Afbalancering

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#11 Indlæg af møffe »

og en mere rolig motor i tomgang.

jeg fik det gjort ved westspeed. mener han afballancer alt hver for sig. og så sætter han det hele sammen og afballancere det igen. jeg er ikke helt sikker. men mener han sagde det. prisen ved westspeed er 700+m så ca 1000kr. du aflevere bare krumtap,svinghjul,remskive og trykfod. så klare han resten. så mærker du bare alt op før du piller det fra hinanden og samler det ens igen.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#12 Indlæg af HenrikGM »

møffe skrev:og en mere rolig motor i tomgang.

jeg fik det gjort ved westspeed. mener han afballancer alt hver for sig. og så sætter han det hele sammen og afballancere det igen. jeg er ikke helt sikker. men mener han sagde det. prisen ved westspeed er 700+m så ca 1000kr. du aflevere bare krumtap,svinghjul,remskive og trykfod. så klare han resten. så mærker du bare alt op før du piller det fra hinanden og samler det ens igen.


Og den dag koblingen så skal skiftes, så piller man krumptap,svinghjul og remskive ud af motoren, monterer det med den nye trykfod, og får så det hele afbalanceret igen.

Lyder som den hurtige måde på at komme af med urealistisk mange penge.....
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
uno
Senior Medlem
Indlæg: 484
Tilmeldt: 23 aug 2005, 20:25
Geografisk sted: sydjylland

#13 Indlæg af uno »

Ja jeg ville også undgå at blande koblingen ind i afballaceringen..
Måske ikke præcis nok ved 10.000rpm væsentlig mere overkommeligt for os andre
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#14 Indlæg af møffe »

HenrikGM skrev:
møffe skrev:og en mere rolig motor i tomgang.

jeg fik det gjort ved westspeed. mener han afballancer alt hver for sig. og så sætter han det hele sammen og afballancere det igen. jeg er ikke helt sikker. men mener han sagde det. prisen ved westspeed er 700+m så ca 1000kr. du aflevere bare krumtap,svinghjul,remskive og trykfod. så klare han resten. så mærker du bare alt op før du piller det fra hinanden og samler det ens igen.


Og den dag koblingen så skal skiftes, så piller man krumptap,svinghjul og remskive ud af motoren, monterer det med den nye trykfod, og får så det hele afbalanceret igen.

Lyder som den hurtige måde på at komme af med urealistisk mange penge.....


tjaa. det kommer vel an på hvad der holder længest. kobling eller motoren. som du nok ved henrik. så når det gæller tuning så er det de små ting der gør forskellen. ellers kan man vel få renoveret trykfoden. og montere den igen. men hvis en kobling holder 100000km på en alm tunet bil. så er det vel også på tide med en udskiftning af motoren eller en opgradering alligevel. og hvis det er det westspeed (bo) gør. og han lever af det. så er det fint med mig. og utrolig nok. så virker det faktisk. :wink: :wink: :wink:
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
Gæst

#15 Indlæg af Gæst »

Det er trykfod, svinghjul, krumtap og remskive/svingningsdæmper. Selve navet balanserer man ikke. Det er kun hvis man monterer et andet mærke trykfod at balansen ændrer sig. Over 6000-7000 rpm er det en god ide Men nu er det de færreste standard motorer der holder mange minutter over 7000 før der bliver hul i blokken på grund af svage plejestænger.
Besvar