MSnS og ledningsnet ?
Redaktør: Moderatorer
-
Thomas - Clio
- Medlem
- Indlæg: 183
- Tilmeldt: 22 jul 2003, 17:15
-
Thomas - Clio
- Medlem
- Indlæg: 183
- Tilmeldt: 22 jul 2003, 17:15
- duckstar
- Mester Medlem
- Indlæg: 784
- Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
- Geografisk sted: Brønshøj/Husum
-
Thomas - Clio
- Medlem
- Indlæg: 183
- Tilmeldt: 22 jul 2003, 17:15
Ok, så har jeg fatte rigitg
. Ja, jeg har jo et par styrebokse liggende, så der er vel ingen problem.
Nu er der sg lys tunnelen, så jeg kan komme igang, det er lige det med hvordan fanen man skal gribe det an. Så er det jo godt der er noget der har prøvet det før mig.
Er der ellers noget jeg skal være opmærksom på.
Nu er der sg lys tunnelen, så jeg kan komme igang, det er lige det med hvordan fanen man skal gribe det an. Så er det jo godt der er noget der har prøvet det før mig.
Er der ellers noget jeg skal være opmærksom på.
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Find et lednings diagram over din bil læs det, og find ud af hvilke funktioner den styrer, og om det er nødvendigt med den originale boks for at styre, give signaler til noget andet.
Mange moderne biler er afhænig af signal x fra exu y for at virke optimalt.
At det er en clio er vel rimeligt åbentlyst.
Men en model og årgang, motor kan hjælpe.
Med det kendskab jeg har til franske bilers ledningsnet.
Så er englænderne langt efter mht. mærkelige fejl og dårlige forbindelser, særlig stel samle punkter er et stort problem.
Et meget grumpt eksempel bilen kan ikke køre tomgang.
Fejlen findes efter mange timers fejlsøgning bag kofangeren, i en samling af stelledninger.
Men hvad laver en stelledning til motorstyringen bag kofangeren?
Franskmænd
MVh
Morten
Mange moderne biler er afhænig af signal x fra exu y for at virke optimalt.
At det er en clio er vel rimeligt åbentlyst.
Men en model og årgang, motor kan hjælpe.
Med det kendskab jeg har til franske bilers ledningsnet.
Så er englænderne langt efter mht. mærkelige fejl og dårlige forbindelser, særlig stel samle punkter er et stort problem.
Et meget grumpt eksempel bilen kan ikke køre tomgang.
Fejlen findes efter mange timers fejlsøgning bag kofangeren, i en samling af stelledninger.
Men hvad laver en stelledning til motorstyringen bag kofangeren?
Franskmænd
MVh
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
Thomas - Clio
- Medlem
- Indlæg: 183
- Tilmeldt: 22 jul 2003, 17:15
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Thomas - Clio skrev:Det er en Renault Clio 1.8 16V fra 1992
Motor type C57D
Jeg tror ikke er der er andre sensore som bliver styret af ECUen. det skulle lige være noget ABS og Solonoid valv.
Ingen held jeg kan kun finde en motor der hedder F7p722.
karossecoden har noget med 57.
Til denne motor er der 2 udgaver en med lambda og en uden.
Men begge styringer er lavet af siemens.
Hvis det har interesse kan jeg prøve at lave et scan her i veekenden.
Over diagrammet, og stikket.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
Thomas - Clio
- Medlem
- Indlæg: 183
- Tilmeldt: 22 jul 2003, 17:15