At få en bil igennem syn ved hjælp af sprit (guide)
Redaktør: Moderatorer
- Wankel
- Mester Medlem
- Indlæg: 1425
- Tilmeldt: 27 mar 2005, 23:33
- Geografisk sted: Fårup i den umiddelbare nærhed af Hobro
- Kontakt:
-
Yugo Turbo
- Mester Medlem
- Indlæg: 2515
- Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
- Geografisk sted: Veksø Sjælland
- Wankel
- Mester Medlem
- Indlæg: 1425
- Tilmeldt: 27 mar 2005, 23:33
- Geografisk sted: Fårup i den umiddelbare nærhed af Hobro
- Kontakt:
-
jon
Yugo Turbo skrev:jeg fik synet en fiat uno ved at bruge ca 5 liter alm benzin, 3 liter karburatorvæske og 3 liter rensebenzin. samt at den ikke have noget luftfilter i luftfilterkassen da den kørte gennem synshallen.
Den rensebenzin du snakker om, er det rensebenzin som i additiver fx.dyserens... eller somi rensebenzin som det her... http://www.special-butikken.dk/site-box ... &COID=4863
- grydesvamp
- Mester Medlem
- Indlæg: 2537
- Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
- Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
-
Yugo Turbo
- Mester Medlem
- Indlæg: 2515
- Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
- Geografisk sted: Veksø Sjælland
-
Excess
- Senior Medlem
- Indlæg: 334
- Tilmeldt: 07 mar 2006, 17:20
Hej Drenge så fik jeg en Profil
Her er lidt nyt på hvordan det går med bilen og synet.
Idag villejeg have haft bestilt syn, men jeg skulle lige ud og tjekke hvordan den havde det den kære bil... Så ville starte den,od det gjorde den så i 5 min. i tomgang hvor tomgangen var lidt spøjs (Ca.2000 RPM.).
Og så gik den bareud
og kunne ikke sådan lige få gang i denmed mindre den fik lidt speederog så var det kun i 5-7000 rpm at man kunne holde den i live, gav man slip på speederen, så gik den ud.
Nå ud og kigge lidt, hmmm, kom til at tænke på at der var en som havde snakket om at en utæt indsugning kunne være skyld i forureningen. så jeg går igang med at skrue den løs. pakningen så fin ud men det så ud til at den var utæt for der var benzin på pakningen og manifolden et enkelt sted...
Når men tører den af og spænder lortet fast igen.. drejer nøglen og den starter! Når fedt tænker jeg men efter 5 sek. går den ud og har de samme symptomer. går ud og krydsspænder den lidt ekstra og går ind og drejer nøglen, den starter i 3sek og går ud... Pis! .... Hiver indsugningen af igen og der var spor af utæthed igen, henter noget flydende pakning og smider på hver sin side af pakningen og spænder den på igen. venter i 1½ timewog går ud... og den starter, dejligt tænker jeg. Den står i tomgang igen og det gør den i 5min. igen hvor den står fint på 2000 Rpm. og så går den ud
hvad sker der? Skal jeg smide den på værksted eller hvad syntes? noget jeg lige kan tjekke inden?
Her er lidt nyt på hvordan det går med bilen og synet.
Idag villejeg have haft bestilt syn, men jeg skulle lige ud og tjekke hvordan den havde det den kære bil... Så ville starte den,od det gjorde den så i 5 min. i tomgang hvor tomgangen var lidt spøjs (Ca.2000 RPM.).
Og så gik den bareud
Nå ud og kigge lidt, hmmm, kom til at tænke på at der var en som havde snakket om at en utæt indsugning kunne være skyld i forureningen. så jeg går igang med at skrue den løs. pakningen så fin ud men det så ud til at den var utæt for der var benzin på pakningen og manifolden et enkelt sted...
Når men tører den af og spænder lortet fast igen.. drejer nøglen og den starter! Når fedt tænker jeg men efter 5 sek. går den ud og har de samme symptomer. går ud og krydsspænder den lidt ekstra og går ind og drejer nøglen, den starter i 3sek og går ud... Pis! .... Hiver indsugningen af igen og der var spor af utæthed igen, henter noget flydende pakning og smider på hver sin side af pakningen og spænder den på igen. venter i 1½ timewog går ud... og den starter, dejligt tænker jeg. Den står i tomgang igen og det gør den i 5min. igen hvor den står fint på 2000 Rpm. og så går den ud
- grydesvamp
- Mester Medlem
- Indlæg: 2537
- Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
- Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
tjek din tænding! gå den efter og kig spec nærmere på dine platiner og skoen kablet er spændt på..! hvis det ikke hjælper så af med luft filterhatten og stop kaburatoren til.. hvis den stadig kan gå i tomgang/køre så er der jo nok en utæthed i systemet.. hvilken bil er der tale om ? motor osv ?
Fri bane fuld hane! 
