Side 2 af 2
: 02 dec 2005, 10:15
af duckstar
Carsten 205 GTI 1,9 T skrev:Hvad gør de så på 405 T16?
Ja, det vil jeg også gerne vide. For jeg har to spritnye ladere liggende derhjemme, og en af dem kunne jeg godt tænke mig at bruge på min Fiat som pt. kører med en traditionel lader med intern wastegate.
Selvom vacuum'et kunne skaffes, har jeg svært ved at se hvordan selve VNT aktuatoren skal styres - på dieselbiler må der om noget være monteret en motorstyring der kan styre aktuatoren og dermed hvordan impellerne i varmsiden skal være vinklet ved hvilke omdrejninger, ladetryk osv.
: 02 dec 2005, 12:28
af Gæst
Kører en 405 T16 med VNT lader??
Duckstar deluxe, har du kigget på den side jeg skrev? der er både billeder og beskrivelser hvordan de gør med VNT lader på benzin biler. Men efter hvad jeg kan læse kan de til dels styre det med blot en bleed valve, skal ikke sige noget om hvor godt det virker. men der er flere måder at gøre det på. men prøv at tag et kik derinde.
: 02 dec 2005, 12:49
af duckstar
Jeg synes ikke rigtigt jeg kan finde den artikel. Kan du linke lidt mere specifikt?
: 02 dec 2005, 13:19
af Gæst
hvis du går ind under "Boards" og derefter søge funktionen, og sørger fra begyndelsen på VNT kommer der massere af artikler.
Hvilken VNT turbo ligger du inde med? VNT25?
fx denne artikel, med der er mange af dem;
http://www.rtoc.org/boards/thread.asp?S ... 359&page=1
: 02 dec 2005, 13:52
af duckstar
Nej den er noget mindre. Dem jeg har liggende er fra alfa's 1,9 jtd motor, og hedder Garrett GT1749VNT. Den vil i mine øjne passe ret godt til moderat tuning på 1,2-1,4 liters benzin motorer.
: 04 dec 2005, 20:13
af lqs
mange af de store variable turboer bruger olietryk til at ændre udstødningssiden med. selvfølgelig er det motorstyrring der bestemmer hvornår! MVH. søren