Jonas Olsen (Dr. Jones) var her kl. 17 forbi mig med sin kreation ala den på de andre billeder. Han har ligeledes en wideband sensor, og målet var at mappe mit tilskudsystem ind i dellast og i fuldlast fra få omdrejninger (1.800-4.000) hvor jeg har haft issues med "huggeri" ved høje gear (5. og 6. primært).
En time efter var boksen mappet ind, og problemet viste sig at være at netop i de omdrejninger, var tilskuddet så groft, at AFR var omkring 9! Jonas hjalp mig hele vejen igennem, mens jeg kørte Københavns motorveje tyndt (og vi endte da også ved en fejltagelse i Sverige, men så kom der en tur ud af det
- tak til Øresundforbindelsen for at give os den ene vej gratis samt Jonas' rabatkort til resten
).
Mappet var mellem 1.800 omdr. og 4.000 omdr. omkring - hold nu fast - 30-35 procent federe end nødvendigt. Det blev magret ud, og responsen fra maskineriet er nu meget bedre, ligesom respons ved specielt gearskifte i dellast er forbedret forbavsende meget.
Jeg takker Jonas for den store hjælp, og kvitterer hermed med et par billeder af hans kreation - han jo selv kommentere konstruktionen. Reaktionstiderne på displayet var umiddelbart en smule forsinket sammenlignet med hvis den var monteret i forrøret, men det er der ikke mulighed for hos mig. Derfor er løsningen i mine øjne perfekt, hvis opgaven lyder på at tilpasse et eksisterende map, hvor tomgang og kørsel i vacuumområdet er på plads (hvilket det er i mit tilfælde).
Vh. Anders