, når spjældet åbnes igen.

Bow på en gade bil er i mine øjne kun bling bling, og lyd.


MVH

Morten


På starlet står blow off også åben i tomgang, men den suger ikke, den blæser derimod ud af blowoff.
Hvorfor gør den mon det?, er den monteret forkert.
MVH Finn
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#13 Indlæg af Morten VJ »

Lyd og korrekt motorgang HMM.
Har Thansen ikke et lyd kit, ala deres turbo fløjte :lol:

Men når motorstyringen ikke vil acceptere en bow, så må vi jo bygge motorstyringen om :idea:

Obs :!: :!:
Inden i læser videre så vil jeg gøre opmærksom på at det kan koste en motor hvis man ikke ved hvad man gør.
Og som min har en WB sensor fastmonteret i bilen.

Vi flytter ganske enkelt luftmassemåleren om bag bowen, således at den måler den luft der kommer ind i motoren, og ikke bow+ motor.
Dernæst skal vi se på krumtapshus udluftningen, Hvis den har et PCV system, så er der ingen problemer.
Hvis den har det mere simple system, så bliver vi nød til at lufte ud i det fri. V.h.af en olie udskiller.

Problemet med denne ombygning er at det kan betyde en reduceret levetid for Lmm, og den er relativ kostbar.

Men hovedproblemet er at der temligt sikkert sidder en temp. sensor i Lmm. Denne tempsensor vil nu give styringen besked om at det er meget varmt, og den vil fjerne tænding, og benzin.
Dvs fare for afbrændt motor. :!: :!:

Men hvis vi nu kan finde temsensor kredsen, så kan vi montere en defekt LMM på den originale plads og bruge tempsensor kredsen i denne.
Og måle luftmassen med den flyttede lmm.

Som konklusion er det en meget stor ombygning, som ikke er garenteret at det virker.

Alt dette besvær for lidt lyd, og ordentlig motorgang.

Valget er dit.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#14 Indlæg af Morten VJ »

Finn Tolstrup Pedersen skrev:
Morten VJ skrev:SUndt for hvad motoren eller turboen.
En korrekt virkende bow står åben i tomgang, og dermed suger motoren ufiltreret luft ind, ikke særligt smart :wink:
Tilgændgæld reagerer den hurtigt og fjerner trykket uden trykfald igennem en slange, ved speeder slip, det er turboen glad for :lol:
Hvis man så strammer fjederen således at den er lukket i tomgang, så får man en lidt sjov kvidrende lyd, og det er ventilen der åbner og lukker, hvilket ikke er særligt smart set fra turboens synspunkt.
Men det lyder jo sjovt 8)

At den recirkulerende genbruger luften, aka. luften kører i ring.
Hvad er problemet med det, den optager lidt mere varme, men det skal motoren nok nå at æde på de første par omdrejninger, når spjældet åbnes igen.

Bow på en gade bil er i mine øjne kun bling bling, og lyd.


MVH

Morten


På starlet står blow off også åben i tomgang, men den suger ikke, den blæser derimod ud af blowoff.
Hvorfor gør den mon det?, er den monteret forkert.
MVH Finn



Finn det har du sagt før.
Og med en meget letløbende turbo kan det sagtens lade sig gøre, og der er intet galt.
Men problemet er stadig det samme med en lmm. den måler ikke den luft der kommer ind i motoren.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
A3-Quattro
Medlem
Indlæg: 245
Tilmeldt: 04 sep 2003, 19:00
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

#15 Indlæg af A3-Quattro »

Jeg havde min bov monteret på tryksiden på min gamle A3'er, det fungerede fint, dog sku det være en BMW 330i LMM, da den er noget mere holdbar :wink:

Men jeg må bare leve med det som det er nu, eller købe et recirkulerende kit, det koster jo ikke alverden.

Men kan godt sige jer det lyder vildt på min nye bil, når der er monteret HKS bov og filter 8)
Med venlig hilsen
Jan aka Evo-8

>>>> www.brugtstyling.dk <<<<
Cleve
Indlæg: 8
Tilmeldt: 17 jun 2006, 23:46

BOV på golf 2 gtd (DIESEL)???

#16 Indlæg af Cleve »

Kan jeg montere BOV på min Golf 2 TD hvordan/pris...?
Carsten 205 GTI 1,9 T
Mester Medlem
Indlæg: 529
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Them
Kontakt:

#17 Indlæg af Carsten 205 GTI 1,9 T »

A3-Quattro skrev:Jeg havde min bov monteret på tryksiden på min gamle A3'er


Hvor pokker vil du ellers montere den?
[size=100:1p5cjrlm][b:1p5cjrlm]Peugeot Partner 2.0 HD[color=red:1p5cjrlm]i[/color:1p5cjrlm][/b:1p5cjrlm][/size:1p5cjrlm]
Brugeravatar
johan o r
Senior Medlem
Indlæg: 474
Tilmeldt: 02 nov 2005, 22:24
Geografisk sted: Vejle

#18 Indlæg af johan o r »

Carsten 205 GTI 1,9 T skrev:
A3-Quattro skrev:Jeg havde min bov monteret på tryksiden på min gamle A3'er


Hvor pokker vil du ellers montere den?


På sugesiden så bilen får ekstra luft når man slipper speederen :D :?
Underviser på AarhusTech (AutoTeknolog)
Arbejder for AquilaRacingCars
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#19 Indlæg af klyfax »

Carsten 205 GTI 1,9 T skrev:
A3-Quattro skrev:Jeg havde min bov monteret på tryksiden på min gamle A3'er


Hvor pokker vil du ellers montere den?


Nogle betegner tryksiden som den slange der går fra IC til Manifold.
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Brugeravatar
johan o r
Senior Medlem
Indlæg: 474
Tilmeldt: 02 nov 2005, 22:24
Geografisk sted: Vejle

#20 Indlæg af johan o r »

JA du kan godt montere en BOV på din disel bil, her er en artikkel fra vmax, hvor de har testet det..

http://hjem.get2net.dk/lybker/homepage/vmax.htm

Bare skriv igen hvis du stadig har problemer med det.

Mvh Johan O R
Underviser på AarhusTech (AutoTeknolog)
Arbejder for AquilaRacingCars
Besvar