Ja det var også selv det jeg fandt frem til, men var bare ikke sikker da det er første gang jeg kigger på sådan noget.. Den gt3582r bliver lige stor nok, jeg vil vist først få trykket ved 4500-5000 omdr..
Men ja den skulle lige ha et t3 hus for den løber for hurtig ud visman kan sige det på den måde.. Jeg skulle ikke ha været så hurtig med og købe den gt2860rs..
Turbo valg.. (bmw)
Redaktør: Moderatorer
-
Martin!
- Mester Medlem
- Geografisk sted: Fyn
-
JPP
- Admin

-
Martin!
- Mester Medlem
JakobM skrev:Den passer jo umiddelbart fint hvis du ikke kører mere end de 0,7-1,2 bar (som jeg ser det). Hvis den ikke har været monteret kan du evt. høre om den kan byttes og i den anledning høre turbodk om deres råd.
Det kunne være spændende her at se diagrammet for en GT2871RS evt. også med T3 hus...
Ja den er købt ved turbodk og de ville ikke ta den igen.. Skulle bare ha bestilt den med t3 side den gang.. Men regner med 1 bar så nu prøver jeg den..
Ja tror ikke den GT2871RS er så dårlig til min motor, men et diagram over den ville ikke skade..
-
JPP
- Admin

Ja, den er jo rigtig fin til det du går efter.
Og den er jo til at komme af med igen - (forstår ikke helt den ikke kan byttes mod køb af større)
Hvis det en dag bliver aktuel ser GT3776 med T4 hus (den grønne) faktisk slet ikke tosset ud. Den har et stort 78% område og rammer godt/bredt i forhold til udregningerne.

Og den er jo til at komme af med igen - (forstår ikke helt den ikke kan byttes mod køb af større)
Hvis det en dag bliver aktuel ser GT3776 med T4 hus (den grønne) faktisk slet ikke tosset ud. Den har et stort 78% område og rammer godt/bredt i forhold til udregningerne.

-
Martin!
- Mester Medlem
JakobM skrev:Ja, den er jo rigtig fin til det du går efter.
Ja enda meget fint, men det er godt nok en stor en.. Prøver den jeg har nu så må jeg se hvad den levere..
Jeg siger mange tak for hjælpen, man bliver helt bidt af og kigge på de tabeller..
-
JPP
- Admin

JepMartin! skrev:...man bliver helt bidt af og kigge på de tabeller..
Den hedder godt nok 37, men ud fra diagrammet er den ikke større end den store 3582. Ligesom GT2860RS både fysisk er mindre og leverer mindre luft end f.eks. GT2576R.
Her er et billede af 37 (uden at kende trimmet)
Lækker lille sag
-
KKH
- Junior Medlem
- Geografisk sted: Nordjylland
JakobM skrev:.... (Mangler map på 2871RS - kunne være spændende at se)
Er der både en 2871R og RS? Jeg har map på 2871R.. uden at vide ret meget om motoren så vil den ikke være hel gal
Compressormappen viser compressorens effektivitet/hvor meget den varmer luften, for og kunne sige hvornår den begynder at lave tryk/modtryk i udstødning skal du kigge på tubinens "flow-map".

-
Martin!
- Mester Medlem
JakobM skrev:JepMartin! skrev:...man bliver helt bidt af og kigge på de tabeller..![]()
Den hedder godt nok 37, men ud fra diagrammet er den ikke større end den store 3582. Ligesom GT2860RS både fysisk er mindre og leverer mindre luft end f.eks. GT2576R.
Her er et billede af 37 (uden at kende trimmet)
Lækker lille sag
Den ser sku fin ud, det var nok sådan en jeg skulle ha haft..