Jo, billedet er ikke ret godt, det er roteret og skaleret forkert. Men jeg har slettet originalen desværre. Min egen har set nogenlunde ud som den Xillur har, men efter omkring 50-60 km. monteret i udstødningen, så er den ikke så pæn
Lidt erfaringer med udstødningsclamp
Redaktør: Moderatorer
-
Wildert
- Mester Medlem
- Indlæg: 1673
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Nær Roskilde
- Kontakt:
Sløv reaktionstid overrasker mig helt enormt. Jeg trimmede på mit skodede K-jet der havde problemer omkring 3-4000 rpm, og her var reaktionerne på sonden hurtigere end jeg selv kunne følge med.
Jo, billedet er ikke ret godt, det er roteret og skaleret forkert. Men jeg har slettet originalen desværre. Min egen har set nogenlunde ud som den Xillur har, men efter omkring 50-60 km. monteret i udstødningen, så er den ikke så pæn
.
Jo, billedet er ikke ret godt, det er roteret og skaleret forkert. Men jeg har slettet originalen desværre. Min egen har set nogenlunde ud som den Xillur har, men efter omkring 50-60 km. monteret i udstødningen, så er den ikke så pæn
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Til fuldlast fungerer det ok, men når man fintrimmer resten, så synes jeg den reagerer betydeligt sløvere end hvis den sad i forrøret.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
- Wankel
- Mester Medlem
- Indlæg: 1425
- Tilmeldt: 27 mar 2005, 23:33
- Geografisk sted: Fårup i den umiddelbare nærhed af Hobro
- Kontakt:
-
xillur
- Senior Medlem
- Indlæg: 284
- Tilmeldt: 03 dec 2004, 22:05
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Kontakt:
Wanker skrev:Når den sidder hekt i røven af udstødningen er det temmelig vitalt at der ikke er lækafer i systemet, ikk?
Det er altid sandt ved lækager upstream i forhold til sensoren. Utætheder viser sig som magre målinger, hvis du altså lægger mærke til det.
E61 525I 2004 Hverdagsbil
E10 2002 1973 Tracktoy
E10 2002 1973 Tracktoy
- duckstar
- Mester Medlem
- Indlæg: 784
- Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
- Geografisk sted: Brønshøj/Husum
Jonas Olsen (Dr. Jones) var her kl. 17 forbi mig med sin kreation ala den på de andre billeder. Han har ligeledes en wideband sensor, og målet var at mappe mit tilskudsystem ind i dellast og i fuldlast fra få omdrejninger (1.800-4.000) hvor jeg har haft issues med "huggeri" ved høje gear (5. og 6. primært).
En time efter var boksen mappet ind, og problemet viste sig at være at netop i de omdrejninger, var tilskuddet så groft, at AFR var omkring 9! Jonas hjalp mig hele vejen igennem, mens jeg kørte Københavns motorveje tyndt (og vi endte da også ved en fejltagelse i Sverige, men så kom der en tur ud af det
- tak til Øresundforbindelsen for at give os den ene vej gratis samt Jonas' rabatkort til resten
).
Mappet var mellem 1.800 omdr. og 4.000 omdr. omkring - hold nu fast - 30-35 procent federe end nødvendigt. Det blev magret ud, og responsen fra maskineriet er nu meget bedre, ligesom respons ved specielt gearskifte i dellast er forbedret forbavsende meget.
Jeg takker Jonas for den store hjælp, og kvitterer hermed med et par billeder af hans kreation - han jo selv kommentere konstruktionen. Reaktionstiderne på displayet var umiddelbart en smule forsinket sammenlignet med hvis den var monteret i forrøret, men det er der ikke mulighed for hos mig. Derfor er løsningen i mine øjne perfekt, hvis opgaven lyder på at tilpasse et eksisterende map, hvor tomgang og kørsel i vacuumområdet er på plads (hvilket det er i mit tilfælde).
Vh. Anders
En time efter var boksen mappet ind, og problemet viste sig at være at netop i de omdrejninger, var tilskuddet så groft, at AFR var omkring 9! Jonas hjalp mig hele vejen igennem, mens jeg kørte Københavns motorveje tyndt (og vi endte da også ved en fejltagelse i Sverige, men så kom der en tur ud af det
Mappet var mellem 1.800 omdr. og 4.000 omdr. omkring - hold nu fast - 30-35 procent federe end nødvendigt. Det blev magret ud, og responsen fra maskineriet er nu meget bedre, ligesom respons ved specielt gearskifte i dellast er forbedret forbavsende meget.
Jeg takker Jonas for den store hjælp, og kvitterer hermed med et par billeder af hans kreation - han jo selv kommentere konstruktionen. Reaktionstiderne på displayet var umiddelbart en smule forsinket sammenlignet med hvis den var monteret i forrøret, men det er der ikke mulighed for hos mig. Derfor er løsningen i mine øjne perfekt, hvis opgaven lyder på at tilpasse et eksisterende map, hvor tomgang og kørsel i vacuumområdet er på plads (hvilket det er i mit tilfælde).
Vh. Anders
- Vedhæftede filer
-
- Billede 003 (Medium).jpg (64.75 KiB) Vist 2390 gange
-
- Billede 002 (Medium).jpg (83.31 KiB) Vist 2390 gange
