Side 2 af 2
: 19 feb 2006, 08:55
af møffe
og en mere rolig motor i tomgang.
jeg fik det gjort ved westspeed. mener han afballancer alt hver for sig. og så sætter han det hele sammen og afballancere det igen. jeg er ikke helt sikker. men mener han sagde det. prisen ved westspeed er 700+m så ca 1000kr. du aflevere bare krumtap,svinghjul,remskive og trykfod. så klare han resten. så mærker du bare alt op før du piller det fra hinanden og samler det ens igen.
: 19 feb 2006, 13:58
af HenrikGM
møffe skrev:og en mere rolig motor i tomgang.
jeg fik det gjort ved westspeed. mener han afballancer alt hver for sig. og så sætter han det hele sammen og afballancere det igen. jeg er ikke helt sikker. men mener han sagde det. prisen ved westspeed er 700+m så ca 1000kr. du aflevere bare krumtap,svinghjul,remskive og trykfod. så klare han resten. så mærker du bare alt op før du piller det fra hinanden og samler det ens igen.
Og den dag koblingen så skal skiftes, så piller man krumptap,svinghjul og remskive ud af motoren, monterer det med den nye trykfod, og får så det hele afbalanceret igen.
Lyder som den hurtige måde på at komme af med urealistisk mange penge.....
: 19 feb 2006, 14:07
af uno
Ja jeg ville også undgå at blande koblingen ind i afballaceringen..
Måske ikke præcis nok ved 10.000rpm væsentlig mere overkommeligt for os andre
: 20 feb 2006, 07:53
af møffe
HenrikGM skrev:møffe skrev:og en mere rolig motor i tomgang.
jeg fik det gjort ved westspeed. mener han afballancer alt hver for sig. og så sætter han det hele sammen og afballancere det igen. jeg er ikke helt sikker. men mener han sagde det. prisen ved westspeed er 700+m så ca 1000kr. du aflevere bare krumtap,svinghjul,remskive og trykfod. så klare han resten. så mærker du bare alt op før du piller det fra hinanden og samler det ens igen.
Og den dag koblingen så skal skiftes, så piller man krumptap,svinghjul og remskive ud af motoren, monterer det med den nye trykfod, og får så det hele afbalanceret igen.
Lyder som den hurtige måde på at komme af med urealistisk mange penge.....
tjaa. det kommer vel an på hvad der holder længest. kobling eller motoren. som du nok ved henrik. så når det gæller tuning så er det de små ting der gør forskellen. ellers kan man vel få renoveret trykfoden. og montere den igen. men hvis en kobling holder 100000km på en alm tunet bil. så er det vel også på tide med en udskiftning af motoren eller en opgradering alligevel. og hvis det er det westspeed (bo) gør. og han lever af det. så er det fint med mig. og utrolig nok. så virker det faktisk.

: 20 feb 2006, 18:58
af Gæst
Det er trykfod, svinghjul, krumtap og remskive/svingningsdæmper. Selve navet balanserer man ikke. Det er kun hvis man monterer et andet mærke trykfod at balansen ændrer sig. Over 6000-7000 rpm er det en god ide Men nu er det de færreste standard motorer der holder mange minutter over 7000 før der bliver hul i blokken på grund af svage plejestænger.