Når jeg nu starter megatune for første gang til MS
Redaktør: Moderatorer
-
Wildert
- Mester Medlem
- Indlæg: 1673
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Nær Roskilde
- Kontakt:
-
Thomas - Clio
- Medlem
- Indlæg: 183
- Tilmeldt: 22 jul 2003, 17:15
- Saab-Daniel
- Mester Medlem
- Indlæg: 1275
- Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
- Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
- Kontakt:
-
Thomas - Clio
- Medlem
- Indlæg: 183
- Tilmeldt: 22 jul 2003, 17:15
-
Wildert
- Mester Medlem
- Indlæg: 1673
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Nær Roskilde
- Kontakt:
Thomas - Clio skrev:kan man indlæse en standart konfiguration eller skal man taste den ind fra manualen.
Der skulle gerne ligge en standard config og map i - men du skal lige fifle med et par af indstillingerne så de passer til din motor (så ubetydelige ting som antallet af cylindre og sådan
-
Thomas - Clio
- Medlem
- Indlæg: 183
- Tilmeldt: 22 jul 2003, 17:15
-
Nolan
- Mester Medlem
- Indlæg: 639
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Østjylland
Kører du med extra-coden ?
Så husk lige at sætte MegaTune op også:
http://megasquirt.sourceforge.net/extra/setup.html
Og for opsætning af tænding:
http://megasquirt.sourceforge.net/extra/select.html
Jeg vil lige sige én ting: Hvis du ikke er MEGET velbevandret i motorers virkemåde, har du taget et stort skridt ud i intetheden ved at vælge MSnS-extra med tænding, sprøjt og hele svineriet. Der er sindsygt mange indstillinger i sådan et setup. Men tag den med ro og én ting ad gangen, så kan det lykkes.
Du har et stim-board, ikke ?
Sæt dig ved køkkenbordet, strøm på og så fedter du rundt med indstillinger og drejer i sensor-potmetrene. Hvis den ikke reagerer som du forventer, så find ud af hvorfor inden du går videre.
Mvh
Nolan
Så husk lige at sætte MegaTune op også:
http://megasquirt.sourceforge.net/extra/setup.html
Og for opsætning af tænding:
http://megasquirt.sourceforge.net/extra/select.html
Jeg vil lige sige én ting: Hvis du ikke er MEGET velbevandret i motorers virkemåde, har du taget et stort skridt ud i intetheden ved at vælge MSnS-extra med tænding, sprøjt og hele svineriet. Der er sindsygt mange indstillinger i sådan et setup. Men tag den med ro og én ting ad gangen, så kan det lykkes.
Du har et stim-board, ikke ?
Sæt dig ved køkkenbordet, strøm på og så fedter du rundt med indstillinger og drejer i sensor-potmetrene. Hvis den ikke reagerer som du forventer, så find ud af hvorfor inden du går videre.
Mvh
Nolan
-
Thomas - Clio
- Medlem
- Indlæg: 183
- Tilmeldt: 22 jul 2003, 17:15
-
Nolan
- Mester Medlem
- Indlæg: 639
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Østjylland
Du er nødt til at sætte tænding op. Det er stærkt afhængig af dit system, hvordan dette skal sættes op - find ud af det på den side jeg linkede til tidligere.
Ligeledes er du nødt til at fortælle den, hvor meget brændstof den cirka skal spule ind i motoren - dertil bruger du den "wizard", der ligger under "Fuel Tables 1+3 -> Constants -> Required Fuel-knappen".
Brændstofdelen er godt beskrevet i MT-manualen - følg nu de punkter i afsnittet "Tuning Your Megasquirt".
Når du har styr på disse ting, har du en default-opsætning, der kan starte bilen og få dig videre.
Er der noget du er usikker på, så bliv sikker på det inden du går videre. Spørg herinde - der er efterhånden en del der roder med MS.
/Nolan
Ligeledes er du nødt til at fortælle den, hvor meget brændstof den cirka skal spule ind i motoren - dertil bruger du den "wizard", der ligger under "Fuel Tables 1+3 -> Constants -> Required Fuel-knappen".
Brændstofdelen er godt beskrevet i MT-manualen - følg nu de punkter i afsnittet "Tuning Your Megasquirt".
Når du har styr på disse ting, har du en default-opsætning, der kan starte bilen og få dig videre.
Er der noget du er usikker på, så bliv sikker på det inden du går videre. Spørg herinde - der er efterhånden en del der roder med MS.
/Nolan
-
Thomas - Clio
- Medlem
- Indlæg: 183
- Tilmeldt: 22 jul 2003, 17:15
