Lyd og korrekt motorgang HMM.
Har Thansen ikke et lyd kit, ala deres turbo fløjte
Men når motorstyringen ikke vil acceptere en bow, så må vi jo bygge motorstyringen om
Obs
Inden i læser videre så vil jeg gøre opmærksom på at det kan koste en motor hvis man ikke ved hvad man gør.
Og som min har en WB sensor fastmonteret i bilen.
Vi flytter ganske enkelt luftmassemåleren om bag bowen, således at den måler den luft der kommer ind i motoren, og ikke bow+ motor.
Dernæst skal vi se på krumtapshus udluftningen, Hvis den har et PCV system, så er der ingen problemer.
Hvis den har det mere simple system, så bliver vi nød til at lufte ud i det fri. V.h.af en olie udskiller.
Problemet med denne ombygning er at det kan betyde en reduceret levetid for Lmm, og den er relativ kostbar.
Men hovedproblemet er at der temligt sikkert sidder en temp. sensor i Lmm. Denne tempsensor vil nu give styringen besked om at det er meget varmt, og den vil fjerne tænding, og benzin.
Dvs fare for afbrændt motor.
Men hvis vi nu kan finde temsensor kredsen, så kan vi montere en defekt LMM på den originale plads og bruge tempsensor kredsen i denne.
Og måle luftmassen med den flyttede lmm.
Som konklusion er det en meget stor ombygning, som ikke er garenteret at det virker.
Alt dette besvær for lidt lyd, og ordentlig motorgang.
Valget er dit.
MVH
Morten
_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html