Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 07:49

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
hmm... Jeg skal ha min CO ned fra 1.128

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fårup i den umiddelbare nærhed af Hobro
Jeg tror ikke at dette lille trick virker på katalysator biler.
Min kammerat prøvede det på sin 94 Rx-7 uden at kunne aflæse en forskel i tallene.

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: i midten af midtjylland
det virkede fint på min kammis carina E. der var lambdasonden i stykker da den skulle til syn.

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Veksø Sjælland
jeg fik synet en fiat uno ved at bruge ca 5 liter alm benzin, 3 liter karburatorvæske og 3 liter rensebenzin. samt at den ikke have noget luftfilter i luftfilterkassen da den kørte gennem synshallen.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fårup i den umiddelbare nærhed af Hobro
Til dieselbiler kan det stærkt anbefales at bruge lampeolie...

Titel:
Yugo Turbo skrev:
jeg fik synet en fiat uno ved at bruge ca 5 liter alm benzin, 3 liter karburatorvæske og 3 liter rensebenzin. samt at den ikke have noget luftfilter i luftfilterkassen da den kørte gennem synshallen.

Den rensebenzin du snakker om, er det rensebenzin som i additiver fx.dyserens... eller somi rensebenzin som det her... http://www.special-butikken.dk/site-box ... &COID=4863

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
vil tro lasse har brugt den alm rensebenzin fra fx maler shoppen eller byggemarkedet, siden han ikke har nævnt noget detaljeret...

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Veksø Sjælland
som så ofte før har rasmus ret... ganske alm rensebenzin...
min faldt fra ca 6 i co til 2,4. (og da bilen vra fra 85 er det fint nok til syn med den værdi
ved alm justering kunne jeg kun få den ned på 5

Titel:
Senior Medlem

Hej Drenge så fik jeg en Profil ;)

Her er lidt nyt på hvordan det går med bilen og synet.

Idag villejeg have haft bestilt syn, men jeg skulle lige ud og tjekke hvordan den havde det den kære bil... Så ville starte den,od det gjorde den så i 5 min. i tomgang hvor tomgangen var lidt spøjs (Ca.2000 RPM.).
Og så gik den bareud :? og kunne ikke sådan lige få gang i denmed mindre den fik lidt speederog så var det kun i 5-7000 rpm at man kunne holde den i live, gav man slip på speederen, så gik den ud.

Nå ud og kigge lidt, hmmm, kom til at tænke på at der var en som havde snakket om at en utæt indsugning kunne være skyld i forureningen. så jeg går igang med at skrue den løs. pakningen så fin ud men det så ud til at den var utæt for der var benzin på pakningen og manifolden et enkelt sted...

Når men tører den af og spænder lortet fast igen.. drejer nøglen og den starter! Når fedt tænker jeg men efter 5 sek. går den ud og har de samme symptomer. går ud og krydsspænder den lidt ekstra og går ind og drejer nøglen, den starter i 3sek og går ud... Pis! .... Hiver indsugningen af igen og der var spor af utæthed igen, henter noget flydende pakning og smider på hver sin side af pakningen og spænder den på igen. venter i 1½ timewog går ud... og den starter, dejligt tænker jeg. Den står i tomgang igen og det gør den i 5min. igen hvor den står fint på 2000 Rpm. og så går den ud :? hvad sker der? Skal jeg smide den på værksted eller hvad syntes? noget jeg lige kan tjekke inden?

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
tjek din tænding! gå den efter og kig spec nærmere på dine platiner og skoen kablet er spændt på..! hvis det ikke hjælper så af med luft filterhatten og stop kaburatoren til.. hvis den stadig kan gå i tomgang/køre så er der jo nok en utæthed i systemet.. hvilken bil er der tale om ? motor osv ?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time