Progressiv benzintryksregulator

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#11 Indlæg af Morten VJ »

Så har du jo et problem.

Som ikke lige til at stille en diagnose på.

Prøv en anden regulator


MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#12 Indlæg af Havneren »

Nå... Der var en der kom mig i forkøbet mens jeg sad og flækkede min indlæg sammen - ja ja...
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#13 Indlæg af Morten VJ »

Havneren skrev:Nå... Der var en der kom mig i forkøbet mens jeg sad og flækkede min indlæg sammen - ja ja...

Dit indlæg er meget bedre.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#14 Indlæg af Havneren »

Morten VJ skrev:
Havneren skrev:Nå... Der var en der kom mig i forkøbet mens jeg sad og flækkede min indlæg sammen - ja ja...

Dit indlæg er meget bedre.

MVH

Morten


Hehe... Mange tak Morten :lol:
Brugeravatar
Cos4x4
Medlem
Indlæg: 242
Tilmeldt: 21 jul 2004, 17:00

#15 Indlæg af Cos4x4 »

Havneren skrev:Dine målinger der ligner noget der har en usikkerhed på 0,1 bar til 0,2 bar. Tror det er det de ander prøver at sige.

Dine målinger passer ikke helt godt sammen der op af i tryk eller i tomgang kontra "slange af" for den sags skyld. Du har haft 2 ure at holde øje med, hvor præcise er de og hvor nemme er de at aflæse. Tja... Der er nok et par usikkerheder i dine målinger - Ser man bort fra det der hopperi og små afvigelser ser din regulator HELT normal ud.

Det man kalder en prograssiv regulator har IKKE samme tryk differende over dyserne over hele registeret... Det har en almindelig regulator.

Se her:
Almindelig-
-0,5bar i mannifold svarende til 2.5bar i benzin = 3bar trykforskel over dyserne
0bar i m. svarende til 3bar i b. = 3 bars trykforskel over d.
1bar i m. svarende til 4bar i b = 3 bars trykforskel over d.
osv... altid 3 bars trykforskel.

Eks. på prograssiv:
-0,5bar i m. svarende til 2,25bar i b = 2,75bars trykforskel over d.
0bar i m. svarende til 3bar i b = 3bars trykforskel over d.
1bar i m. svarende til 4.5bar i b = 3.5bars trykforskel over d.

v/h Christian


Okay, jamen det er da til at forstå. Så må jeg jo prøve en anden regulator. Men kan man ikke ligeså godt vælge en 2:1 i stedet for en 1,5:1 ? Hva med den her? http://www.rh-motorsport.dk/benzintryksregulator.html
Den ene kan jo også monteres direkte i dysebroen.
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#16 Indlæg af Havneren »

Jeg formoder du skal bruge en fordi du skal have noget saft ud af dine dyser? Den går mager ved højt ladetryk?

Husk at sådan en prog. reglulator stiller væsentligt højere krav til din pumpe! Måske kan den ikke følge med.

Som udgangspunkt skal du ikke have mere "udveksling" på end højest nødvendigt! Helst slet ingen om muligt...

V/h Christian
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#17 Indlæg af Morten VJ »

Har du benzinmangel?
Og nej monter den efter den originale, da du kan komme til at mangle benz ved tomgang og dellast.
Da den normalt virker begge veje.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Brugeravatar
Cos4x4
Medlem
Indlæg: 242
Tilmeldt: 21 jul 2004, 17:00

#18 Indlæg af Cos4x4 »

Jeg tror godt min pumpe kan følge med. Den giver 228 L i timen ved 5 bar. Har nummer 280 150 975 og er fra en Audi 200 T med K-anlæg.

Jeg regner med at få benzinmangel, da jeg skal bruge 310 ml. dyser og målet er ca. 250 hk. Men 310 ml. dyser kan jo godt levere nok ved eksempelvis 4,5 bar benzintryk...
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#19 Indlæg af Havneren »

Muligvis ved 4,5 bars differencetryk, men ikke ved 4,5bar benzintryk ved 1,5 bars ladetryk...

Det betyder at du skal op på 1,5 bar på 4,5 bar = 6bars benzintryk så.

Jeg tvivler på at din pumpe kan levere den mængde ved det tryk (Det kan Bosches motorsports pumpe ikke engang), men jeg tvivler ikke på at den nok skal kunne klare opgaven til 250hk med nemhed...

Hvor har du fundet data på din pumpe? Noget du kan vise her? Jeg leder selv efter en stærk pumpe nemlig...
Brugeravatar
Cos4x4
Medlem
Indlæg: 242
Tilmeldt: 21 jul 2004, 17:00

#20 Indlæg af Cos4x4 »

Havneren skrev:Muligvis ved 4,5 bars differencetryk, men ikke ved 4,5bar benzintryk ved 1,5 bars ladetryk...

Det betyder at du skal op på 1,5 bar på 4,5 bar = 6bars benzintryk så.

Jeg tvivler på at din pumpe kan levere den mængde ved det tryk (Det kan Bosches motorsports pumpe ikke engang), men jeg tvivler ikke på at den nok skal kunne klare opgaven til 250hk med nemhed...

Hvor har du fundet data på din pumpe? Noget du kan vise her? Jeg leder selv efter en stærk pumpe nemlig...


Her: http://powerpage.dk/tuning_teori_6indsp ... /dyser.htm

Jeg skrev nummeret ned på pumpen, og så at det var det samme som en af dem der stod på den side med dysetabellen. Du skal bare finde en fra en gammel golf GTI eller en gammel audi med K-anlæg. De er ret kraftige, men dyre. Min kostede 1700 for 3 år siden...

Men det vil altså sige at det er bedre at lade den være med standardregulatoren og så gå op i dysestørrelse? Jeg troede bare det var en fordel at benzinen blev sprøjtet ind med lidt kraftigere tryk end normalt når ladetrykket er højt.
Besvar