Hjælp til triggerhjul
Redaktør: Moderatorer
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
- JBO
- Mester Medlem
- Indlæg: 668
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Lolland, Danmarks "Californien"
- Kontakt:
-
Thomas - Clio
- Medlem
- Indlæg: 183
- Tilmeldt: 22 jul 2003, 17:15
-
Steen-S
- Nyt Medlem
- Indlæg: 17
- Tilmeldt: 01 apr 2004, 23:16
- Geografisk sted: Ringsted
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Thomas - Clio skrev:ok det vil sige at efter de 60 grader, kommer der 10 grader hen til TDC og i alt er det jo 70 grader.
Ja selvom billedet er lidt forvrænget, så er det korrekt.
De 10 grader bruges ved starter omdrejninger aka trigger return.
Og de 70 grader bruges til trigger angle.
MVh
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
For at gøre det nemt for folk plejer jeg at bilde dem ind at man laver en skive med 60grader tand,120grader hul,60grader tang, og 120grader hul.
Så placerer man en sensor på et egent sted på motoren, så den har ca. 0.8mm til tanden.
Derefter drejer man krumptappen i TDC. PLacerer så tandhjulet således at når motoren drejer vil den gøre ud af sensoren.
Altså; Sensoren "ser" tanden 60grader før top, og tanden "forsvinder" direkte i top igen.
Nogen vil så gerne tænde en smule før, feks 10grader, men så drejer man bare det hele lidt.
Så placerer man en sensor på et egent sted på motoren, så den har ca. 0.8mm til tanden.
Derefter drejer man krumptappen i TDC. PLacerer så tandhjulet således at når motoren drejer vil den gøre ud af sensoren.
Altså; Sensoren "ser" tanden 60grader før top, og tanden "forsvinder" direkte i top igen.
Nogen vil så gerne tænde en smule før, feks 10grader, men så drejer man bare det hele lidt.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
Neser
- Junior Medlem
- Indlæg: 50
- Tilmeldt: 15 okt 2004, 20:25
- Geografisk sted: Bag rattet eller overskrævs på noget med motor
- Kontakt:
HenrikGM skrev:For at gøre det nemt for folk plejer jeg at bilde dem ind at man laver en skive med 60grader tand,120grader hul,60grader tang, og 120grader hul.
Så placerer man en sensor på et egent sted på motoren, så den har ca. 0.8mm til tanden.
Derefter drejer man krumptappen i TDC. PLacerer så tandhjulet således at når motoren drejer vil den gøre ud af sensoren.
Altså; Sensoren "ser" tanden 60grader før top, og tanden "forsvinder" direkte i top igen.
Nogen vil så gerne tænde en smule før, feks 10grader, men så drejer man bare det hele lidt.
Altså sådan?:
- Neser
Erfaring er evnen til at genkende en fejl anden gang man laver den!
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Nja, på din tegning kan man ikke se hvor du placerer sensoren, men sidder sensoren i TDC, så virker det.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
Neser
- Junior Medlem
- Indlæg: 50
- Tilmeldt: 15 okt 2004, 20:25
- Geografisk sted: Bag rattet eller overskrævs på noget med motor
- Kontakt: