Side 2 af 2

: 30 jul 2005, 14:34
af ken petersen
har lige fået at vide at den selv skal udfylde ve table når man har intastet dyse str og alt det... det min ikke hvad kan der være galt der...
ms fik jeg med 225b 228 men da jeg ikke kunne få det til at køre på min lånte laptop tog jeg 225b 514 da den godt kunne køre på laptop'en
den kan også fint "snakke" med ms men kan det være et problemet

: 30 jul 2005, 15:27
af Morten VJ
Man kan ikke bare starte en MSQ fil helt fra 0.
enten ændre man i filen med computeren tilsluttet MS ( det har jeg ikke prøvet), eller man bruger
Default filen når man har downloadet en MS ekstra version herfra.
http://megasquirt.sourceforge.net/extra/files/
Hvis man starter fra 0 bliver det total volapyk.

MVH

Morten

Ps slettede dit doppelte indlæg.

: 30 jul 2005, 16:47
af ken petersen
nu skal jeg lige være helt med...
jeg har hentet mega tune 225b514
jeg har hentet 024s9 og instalret download firmware og copy ini
tilbage er så defalt files, src, edit settings, msns eksta, msns ekstra s19, og readme.
hvad skal jeg bruge og hvor skal det hen..

: 30 jul 2005, 20:08
af Morten VJ
Som jeg har opbygget det en hoved mappe der hedder megasquirt.
Der installeres MT sig selv i en undermappe.
Under megasquirt laves en ny undermappe jeg har navngivet efter hvilken ver ekstra jeg kører med.
I denne lægges default filen.
så kopieres mappen mtCFG fra den MT man bruger over i undermappen.
I denne mappe laver man alle indstillinger der har med MT, at gøre.
Når du så åbner MT så kommer en popup frem der fortæller at du skal vælge et projekt.
Vælg dit eget nyoprettede.
Åben filen defaults, og lav de ændringer således at de passer til din bil.
Inden du ændre på REQ fuel så noter det gamle ned.
Det skal du bruge når du har ændret req fuel.
Åbner ve tabellen, og ser under tools Vespecific.
og reset req fuel.
I den øverste sætter du den oprindelige værdi ind, i den næste din nye værdi, og den vil skalere ve tabellen således at det er din req fuel der bliver brugt.

MVH

Morten

: 09 aug 2005, 14:18
af ken petersen
nu er den gal igen... har lige været på ferie så det hele har lige stået stille i en uges tid...
da jeg sente defult filen til ecu havde jeg pludselig ingen rpm mere... og stadig ingen liv :cry:
det skal siges at jeg kun vil køre sprøjt så den org. ecu styre stadig tænding

: 09 aug 2005, 20:54
af Morten VJ
Fejlsøg dit ledningsnet, og vær sikker på at alle signaler og forsynings spænding er ok.
Der efter kan man mistænke at du ikke har fået brændt coden godt nok ned, eller du lider af en anden fejl.

MVH

Morten

: 11 aug 2005, 12:01
af ken petersen
jeg har nu tjækket alle ledninger og spændinger det ser ok ud. jeg har prøvet at sende defalt filen igen, skal jeg også sende alt andet i 024s9??
hvad med stel i kassen?? jeg har lavet en kasse i jern plade er det ok???må den få stel der

: 12 aug 2005, 08:11
af Morten VJ
Efter at du har brændt S19 filen med download exe. Har du så husket at fjerne kortslutnings bøjlen. Så MS ikke er i bootloader mode?

Default filen ændres i MT,således at den passer til din motor, og brændes med MT. Du kan frit ændre navnet på filen.

Det er de 2 eneste filer der skal brændes I MS.

En kasse i stål virker helt fint, og den kan sagtens få stel.

Hvad viser dit real time display. virker alle sensor værdier fornuftige ?

MVH

Morten

: 12 aug 2005, 12:00
af ken petersen
jeg har ikke bootet den da jeg brænte s19 filen

jeg har prøvet at endre nogle ting i defalt filen uden hæld

real time display... der jo kun mat clt tsp og lamda.
lamda kan jeg ikke rigtig blive klog på..
den har ingen udslag heller når jeg cranker. den skal stå på narrov ikke