Side 2 af 4
: 24 okt 2005, 12:05
af duckstar
Intet.. tilsluttede jo kun de følerer via det originale multistik der var behov for. Når det så er er sagt, skal det siges, at på en Uno 1,4 turbo er alt samlet i et stik.
: 24 okt 2005, 12:43
af Thomas - Clio
ok, jeg tror sg jeg klipper stikket over og måler ud hvor de lander. Så må jeg jo må måle hvor de andre følere går hen. f.eks. coolant blæser, olie temp. og olietryks måler.
: 24 okt 2005, 13:03
af duckstar
Det behøver du da ikke. Find et stik der passer, så du ikke ødelægger noget. Hvor ledningerne fører hen finder du ud af via et ledningsdiagram.
: 24 okt 2005, 14:05
af Thomas - Clio
så skulle jeg jo tage det stik fra den gl. styrboksen eller hva, eller hvor finder man sådan et stik. Min gl. ecu er en multipoint fra siemens. ellers ved jeg ikke hvad du mener. Skulle jeg så lode ledningerne på stikket.
: 24 okt 2005, 14:27
af duckstar
Du kunne se om du kunne finde en billig/defekt styreboks af den originale type, og så modificere stikket ud af den, og lodde dit hjemmelavede pigtail til MS boksen på.
Det var bare det jeg mente

: 24 okt 2005, 14:40
af Thomas - Clio
Ok, så har jeg fatte rigitg

. Ja, jeg har jo et par styrebokse liggende, så der er vel ingen problem.
Nu er der sg lys tunnelen, så jeg kan komme igang, det er lige det med hvordan fanen man skal gribe det an. Så er det jo godt der er noget der har prøvet det før mig.
Er der ellers noget jeg skal være opmærksom på.
: 24 okt 2005, 19:07
af Morten VJ
Find et lednings diagram over din bil læs det, og find ud af hvilke funktioner den styrer, og om det er nødvendigt med den originale boks for at styre, give signaler til noget andet.
Mange moderne biler er afhænig af signal x fra exu y for at virke optimalt.
At det er en clio er vel rimeligt åbentlyst.
Men en model og årgang, motor kan hjælpe.
Med det kendskab jeg har til franske bilers ledningsnet.
Så er englænderne langt efter mht. mærkelige fejl og dårlige forbindelser, særlig stel samle punkter er et stort problem.
Et meget grumpt eksempel bilen kan ikke køre tomgang.
Fejlen findes efter mange timers fejlsøgning bag kofangeren, i en samling af stelledninger.
Men hvad laver en stelledning til motorstyringen bag kofangeren?
Franskmænd
MVh
Morten
: 24 okt 2005, 22:18
af Thomas - Clio
Det er en Renault Clio 1.8 16V fra 1992
Motor type C57D
Jeg tror ikke er der er andre sensore som bliver styret af ECUen. det skulle lige være noget ABS og Solonoid valv.
: 25 okt 2005, 19:29
af Morten VJ
Thomas - Clio skrev:Det er en Renault Clio 1.8 16V fra 1992
Motor type C57D
Jeg tror ikke er der er andre sensore som bliver styret af ECUen. det skulle lige være noget ABS og Solonoid valv.
Ingen held jeg kan kun finde en motor der hedder F7p722.
karossecoden har noget med 57.
Til denne motor er der 2 udgaver en med lambda og en uden.
Men begge styringer er lavet af siemens.
Hvis det har interesse kan jeg prøve at lave et scan her i veekenden.
Over diagrammet, og stikket.
MVH
Morten
: 25 okt 2005, 20:18
af Thomas - Clio
det må du meget gerne, det er den med lamda