SE HER, noget fra Thansen der virkeligt fungerer :)
Redaktør: Moderatorer
-
xillur
- Senior Medlem
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Kontakt:
Daniel det er fint, at du har fundet noget der spiller med din maskine.
Jeg vil bare lige nævne, at mine laptops har været fuldstændig umulige når det galt USB->Seriel kabler af diverse afskygninger. Det er henholdvis en T40 og en R51 fra IBM. Mit gæt er at chipsettene eller driverne til det samme ikke spiller sammen med den kreds, der oftest bruges i de der kabler...
Jeg endte med at købe en svinedyr Cardbus->2xRS-232 adaptor hos Danbit og den spiller bare.
Jeg vil bare lige nævne, at mine laptops har været fuldstændig umulige når det galt USB->Seriel kabler af diverse afskygninger. Det er henholdvis en T40 og en R51 fra IBM. Mit gæt er at chipsettene eller driverne til det samme ikke spiller sammen med den kreds, der oftest bruges i de der kabler...
Jeg endte med at købe en svinedyr Cardbus->2xRS-232 adaptor hos Danbit og den spiller bare.
E61 525I 2004 Hverdagsbil
E10 2002 1973 Tracktoy
E10 2002 1973 Tracktoy
- Saab-Daniel
- Mester Medlem
- Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
- Kontakt:
ok, så har jeg vist bare været heldig med min maskine...
Den adaptor du taler om, kan du finde den på www.danbit.dk ? For det kan jeg desværre ikke, og der er kommet noget op, som gør det interessant at undersøge
Daniel[/quote]
Den adaptor du taler om, kan du finde den på www.danbit.dk ? For det kan jeg desværre ikke, og der er kommet noget op, som gør det interessant at undersøge
Daniel[/quote]
-
xillur
- Senior Medlem
- Kontakt:
Der er et udvalg på denne side: http://www.danbit.dk/produkter/0902.phtml
Men jeg advare, priserne er ikke for børn. Faktisk burde man kunne finde en gl laptop med indbygget serielport til samme pris... men så skal man enten leve med en cigartænder-strømforsyning eller dårlig batterilevetid...
Men jeg advare, priserne er ikke for børn. Faktisk burde man kunne finde en gl laptop med indbygget serielport til samme pris... men så skal man enten leve med en cigartænder-strømforsyning eller dårlig batterilevetid...
E10 2002 1973 Tracktoy
E10 2002 1973 Tracktoy
-
Wildert
- Mester Medlem
- Geografisk sted: Nær Roskilde
- Kontakt:
- JBO
- Mester Medlem
- Geografisk sted: Lolland, Danmarks "Californien"
- Kontakt:
Wildert skrev:Meeen Xillur, vi havde da min hedengange T42 til at virke med en Sandberg-adapter fra Computer City efter at vi tweakede det-der-et-eller-andet i en eller .ini-fil. (Jeg kan slet ikke huske hvad det var - men vi fandt løsningen på msefi.com).
Det er nok det her du tænker på http://powerforum.dk/viewtopic.php?t=13120 Det virkede ihvertifald for mig og min Thansen adaptor.
Jonas Olsen
Alt ka lade sig gør, det "umulige" tager bare lidt længer tid...
Alt ka lade sig gør, det "umulige" tager bare lidt længer tid...
- Brian SPC
- Medlem
- Geografisk sted: Barrit
- Kontakt:
Jeg prøver lige at ændre de ting og så håber jeg også at min T.Hansen kan få forbindelse
Har hele dagen i morgen til at rode med det, håber jeg kan få startet motoren op for første gang.
Har prøvet kort i går aftes men den lavede ikke nogen gnist desværre
Sierra 2.0i TT Solgt - Nu Kia Picanto ´09 & Volvo 940 2.3 GL Stc. B230FD
www.SPC-Net.dk
www.SPC-Net.dk
-
Wildert
- Mester Medlem
- Geografisk sted: Nær Roskilde
- Kontakt:
JBO skrev:Wildert skrev:Meeen Xillur, vi havde da min hedengange T42 til at virke med en Sandberg-adapter fra Computer City efter at vi tweakede det-der-et-eller-andet i en eller .ini-fil. (Jeg kan slet ikke huske hvad det var - men vi fandt løsningen på msefi.com).
Det er nok det her du tænker på http://powerforum.dk/viewtopic.php?t=13120 Det virkede ihvertifald for mig og min Thansen adaptor.
Just præcis - som du kan se så har jeg også skrevet i tråden
- Brian SPC
- Medlem
- Geografisk sted: Barrit
- Kontakt:
Så fik jeg også min til at virke, har leget lidt med instillingerne , er nu stadig lidt forundret over det som står inde i MegaTune under forbindelse, der står at ved en MS 1 skal man vælge baud 9600 og ved MS 2 så 115200 ..... Men min virker kun ved baud 9600 og jeg mener da at det er en MS 2, ellers hva ?
Nå men det virker
Så nu skal der bare pilles og mappes, lige hvad jeg har ventet på længe, se det er legetøj for voksne drenge
Jeg har lige smidt MsNs-extra.ini ind på den, og nu kan den da godt nok noget mere synes jeg, total cool, har fået den til at styre min el-blæser til køleren, sjov detalje.
Jeg kører 2.25b417 og msns-extra.ini MSnS-extra format 024s
lyder det fornuftigt nok eller hva, jeg er helt ny i det her gejl
Nå men det virker
Jeg kører 2.25b417 og msns-extra.ini MSnS-extra format 024s
lyder det fornuftigt nok eller hva, jeg er helt ny i det her gejl
Sierra 2.0i TT Solgt - Nu Kia Picanto ´09 & Volvo 940 2.3 GL Stc. B230FD
www.SPC-Net.dk
www.SPC-Net.dk
-
xillur
- Senior Medlem
- Kontakt:
Wildert skrev:Meeen Xillur, vi havde da min hedengange T42 til at virke med en Sandberg-adapter fra Computer City efter at vi tweakede det-der-et-eller-andet i en eller .ini-fil. (Jeg kan slet ikke huske hvad det var - men vi fandt løsningen på msefi.com).
Jow, din T42 var anderledes samarbejdsvillig. Jeg kunne nå så langt som til at få forbindelse. Men måtte forundret se på mine datalogs, at data var væk.. Det er efter min overbevisning ikke sket med danbits kort.
E10 2002 1973 Tracktoy
E10 2002 1973 Tracktoy