Hjælp til triggerhjul

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#11 Indlæg af Morten VJ »

Lav det som dette
http://www.boost-it.dk/Megasquirt/montage%20af%20føler.jpg

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Brugeravatar
JBO
Mester Medlem
Indlæg: 668
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Lolland, Danmarks "Californien"
Kontakt:

#12 Indlæg af JBO »

Det her virker vist bedre :wink:

[img]http://www.boost-it.dk/Megasquirt/montage%20af%20føler.jpg[/img]
Jonas Olsen

Alt ka lade sig gør, det "umulige" tager bare lidt længer tid...
Thomas - Clio
Medlem
Indlæg: 183
Tilmeldt: 22 jul 2003, 17:15

#13 Indlæg af Thomas - Clio »

ok det vil sige at efter de 60 grader, kommer der 10 grader hen til TDC og i alt er det jo 70 grader.
Steen-S
Nyt Medlem
Indlæg: 17
Tilmeldt: 01 apr 2004, 23:16
Geografisk sted: Ringsted

#14 Indlæg af Steen-S »

Thomas - Clio skrev:ok det vil sige at efter de 60 grader, kommer der 10 grader hen til TDC og i alt er det jo 70 grader.


Hvor får du 10 grader fra?
For mig at se er der 60 + 30, i alt 90 grader på det billede.
MVH
Steen Juel Stæhr
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#15 Indlæg af Morten VJ »

Thomas - Clio skrev:ok det vil sige at efter de 60 grader, kommer der 10 grader hen til TDC og i alt er det jo 70 grader.


Ja selvom billedet er lidt forvrænget, så er det korrekt.
De 10 grader bruges ved starter omdrejninger aka trigger return.
Og de 70 grader bruges til trigger angle.

MVh

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#16 Indlæg af HenrikGM »

For at gøre det nemt for folk plejer jeg at bilde dem ind at man laver en skive med 60grader tand,120grader hul,60grader tang, og 120grader hul.

Så placerer man en sensor på et egent sted på motoren, så den har ca. 0.8mm til tanden.

Derefter drejer man krumptappen i TDC. PLacerer så tandhjulet således at når motoren drejer vil den gøre ud af sensoren.

Altså; Sensoren "ser" tanden 60grader før top, og tanden "forsvinder" direkte i top igen.

Nogen vil så gerne tænde en smule før, feks 10grader, men så drejer man bare det hele lidt.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Neser
Junior Medlem
Indlæg: 50
Tilmeldt: 15 okt 2004, 20:25
Geografisk sted: Bag rattet eller overskrævs på noget med motor
Kontakt:

#17 Indlæg af Neser »

HenrikGM skrev:For at gøre det nemt for folk plejer jeg at bilde dem ind at man laver en skive med 60grader tand,120grader hul,60grader tang, og 120grader hul.

Så placerer man en sensor på et egent sted på motoren, så den har ca. 0.8mm til tanden.

Derefter drejer man krumptappen i TDC. PLacerer så tandhjulet således at når motoren drejer vil den gøre ud af sensoren.

Altså; Sensoren "ser" tanden 60grader før top, og tanden "forsvinder" direkte i top igen.

Nogen vil så gerne tænde en smule før, feks 10grader, men så drejer man bare det hele lidt.


Altså sådan?: Billede

- Neser
Erfaring er evnen til at genkende en fejl anden gang man laver den!
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#18 Indlæg af HenrikGM »

Nja, på din tegning kan man ikke se hvor du placerer sensoren, men sidder sensoren i TDC, så virker det.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Neser
Junior Medlem
Indlæg: 50
Tilmeldt: 15 okt 2004, 20:25
Geografisk sted: Bag rattet eller overskrævs på noget med motor
Kontakt:

#19 Indlæg af Neser »

HenrikGM skrev:Nja, på din tegning kan man ikke se hvor du placerer sensoren, men sidder sensoren i TDC, så virker det.


Ja, den er ikke tegnet på, men det var tanken med det.

- Neser
Erfaring er evnen til at genkende en fejl anden gang man laver den!
Thomas - Clio
Medlem
Indlæg: 183
Tilmeldt: 22 jul 2003, 17:15

#20 Indlæg af Thomas - Clio »

Så er jeg med nu.
Besvar