ford zvh motor/ cvh motor / 16v topstykke
Redaktør: Moderatorer
- Transitfar
- Mester Medlem
- Indlæg: 1901
- Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
- Geografisk sted: Horsens
- Kontakt:
Det var faktisk der, jeg ville henad med mine spørgsmål længere oppe.....
Så vidt jeg husker, laver de netop konverteringen for at få et større slagvolumen på en forholdsvis billig måde.
Fidusen er, at man beholder toppen, og dermed alt hvad der er af specielle manifolds, rørføring, benzinsystem etc.....
Hvis man alligevel har mod på at ændre alt dette, så kan man ligeså godt sætte en komplet Zetec-motor i sin escort.
VH Lars.
Så vidt jeg husker, laver de netop konverteringen for at få et større slagvolumen på en forholdsvis billig måde.
Fidusen er, at man beholder toppen, og dermed alt hvad der er af specielle manifolds, rørføring, benzinsystem etc.....
Hvis man alligevel har mod på at ændre alt dette, så kan man ligeså godt sætte en komplet Zetec-motor i sin escort.
VH Lars.
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
-
mikRST
- Senior Medlem
- Indlæg: 310
- Tilmeldt: 27 jul 2003, 19:00
- Geografisk sted: Aalborg
- Kontakt:
-
svan
- Senior Medlem
- Indlæg: 329
- Tilmeldt: 12 jan 2005, 22:43
-
mikRST
- Senior Medlem
- Indlæg: 310
- Tilmeldt: 27 jul 2003, 19:00
- Geografisk sted: Aalborg
- Kontakt:
- Transitfar
- Mester Medlem
- Indlæg: 1901
- Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
- Geografisk sted: Horsens
- Kontakt:
Dvs at du alligevel står og skal lave en hel del om til syn.mikRST skrev:nej det var nu heller ikke planen at jeg vill køre til syn med 16v topstykke.
Jeg tror, det vil være nemmere at skifte komplet motor, end det vil være at lave en hybriden tilbage til original.
Er der ikke også nogle, som har kastet en Zetec med MTX-gearkasse i sådan en Escort, komplet med andre kardaner osv.???
Så bliver det lige pludselig ret nemt at skifte, samtidig med at du slipper for svaghederne fra BC-gearet.
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
-
mikRST
- Senior Medlem
- Indlæg: 310
- Tilmeldt: 27 jul 2003, 19:00
- Geografisk sted: Aalborg
- Kontakt:
-
s@g
- Mester Medlem
- Indlæg: 621
- Tilmeldt: 21 nov 2003, 23:30
- Geografisk sted: Østfyn/Nyborg
Hvis noen sku prøve så har Burton Power sagerne.
https://www.burtonpower.com
Fra deres www:
We also have the facility to convert the Zetec E bottom end to run on the CVH head and supply all necessary components.
https://www.burtonpower.com
Fra deres www:
We also have the facility to convert the Zetec E bottom end to run on the CVH head and supply all necessary components.
Lille problem, lille hammer. Stort problem, stor hammer!
Fri bane, fuld hane!!!
Fri bane, fuld hane!!!
-
CasperR
- Medlem
- Indlæg: 140
- Tilmeldt: 27 sep 2003, 11:22
- Kontakt:
- Shelby 500
- Senior Medlem
- Indlæg: 323
- Tilmeldt: 18 feb 2004, 09:45
- Geografisk sted: kbh
...og hvis i er friske $$$$....så er der lige denne lille sag -
http://cgi.ebay.co.uk/FORD-ESCORT-RS-TU ... dZViewItem

http://cgi.ebay.co.uk/FORD-ESCORT-RS-TU ... dZViewItem
-
Danny Salling
- Mester Medlem
- Indlæg: 931
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Vestsjælland