Korekt justering af blow-off?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Janice
Indlæg: 8
Tilmeldt: 20 apr 2006, 23:38

#11 Indlæg af Janice »

knap 200 hk med 245 nm ved 0.55 tryk
Brugeravatar
grydesvamp
Mester Medlem
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland

#12 Indlæg af grydesvamp »

hmm lyder sku underligt.. men skriv lige til jacob dar ejer pp han kører med sådan en fætter på hans 205 turbo... og den virker hvis fint..
Fri bane fuld hane! :-)
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#13 Indlæg af klyfax »

Ved godt det ikke er min tråd, men synes det virker dumt at oprette en selv.

Nu har jeg købt en HKS SSQV Blowoff Valve (Super Sequential Blowoff Valve), også vidt jeg ved så lufter den altså ud af flere gange, eller pulserne. Den er i øvrigt 2 stemplet. Men sidder den så forkert hvis den siger så'en?
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Brugeravatar
grydesvamp
Mester Medlem
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland

#14 Indlæg af grydesvamp »

en hks bov lufter ud "2 gange" dvs den åbner lidt første gang og dernæst fuldt alt efter tryk.. så længe den ikke laver mere end de 2 pulser der burde alt vel være på sin plads..
Fri bane fuld hane! :-)
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#15 Indlæg af klyfax »

grydesvamp skrev:en hks bov lufter ud "2 gange" dvs den åbner lidt første gang og dernæst fuldt alt efter tryk.. så længe den ikke laver mere end de 2 pulser der burde alt vel være på sin plads..


Ok, det må jeg lige høre når jeg smider den på. Ved du om den siger PIFT eller bare lufter ud som lasterbiler gør i deres trykluft?
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Janice
Indlæg: 8
Tilmeldt: 20 apr 2006, 23:38

#16 Indlæg af Janice »

den pifter...højt!!!
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#17 Indlæg af klyfax »

Janice skrev:den pifter...højt!!!


Det gør den vel ikke!!! Havde netop købt den fordi den skulle lave et "blæs" og ikke et pift. Ham jeg købte den af sagde sku den "blæste". Nu spugte jeg bare for at være sikker. Hmm nå jeg må høre på den og se hvad jeg synes...
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Janice
Indlæg: 8
Tilmeldt: 20 apr 2006, 23:38

#18 Indlæg af Janice »

klyfax skrev:
Janice skrev:den pifter...højt!!!


Det gør den vel ikke!!! Havde netop købt den fordi den skulle lave et "blæs" og ikke et pift. Ham jeg købte den af sagde sku den "blæste". Nu spugte jeg bare for at være sikker. Hmm nå jeg må høre på den og se hvad jeg synes...


Der findes 3 forskellige indsatsringe til den, med hver sin lyd.

Du skulle kunne finde en lyd der passer dig
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#19 Indlæg af klyfax »

Nå ok... Takker for hjælpen.
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
mh
Mester Medlem
Indlæg: 2597
Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk

#20 Indlæg af mh »

nu kan det godt være jeg får på puklen men jeg kan ta det...

hvorfor går folk konstant efter lyden på en ventil istedet for speeder responsen hurtigere tryk efter gearskifte mm. som er det den er der for.... er der gået POP-MAX/K&N filter stil i ventiler eller er det bare mig??... eller er det useriøse importører som sælger den på udseende og lyd end på kvaliteten og dens egentlige gøremål som forvirre de stakkelse nybegyndere inden for tunings verden??...
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk
Besvar