HenrikGM skrev:Er det ikke lqs der har et kanon tilbud på en gammel sierra med en 8v jernmotor der mangler 4-5 hk i at lave 600hk til bare 30.000dkr....?
Umiddelbart ligner det en ok forretning. Drosl den ned til 200hk og smid den motor over i din egen, og smil som en lille julegris resten af året.
og det på en 200 blok med stål krumtap og smede stempler mener jeg det var. ikke den 205 blok som ligger i en alm sierra ohc. en 200 blok med indmad er så også fin til effekter over 600hk som den er. en 205 blok fra en cosworth 2WD er ok til 400-500 hk. hvor en 205 blok er ok til 180-200 hk på std krumtap. der erlangt endnu op til 600hk.
Der er rigtig mange Hk at hente i Ohc toppen alene - den har dårligt flow, dårlig knast og for små ventiler ....har escort mkII OHC homologerings papier fra england hvor der bla. er en rally OHC med over 200 hk - opboret (2,1), spjæld, top, knast og manifold's - men det koster jo...
synes nu heller ikke det burde være umuligt at lave da jeg ved at en lada 1,6 med høj komp. sleben knast og let bearbejdet top og dobbelt webbere giver på den pæne side af 150 hvis man er lidt dygtig..
MØFFE.... det passer ikke. standard bund, på nær oliesprøjt og første overstørrelse cossie stempler. INGEN stålkrumtap og tung blok..... og de (for?) små standard ventiler i toppen! har set 2liters ohc lave over 250hk på sug, så er alt også lavet max. MVH. søren
He he har vist startet noget af en diskussion... Men jeg vil gerne vide hvilke dele og modifikationer jeg skal have gang i for at måske opnå 150hk på den gamle motor????
Kunne da være sjovt med et lidt større kraft overskud end den har med kun 115hk..
lqs skrev:MØFFE.... det passer ikke. standard bund, på nær oliesprøjt og første overstørrelse cossie stempler. INGEN stålkrumtap og tung blok..... og de (for?) små standard ventiler i toppen! har set 2liters ohc lave over 250hk på sug, så er alt også lavet max. MVH. søren
beklager så er jeg blevet fejl informeret. my bad. det opsæt er dog set en del gange i norge. er det 4x4 stempler du har brugt?
Det er jo for hele bilen, som jeg husker det.
Og hvis det var for motoren alene er det stadig meget billigt.
Prøv selv at hive 600 pålidelige hk ud af en motor.
Og se hvor du lander i kr.
Dernæst har vi opgraderingen af resten af bilen.
Hvis man lander på under 100.000 kr, så er man meget heldig.
djgutti skrev:He he har vist startet noget af en diskussion... Men jeg vil gerne vide hvilke dele og modifikationer jeg skal have gang i for at måske opnå 150hk på den gamle motor???? Kunne da være sjovt med et lidt større kraft overskud end den har med kun 115hk..
Faktisk det samme som din ven grydesvampen foreslog.
Men uden indsugnings modefikationerne.
Men start med toppen lidt søgning på nettet, og der inspiration til alt.
Søg og du skal finde.
Prøv og du bliver meget klogere.
Men forbliv konservativ.
Da det ikke er lykken at have 150 hk i en motor hvis den er beregnet til gaden, men kører som den er beregnet til F1.
MVH