Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 14:57

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 26 dec 2005, 11:44 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 dec 2003, 16:26
Indlæg: 163
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Citat:
"så kom den tilbage omslebet til 300 grader kan ikke huske hvor stort løft den havde men den virkede bare..............."


En omslibning af knasten kan ikke give større løft. Med mindre man tilføjer materiale på knastens top profil inden slibning.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 dec 2005, 12:07 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 12 jan 2004, 00:46
Indlæg: 93
Geografisk sted: Ikast
ikke enig.............

hvis han tager af knasten hele vejen rundt undtagen på selve "toppen", kan den justeres længere ned imod ventilerne når de er lukket, med større løft til følge når "toppen" åbner dem...........

eller er jeg helt gal på den her............

faktisk vil hver mm han tager af den resultere i en` mm ekstra løft.............

_________________
Hilsen TP
If u think my attitude stinks, u should smell my fingers..........
PB eller SMS for info
TLF 40550416
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 dec 2005, 12:54 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 dec 2003, 16:26
Indlæg: 163
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Nej!

Top profilens højde ned til basis cirklen giver løft højden, intet andet.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 dec 2005, 13:12 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
Torben Paw skrev:
hvis han tager af knasten hele vejen rundt undtagen på selve "toppen"

Herved gør man jo også netop basiscirklen mindre, med øget løft til følge.

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 dec 2005, 13:29 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 dec 2003, 16:26
Indlæg: 163
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Hej Transistfar

Hvilke kræver shims eller ?.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 dec 2005, 13:30 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 dec 2003, 16:26
Indlæg: 163
Geografisk sted: Storkøbenhavn
0-100 skrev:
Hej Transitfar

Hvilke kræver shims eller ?.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 dec 2005, 13:52 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 12 jan 2004, 00:46
Indlæg: 93
Geografisk sted: Ikast
svært at forklare men:

afstanden fra spids til centrum af knasten (hvor den roterer om) er den samme efter reprofileringen.

men efter som der er taget af basishøjden kan man rykke centrum tættere på selve ventilen.

og hvis afstanden fra centrum til top er den samme vil knasten også løfte mere jo tættere du kan flytte centrum ned mod ventilen.......

_________________
Hilsen TP
If u think my attitude stinks, u should smell my fingers..........
PB eller SMS for info
TLF 40550416
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 dec 2005, 14:03 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 dec 2003, 16:26
Indlæg: 163
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Hvis man reducere diam. på basis cirklen kan man forøge løft højden.
Men hvordan udligner man sluppet med den mindre basis diam.
Lader man de hydr. løfter optage dette eller skal der shims til.?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 dec 2005, 14:30 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 12 jan 2004, 00:46
Indlæg: 93
Geografisk sted: Ikast
0-100 skrev:
Hvis man reducere diam. på basis cirklen kan man forøge løft højden.
Men hvordan udligner man sluppet med den mindre basis diam.
Lader man de hydr. løfter optage dette eller skal der shims til.?


på min AX sad der en justerings skrue med en kontarmøtrik på løftearmen som man kunne justere ned til knasten..........

siger ikke du kan gøre det på alle biler men i teorien kan du forhøje løftet ved at reducere basisdia. hvis afstanden fra top til centrum er den samme.........

_________________
Hilsen TP
If u think my attitude stinks, u should smell my fingers..........
PB eller SMS for info
TLF 40550416
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 dec 2005, 16:10 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Som bringer os hen til den konklosion, at der er alt for mange dårlige kompromier ved en omsleben standart knast.
Og så har vi slet ikke snakket om levetiden på ventil systemet.
En skarpere knast til en 127 lavet af en blank, og ikke omslebet burde være rimeligt nemt at finde, til rimelige penge.
Den omslebne variant er kun en nødløsning hvis der ikke findes andre.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 58 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team