Tuning af 2.0 OHC Sierra motor.

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
needspeed
Mester Medlem
Indlæg: 786
Tilmeldt: 08 jan 2006, 19:50
Geografisk sted: Ribe

#11 Indlæg af needspeed »

Jeg har fået fortalt at en alm. 2.0 OHC også har en 205 blok?
Er det forkert?
Sådan en 2.0i OHC, er den ikke halv svær at støve op?
Har nemlig ikke set mange af den før i tiden.
Og her kommer lige en række spørgsmål mere :wink:
1: Ang. motorstyring, vil megasqurit være fint?
Kender nemlig en der arbejder meget i det, så det vil være nemt at lige spørge ham, hvis det var..
2: kompression? Skal den ikke sænkes hvis jeg vil op på de 200-250 hk?
3: kan den originale indsugningsmanifold bruges?

Så tror jeg at jeg holder med flere spørgmål for nu.
Husk at man aldrig må lukke røgen ud af elektronikken!!
Da det ikke virker uden..
fynne
Medlem
Indlæg: 120
Tilmeldt: 27 sep 2004, 18:34
Geografisk sted: Frederikshavn

#12 Indlæg af fynne »

Jeg er ved at tune min Sierra 2,0i DOCH, med turbo, har fået at vide at min std inds. mandifold nok skulle kunne klare de 200HK, så tror ikke du vil få probs. der.. og du skal nok påregne at sænke komp. det fik jeg at vide jeg skal gøre med min.
Men der er andre herinde der ved mere end jeg om dette.
har du en ohc til at bygge på eller skal du ha fat i en?
Jeg skal til at tune en 2,0 V6er jeg har stående, så kan være jeg får en DOCH tilovers, den som jeg er ved at tune nu.
Brugeravatar
jens
Mester Medlem
Indlæg: 788
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Vestsjælland

#13 Indlæg af jens »

Nu du ikke har bygget motoren endnu. En rs turbo motor passer jo også på gearkassen. De fås billigt fordi de er fabrikslavet og mange gange er de opgraderet til 170-180 hk. Jeg renoverer tit topstykker og kan sige at finde et 2.0 ohc topstykke der kan renoveres er en sjældenhed. Knastlejerne er væk og udstødningsventilerne sidder gerne 2-5 mm oppe i sædet da materiale kvaliteten i et ohc topstykke ikke er egnet til blyfri. Til sidst revner de fordi der bliver lukket for flowet når ventilen synker. Man kan selvfølgelig montere stål sæder og nye lejer + rustfrie ventiler men det koster $$$ Det er det samme problem med fords v6ere. I usa laver de nye 2.9 støbninger med stål sæder og mere nikkel i støbningen
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#14 Indlæg af lqs »

alle i toppe har sæder. vil mene dette gælder faktisk alle motorer med elektronisk indsprøjtning. OHC er helt sikkert med sæde, hvis der er den forhøjning i indsugningskanal til dyse. MVH. søren
Brugeravatar
LasseW
Senior Medlem
Indlæg: 476
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Brøndby Strand
Kontakt:

#15 Indlæg af LasseW »

Hvorfor vil du bruge alle de penge på den motor, find en 205 blok og brug den som den er, den kan sagtens holde til alle de heste du kan hive igennem topstykket. Nye stempler koster dig 5-6.000 plus boring.
mvh Lasse
BMW E36 + Toyota Supra MKIII + Toyota Sportsvan med stort S hvis I forstår sådan en lille en
Mads B (dk)
Mester Medlem
Indlæg: 1402
Tilmeldt: 02 okt 2003, 10:19
Geografisk sted: Fredericia
Kontakt:

#16 Indlæg af Mads B (dk) »

lqs skrev:eller VESTSPEED .... BO i KVONG. tænker det bliver omkring 7500kr for opboring, fire ny stempler og toppakning. MVH. søren


Jeg snakkede med vestspeed i gar angående opboring min egen motor

Priser

Boring 295kr+m per hul
Afbalancering af krumtap 750kr+m
Arb. løn/t 480kr+m
Billede
Besvar