Kompression Polo 1,6

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Bøg
Nyt Medlem
Indlæg: 42
Tilmeldt: 15 jun 2005, 16:15
Geografisk sted: Esbjerg Øst
Kontakt:

#11 Indlæg af Bøg »

Ok, så er mit spørgsmål så, hvad koster det at få drejet noget af stemplerne???
Brugeravatar
grydesvamp
Mester Medlem
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland

#12 Indlæg af grydesvamp »

øhh send dem op til mig vil godt gøre det for 200..

stemplerne skal være rene stempelringe og plejlstang må gerne side på..
Fri bane fuld hane! :-)
Bøg
Nyt Medlem
Indlæg: 42
Tilmeldt: 15 jun 2005, 16:15
Geografisk sted: Esbjerg Øst
Kontakt:

#13 Indlæg af Bøg »

grydesvamp skrev:øhh send dem op til mig vil godt gøre det for 200..

stemplerne skal være rene stempelringe og plejlstang må gerne side på..


OK, men stmplerne er helt rene og ringe og plejlstænger er pillet af, men kan da lige sætte dem på hvis det er nødvendigt....

kan du ikke sende en mail med din adresse så kan vi finde ud af noget...
Brugeravatar
grydesvamp
Mester Medlem
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland

#14 Indlæg af grydesvamp »

jo du kan lige ringe på 25 36 87 43 så snakker vi om det.. hvor meget skal du ha af ? og hvordan skal de se ud ?
Fri bane fuld hane! :-)
Bøg
Nyt Medlem
Indlæg: 42
Tilmeldt: 15 jun 2005, 16:15
Geografisk sted: Esbjerg Øst
Kontakt:

#15 Indlæg af Bøg »

Jeg takker for tilbuddet Grydesvamp, men har beatemt mig for at lave sugetun istedet.... :wink:
mm.kaiser

#16 Indlæg af mm.kaiser »

Jeg ligger inde med det meste af et turbo kit til en polo 6n. jeg fik 125 hk og 225 nm ved ca 0,3 i lade tryk. og jeg sænket ikke komprassioen, men manglede at få den chippet. så hørte ca i et halvt år med det ind til der røg et stempel :(
Gæst

Re: Kompression Polo 1,6

#17 Indlæg af Gæst »

Bøg skrev:Hej

jeg er lidt ny i det her med tryktuning, så kunne godt bruge lidt hjælp... :)

Jeg har en Golf2 med en Polo 6n 1,6I motor i og den vil jeg gerne have monteret en Mølle på, har en Garrett t3 Airesearch fra en volvo 1,7T (har fået af vide den er udemærket til en der ikke går efter mere end 120-130hk)

Mit problem er så, min kompression er 9,8:1 std, og skal så have den ned på et lavere, har overvejet en mellemlægsplade som toppakning, men ved ikke hvor holdbar det er, og har så hørt at man kan tage noget af stemplerne i stedet, men hvem gør i sådan noget???

håber i kan hjælpe mig

MVH kenneth


Hvis du ville kunne du tage 2 stk g60 toppakninger og ligge ovenpå hinanen, det er stål pakninger med noget teflon agtig noget på, det virker ganske udemærket. hvis man bruger de stål pakninger vil jeg vove at påstå at det ikke er pakningerne der går i stykker. hvis blok og top er lige vel at mærke. når man vil tilbage til normal så er det bare ud med dem igen og en alm i igen.
Bøg
Nyt Medlem
Indlæg: 42
Tilmeldt: 15 jun 2005, 16:15
Geografisk sted: Esbjerg Øst
Kontakt:

Re: Kompression Polo 1,6

#18 Indlæg af Bøg »

Anonymous skrev:
Bøg skrev:Hej

jeg er lidt ny i det her med tryktuning, så kunne godt bruge lidt hjælp... :)

Jeg har en Golf2 med en Polo 6n 1,6I motor i og den vil jeg gerne have monteret en Mølle på, har en Garrett t3 Airesearch fra en volvo 1,7T (har fået af vide den er udemærket til en der ikke går efter mere end 120-130hk)

Mit problem er så, min kompression er 9,8:1 std, og skal så have den ned på et lavere, har overvejet en mellemlægsplade som toppakning, men ved ikke hvor holdbar det er, og har så hørt at man kan tage noget af stemplerne i stedet, men hvem gør i sådan noget???

håber i kan hjælpe mig

MVH kenneth


Hvis du ville kunne du tage 2 stk g60 toppakninger og ligge ovenpå hinanen, det er stål pakninger med noget teflon agtig noget på, det virker ganske udemærket. hvis man bruger de stål pakninger vil jeg vove at påstå at det ikke er pakningerne der går i stykker. hvis blok og top er lige vel at mærke. når man vil tilbage til normal så er det bare ud med dem igen og en alm i igen.


ok men kan ikke bruge den type pakninger da min motor er meget anderledes end en golf2 g60 er.
audi 80 1,8 turbo
Medlem
Indlæg: 227
Tilmeldt: 10 jul 2005, 12:14
Geografisk sted: østjylland

Re: Kompression Polo 1,6

#19 Indlæg af audi 80 1,8 turbo »

Bøg skrev:
Anonymous skrev:
Bøg skrev:Hej

jeg er lidt ny i det her med tryktuning, så kunne godt bruge lidt hjælp... :)

Jeg har en Golf2 med en Polo 6n 1,6I motor i og den vil jeg gerne have monteret en Mølle på, har en Garrett t3 Airesearch fra en volvo 1,7T (har fået af vide den er udemærket til en der ikke går efter mere end 120-130hk)

Mit problem er så, min kompression er 9,8:1 std, og skal så have den ned på et lavere, har overvejet en mellemlægsplade som toppakning, men ved ikke hvor holdbar det er, og har så hørt at man kan tage noget af stemplerne i stedet, men hvem gør i sådan noget???

håber i kan hjælpe mig

MVH kenneth


Hvis du ville kunne du tage 2 stk g60 toppakninger og ligge ovenpå hinanen, det er stål pakninger med noget teflon agtig noget på, det virker ganske udemærket. hvis man bruger de stål pakninger vil jeg vove at påstå at det ikke er pakningerne der går i stykker. hvis blok og top er lige vel at mærke. når man vil tilbage til normal så er det bare ud med dem igen og en alm i igen.


ok men kan ikke bruge den type pakninger da min motor er meget anderledes end en golf2 g60 er.


ja det kan jeg godt se nu. der tog jeg fejl og var lige hurtig nok.76.5 i boring hvor jeg troede at det var 81 lige som g2 1,6 0g 1,8
første gear er for biler uden moment
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#20 Indlæg af Havneren »

Hej...

Hvis du vælger, at tryk tune alligevel ville jeg OVERVEJE ikke, at røre kompressionen.

Den overvejelse skal du foretage ud fra den effekt forøgelse / det ladetryk du vil køre med. Ved små effektforøgelser og kun lavt ladetryk er det nok ofte overflødigt, at sænke kompressionsforholdet og tit bare en dårlig forretning. Lavt ladetryk < 0,5bar ca = 50% effektforøgelse.

Under ALLE omstændigheder SKAL benzinblanding og måske tænding under behandling. det er alt afgørende for holdbarheden på din motor.

V/h Chr.
Besvar