Side 2 af 3

: 22 sep 2005, 00:27
af Danny Salling
Ellers kan han så få drejet lidt af det nye

: 22 sep 2005, 01:45
af svan
Hej Jimmy!

Jeg tror nok jeg vil holde med tinasmartin, for et sted mellem 2500 og 3000 kr kan du få en kobling hos Burtonpower som kan håndtere op til 300 nm til dit gamle svinghjul, så bibeholder du den omdrejningsvillighed som du har nu, køber du en brugt kobling med svinghjul fra en s2 er levetiden på koblingen alligevel uvis og har du så brugt penge på at få lettet svinghjulet og derefter skal købe en 220 mm forstærket kobling så bliver det dyrere i det lange løb.
Bortset fra det så lader det da til at den spiller fint den motor, da du nu har brændt koblingen af :D


svan

Kobling

: 22 sep 2005, 19:31
af Jimmy
Hej allesammen.

Jeg takker mange gange for alle svarene, men jeg er pt lige gået i tænke tank. :idea:

Jeg var nemlig helt sikker på at det var koblingen som var gået. Dog er jeg blevet lidt i tvivl.
Det mærkelige er at jeg sagtens kan koble til og fra, men lige så snart jeg kobler til og giver gas, så kommer der nogle høje dunke lyde ude fra motorrummet. (Noget ala en borhammer i metal.) Disse lyde følger gearkassens omdrejninger og ikke hjulenes.

Når jeg så kører i frigear, så funker alt 100%.
Jeg kan give gas og motoren reagere fint uden nogen form for mislyde.
Jeg har ingen idè om hvad det kunne være, så jeg ville lige være helt sikker inden jeg investere. :D

Att. Danny Salling.

Den skarpe knast er ikke til salg.

Att. svan og robert.

Den motor trækker fandme mere en en lettisk havneluder. Den er bare super. Dog har jeg haft lidt probs med for meget varme i motor rummet. Når det er varmt i vejret og bilen har kørt i lang tid og man så slukker den, så kan den ikke starte før at motoren er kølet lidt af. Her snakker vi alt i mellem 5 min til 30 min.

Jeg tror der er noget ledningsværk som lider under varmestrålen fra turboen.

Man alt i alt, så er jeg fandme glad for at jeg fik lagt den motor i. Der er godt nok mange som er blevet overrasket over at den faktisk godt kan flytte sig. :D

Btw. jeg skylder vist også en kasse sodavand!

Re: Kobling

: 22 sep 2005, 19:58
af Transitfar
Jimmy skrev:Det mærkelige er at jeg sagtens kan koble til og fra, men lige så snart jeg kobler til og giver gas, så kommer der nogle høje dunke lyde ude fra motorrummet. (Noget ala en borhammer i metal.) Disse lyde følger gearkassens omdrejninger og ikke hjulenes.

Det der lyder mistænkeligt meget som om gearkassen er færdig..... :?

: 22 sep 2005, 20:16
af Danny Salling
Hvis du skal have en anden gearkasse har jeg en, godt nok til en s2, mener desvære bare ikke de lige helt passer sammen, men det der nok en del herinde der ved. Gearkassen fungere fint og kun kørt max 120.000km :)
Du kan få den for KUN 2500,- hvis du er extrem hurtig, er du knapt så hurtig koster den nemlig 3000,- 8)

: 22 sep 2005, 20:20
af Danny Salling
Har iøvrigt også en motor(har faktisk 2)som du evt. også kan købe hvis du synes du skal have en extra RST motor, den ene er billig, den anden er lidt dyr da den ikke har kørt så langt(130.000km, har så fået renoveret toppen og fået nye plejlstangslejer, så den er næsten som ny), den anden motor har kørt 190.000km og fejler absolut INTET, den sad i bilen da jeg købte den og var blavet målt og justeret hos Ole Bonde til en effekt på 171hk og 263nm ved 1 bar :)

: 23 sep 2005, 00:12
af svan
Hej Jimmy!

Det er da rart at høre at du er tilfreds med motoren, hvilket jeg i øvrigt også selv var da jeg kørte med den.
Har du fået skiftet gearkasse eller er det stadig min den gamle du kører med, for det skulle da undre mig hvis den allerede er død, den havde trods alt kun kørt ca 50-60.000 eller deromkring siden den blev renoveret på ford, men selvfølgelig, alt kan ske, i øvrigt, hvis det er min den gamle gearkasse så er det en org XR3I og ikke en RS, og en s2 gearkasse passer ikke på din bil da ophængene er anderledes.


svan

: 23 sep 2005, 16:15
af RSV
Hej Jimmy

Nu har den motor jo været lidt af et plejebarn :D , og har lagt knolden lidt i blød med hensyn til din "ikke vil starte når den er varm" jeg har en mistanke om at Hall giveren er ved at dø, dvs den der sidder i din strøm fordeler, men du kender jo nummeret hvis det er, at jeg/ vi skal hjælpe dig.

mvh Robert

: 25 sep 2005, 14:41
af Minilars
rigtigt.. en 4 gearkasse passer IKKE på en mk 3 men omvendt..

men hvis i finder en rst gearkasse kan i bare tage huset fra den gamle og sætte på..

al indmaden passer over i..

og så lige putte nogel nye lejer i mens der er skildt af... det ville den nok have godt af..

: 25 sep 2005, 16:37
af Danny Salling
Og måske et Quaife spær :)
Hvordan går det med gearkasse opgraderingen forresten Lars? :)