Mere benzin med standard pumpe!

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#11 Indlæg af HenrikGM »

Morten VJ skrev:En doppelt så dyr Bosch pumpe trækker 13 amp. ved 8 bars tryk, og kan levere over 200 l/t ved dette tryk og stadig med 13,5 volt i spænding.



Præcist hvilken bosch pumpe er det lige du tænker på her?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#12 Indlæg af Morten VJ »

Denne
http://www.bosch-motorsport.de/de/aktua ... FP-200.pdf
5 bars versionen har jeg set til 2500 sv kr.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#13 Indlæg af HenrikGM »

Ja.....Men leverer den nu også hvad den lover....?

Bosch har været så seriøse at de ikke opgiver et ydelsesdiagram på pumpen, og dermed kan man ikke bruge specifikationen til ret meget.

I test er det før set at bla. bosch ikke leverer den vare man tror man har fået!

Feks vil en pumpe der er specificeret til 165L @ 3bar ikke engang levere 165L v. 0bar.
Jeg har dem mistænkt for at de regner det for underforstået at der er placeret en fødepumpe af en vis størrelse før pumpen.

Min 984 pumpe leverer da meget bensin, men slet ikke de voldsomme mængder den er opgivet til at levere.

Bosch pumper er skam kram, men man skal tage oplysningerne med et solidt gran salt.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#14 Indlæg af Morten VJ »

Jeg tror nærmere at man skal se på prøvebænken.
Maks flow er vel med en 100l tank over pumpen fra pumpen går der en. slange til regulatoren, og lige under regulatoren har man sit måleglas.
Med en indbygget pumpe placere man self pumpen i bunden af tanken.

Vi mere alm mennesker har for vane at måle pumpe ydelsen efter regulatoren i motorrummet, og der går en masse tabt i rør og filter.

Jeg målte min pumpe på denne måde, og den gav 170 l/t ved 4,5 bars tryk.og 190 ved 3 bar. opgivelsen er 200 l/t ved 5 bar bosch opgivelser.

Men pumpen er rigeligt stor til mine formål da dyserne maks kan æde 105 l/t ved 3 bar 100%dc alle dyser åbne på en gang.

Det der undrede mig var påstanden om at en meget billig pumpe kan give så høj en volumen ved så lavt et ampere forbrug.
Det giver i min verden ingen mening.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#15 Indlæg af HenrikGM »

Morten VJ skrev:Det der undrede mig var påstanden om at en meget billig pumpe kan give så høj en volumen ved så lavt et ampere forbrug.
Det giver i min verden ingen mening.

MVH

Morten


Man kan jo relativt enkelt diske op med en formel der kan forudsige opnåelig ydelse på pumpen, ifht den effekt den optager. Så kan man få hard facts på bordet....

Og nej, en billig pumpe med helt fantastiske opgivelser lyder ikke rigtigt.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Mads B (dk)
Mester Medlem
Indlæg: 1402
Tilmeldt: 02 okt 2003, 10:19
Geografisk sted: Fredericia
Kontakt:

#16 Indlæg af Mads B (dk) »

Morten VJ skrev:
Mads B 405 2.0 skrev:
Anonymous skrev:
Spirillen skrev:Uden at være ekspert på området, vil jeg nu nok alligevel hellere, bruge mine penge, på en større pumpe.


Det er vel ikke alle biler man bare lige smider en større pumpe på. Tænker her på f.eks indbyggede pumper, eller behov for nye kraftigere ledninger til den større pumpe som bruger mere strøm.

Den her box sættes "bare" på originalledningerne til pumpen og så trækkes en forbindelse ud til føleren på motoren, så er originalpumpen der måske er lige i det mindste "reddet". Eller hvis man er godt oppe i heste, kunne man undgå at skulle op i den af de dyre racerpumper og stadig nøjes med en billigere "standard" model.


jeg har lige skiftet pumpe på min nissan...... og det er en pumpe som sidder monteret nede i tanken..... det tog lidt over 1 time..... pumpen er en walbro gss341 som udmærker sig ved at have høj flow ved "højt" tryk, samtidig med den har et lavt strøm forbrug, kræver derfor ikke andre ledninger...... pris 1100-1200kr

Fås som "kit" til rigtig mange biler

Du har vel ikke et link til specifikationerne på denne særdeles effektive pumpe?
Da den åbenbart har en meget effektiv pumpe, som ikke kræver den helt store elmotor.
Og det er jeg meget tvivlende overfor da det er et amerikansk produkt.
Men vil gerne overbevises.

MVH

Morten



Der er en samlining af pumper her....... walbro pumpen er ikke den bedste.... med den ligger i den bedste del af skalaen


http://www.stealth316.com/2-fuelpumpguide.htm

Det med at det ikke er nødvendig at skifte ledninger er noget jeg har læst mig til i et nissan forum....... jeg har ikke selv målt om spænding er i top...... men jeg kan måle det senere i dag :-)
Billede
Besvar