Side 2 af 4
: 21 jul 2005, 02:46
af Carsten 205 GTI 1,9 T
Anonymous skrev:hey MK5 RS Turbo
Troede ikk det gjorde noget hvis man stadig havde den samme blok i , så er det jo kun tuning af den orginale motor , jeg mener så er motor nr jo stadig det samme ,, det er en mk 5 jeg har
Det er det også, hvis du spørger told og skat..
Iflg. Bil-inspektionen, må du overhovedet ikke eftermontere turbo, eller kompressor med wastegate.
: 21 jul 2005, 04:04
af RSV
til carsten læs på lektien inden du udtaler dig :x
til Gæst din mrk 5 escort er forhåbentlig en efi det gør det lidt nemmere.
men under alle omstændigheder, kan du opgradere din 1.6 cvh til den samme motor som ligger i en Fiesta RS Turbo efi årg 90/94 men husk det skal laves på din originale motor ellers er der afgift.
da du opgradere til en styring der er nyere end din egen skulle der ikke være nogen problemer med SBI
du skal også opgradere dine bremser til mrk5 xr3i= 130hk
hvis du har efi skulle det kunne lade sig gøre at sætte en anden styreboks på uden at jeg er helt 100 på at ledningsnettet er ens, men det er jo lidt til den opfindsomme
styre boksen til Fiesta RS Turbo (EFI)
04/1990- 01/1991 nr er:
V90FB 12A650 AB
04/1990- 01/1991 nr er:
RV90FB 12A650 AB
01/1991- nr er:
V90FB 12A650 AC
Der er sikkert ingen tvivl om at du for bøvl med SBI ( fordi de ikke er ordentlig inde i reglerne, de tror alt er forbudt) men ta og kopier de sider ud på deres hjemmeside der omtaler de nævnte regler, de er tidliger nævnt her på sitet, idet jeg har tidliger lavet en del inlæg under emnet og lige så har brormand "svan"
God fonøjelse
: 21 jul 2005, 10:50
af MK5 RS Turbo
RSV ja min er synet 2 gange med den motor i...men der er også betalt afgift af den.
Det er sku snart lige meget hvad du laver ved din bil og hvordan du går hvis du vil fra en alm suge motor og til turbo så kan told og skat finde et eller andet du skal betale afgift af....
Husk også at hvis du vil have en RS T motor i din MK5 så skal der være en styret kat på til syn da mk5éren er født med det...og det kan den alm RS T mortor styring ikke klare.
Men gumledyr hvis du er intreseret i sådan en bil så send mig en pm for min er faktisk til salg.
: 21 jul 2005, 14:46
af RSV
Hey MK5 RS Turbo
Det er sku fedt den er synet.
Men så har du jo den eksagte opskrift på hvordan det gøres.
hvilket kunne være interesant at høre lidt om her på sitet,
At du har betalt afgift berører vel på at du har lagt anden motor i?
hvad har du i øvrigt lagt i afgift?
MVH RSV
mk 5 rs turbo
: 21 jul 2005, 17:15
af Gæst
Husk også at hvis du vil have en RS T motor i din MK5 så skal der være en styret kat på til syn da mk5éren er født med det...og det kan den alm RS T mortor styring ikke klare.
....
Hvordan fikser man så den, det du mener er vel at min model har lambasonde og det har RS T ikke ...
TIL RSV
: 21 jul 2005, 17:17
af Gæst
til RSV
Tak det hjalp en hel del , forstod det lidt bedre.

: 21 jul 2005, 17:18
af Gæst
MK5 RS Turbo skrev:RSV ja min er synet 2 gange med den motor i...men der er også betalt afgift af den.
Det er sku snart lige meget hvad du laver ved din bil og hvordan du går hvis du vil fra en alm suge motor og til turbo så kan told og skat finde et eller andet du skal betale afgift af....
Husk også at hvis du vil have en RS T motor i din MK5 så skal der være en styret kat på til syn da mk5éren er født med det...og det kan den alm RS T mortor styring ikke klare.
Men gumledyr hvis du er intreseret i sådan en bil så send mig en pm for min er faktisk til salg.
Hvordan fikser man så den, det du mener er vel at min model har lambasonde og det har RS T ikke ...
Re: mk 5 rs turbo
: 21 jul 2005, 18:41
af MK5 RS Turbo
Anonymous skrev:Husk også at hvis du vil have en RS T motor i din MK5 så skal der være en styret kat på til syn da mk5éren er født med det...og det kan den alm RS T mortor styring ikke klare.
....
Hvordan fikser man så den, det du mener er vel at min model har lambasonde og det har RS T ikke ...
Syns folkne skal jo bare have de rigtige tal på deres co måler når de tester den.
Så jeg smider den alm kat på fra en mk5. Har monteret en landasonde i forrøret men den er ikke sluttet til nogen steder ledningen er bare trukket op til lednings nettet og så er der godt med isolerbånd omkring så det ser ud som det altid har været sådan.
OG så skruer jeg bare ned for ladetryget og Coén sådan at den kun har en co på 0,03 så smutter den fint igenem syn.
Men hvis motoren er std og du køber en spots kat til den vil jeg faktisk tro den kan synes uden det store bøvl med at skrue den ned... har jeg godt nok ikke prøvet det er bare et gæt.
Men det med at bygge en RS T motor over i en MK5 er ikke bare sådan lige til. Der skal et komplet andet lednings net i motor rummet og der mangler også et ophæng til geearkassen på mk5 og du skal have kassen fra RS Tén med da den alm MK5 ikke kan holde.
I sær ikke hvis du skrue lidt op for trygget......så har du planer om det så køb en ordenlig kobling til den med det samme....jeg monterede en Ny orginal RS T kobling i min motor da den kom i den kørte ikke engang 5000 km....
SÅ skal den bare skrues op bagefter igen... og have monteret den 4" udst igen
Afgiften på sådan en ombykning er den samme som hvis du henter en Rigtig RS Turbo til landet. Ja lage 20000 den gang.
: 21 jul 2005, 23:54
af RSV
hey gæst er din mrk 5 med eller uden cat er det en efi
Det viser sig at fiestaen kører uden cat så hvis du kører uden cat kan du sætte boksen fra en fiesta direkte på.
: 22 jul 2005, 00:30
af guest
Der er da ikke noget der hedder SBI mere.