ford zvh motor/ cvh motor / 16v topstykke

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
Transitfar
Mester Medlem
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#11 Indlæg af Transitfar »

Det var faktisk der, jeg ville henad med mine spørgsmål længere oppe.....

Så vidt jeg husker, laver de netop konverteringen for at få et større slagvolumen på en forholdsvis billig måde.
Fidusen er, at man beholder toppen, og dermed alt hvad der er af specielle manifolds, rørføring, benzinsystem etc.....

Hvis man alligevel har mod på at ændre alt dette, så kan man ligeså godt sætte en komplet Zetec-motor i sin escort.

VH Lars.
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
mikRST
Senior Medlem
Indlæg: 310
Tilmeldt: 27 jul 2003, 19:00
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

#12 Indlæg af mikRST »

Det var mere for at jeg ikke skulle til at lave en hel zetec moter fra bunden af så står jeg med en 1,9 cvh der kun har gået 20000 km efter renovation. Og så når jeg skal til syn skal jeg have lavet det hele om igen. Men ja det ville sikkert være nemmere at gøre det sådan.
svan
Senior Medlem
Indlæg: 329
Tilmeldt: 12 jan 2005, 22:43

#13 Indlæg af svan »

a propos syn, så smutter du nok ikke bare lige igennem syn med det gadekryds der, mon ikke synsmanden undrer sig over det brede topstykke.......ved ikke men kunne forestille mig det.


svan
Nu: Golf 3 TDI med BOV og box
Før: MK3 XR3I med turbo og SYN
mikRST
Senior Medlem
Indlæg: 310
Tilmeldt: 27 jul 2003, 19:00
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

#14 Indlæg af mikRST »

nej det var nu heller ikke planen at jeg vill køre til syn med 16v topstykke.
Brugeravatar
Transitfar
Mester Medlem
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#15 Indlæg af Transitfar »

mikRST skrev:nej det var nu heller ikke planen at jeg vill køre til syn med 16v topstykke.
Dvs at du alligevel står og skal lave en hel del om til syn.
Jeg tror, det vil være nemmere at skifte komplet motor, end det vil være at lave en hybriden tilbage til original.

Er der ikke også nogle, som har kastet en Zetec med MTX-gearkasse i sådan en Escort, komplet med andre kardaner osv.???

Så bliver det lige pludselig ret nemt at skifte, samtidig med at du slipper for svaghederne fra BC-gearet.
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
mikRST
Senior Medlem
Indlæg: 310
Tilmeldt: 27 jul 2003, 19:00
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

#16 Indlæg af mikRST »

jo det er da rigtigt. Do det kan da ikke passe andet end der er. Jeg har da set et eller andet sted engang en der har lagt en rs 2000 motor i en mk 4
s@g
Mester Medlem
Indlæg: 621
Tilmeldt: 21 nov 2003, 23:30
Geografisk sted: Østfyn/Nyborg

#17 Indlæg af s@g »

Hvis noen sku prøve så har Burton Power sagerne.

https://www.burtonpower.com

Fra deres www:
We also have the facility to convert the Zetec E bottom end to run on the CVH head and supply all necessary components.
Lille problem, lille hammer. Stort problem, stor hammer!

Fri bane, fuld hane!!!
CasperR
Medlem
Indlæg: 140
Tilmeldt: 27 sep 2003, 11:22
Kontakt:

#18 Indlæg af CasperR »

Man kan godt smide en MTX gearkasse i en rst, men det er jano oddkid der laver det eller ved hvordan man laver det.
89' RST
Brugeravatar
Shelby 500
Senior Medlem
Indlæg: 323
Tilmeldt: 18 feb 2004, 09:45
Geografisk sted: kbh

#19 Indlæg af Shelby 500 »

...og hvis i er friske $$$$....så er der lige denne lille sag - :D

http://cgi.ebay.co.uk/FORD-ESCORT-RS-TU ... dZViewItem

:wink:
Danny Salling
Mester Medlem
Indlæg: 931
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Vestsjælland

#20 Indlæg af Danny Salling »

Har et Engelsk blad med en baghjulstrukket Mk4 med lidt over 400hk, kunne være skægt at se hvad de sagde i synhallen, tror sku den gamle nisse ville falde død om af et hjerte anfald :D :lol:
Besvar