hvis han tager af knasten hele vejen rundt undtagen på selve "toppen", kan den justeres længere ned imod ventilerne når de er lukket, med større løft til følge når "toppen" åbner dem...........
eller er jeg helt gal på den her............
faktisk vil hver mm han tager af den resultere i en` mm ekstra løft.............
Hilsen TP
If u think my attitude stinks, u should smell my fingers..........
PB eller SMS for info
TLF 40550416
Hvis man reducere diam. på basis cirklen kan man forøge løft højden.
Men hvordan udligner man sluppet med den mindre basis diam.
Lader man de hydr. løfter optage dette eller skal der shims til.?
0-100 skrev:Hvis man reducere diam. på basis cirklen kan man forøge løft højden. Men hvordan udligner man sluppet med den mindre basis diam. Lader man de hydr. løfter optage dette eller skal der shims til.?
på min AX sad der en justerings skrue med en kontarmøtrik på løftearmen som man kunne justere ned til knasten..........
siger ikke du kan gøre det på alle biler men i teorien kan du forhøje løftet ved at reducere basisdia. hvis afstanden fra top til centrum er den samme.........
Hilsen TP
If u think my attitude stinks, u should smell my fingers..........
PB eller SMS for info
TLF 40550416
Som bringer os hen til den konklosion, at der er alt for mange dårlige kompromier ved en omsleben standart knast.
Og så har vi slet ikke snakket om levetiden på ventil systemet.
En skarpere knast til en 127 lavet af en blank, og ikke omslebet burde være rimeligt nemt at finde, til rimelige penge.
Den omslebne variant er kun en nødløsning hvis der ikke findes andre.