vedr justerbar ladetryk med bleed ventil

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
JPP
Admin
Admin
Indlæg: 2499
Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54

#11 Indlæg af JPP »

Thomas - Clio skrev:jeg har fundet ud af at den actuator der sidder på min turbo er sat til 10psi, og den er ikke justerbar. Så det er vel der problemet er.,At den kun kan gi 0,6.


Nej - det mindste ladetryk du kan få ved fuld belastning er 0,6 bar med den actoator.
Tænk på at hvis du fjerner luften helt til din actoator så får du sikkert 1,1 i ladetryk. Bleed ventilen justerer her imellem.

Bleed ventilen virker ved at snyde actoatoren for luft så den ikke åbner wastegaten så tidligt - og udstødningsgassen dermed fortsat suser ind i turboen og øger ladetrykket.
Så du kan godt få højere ladetryk end 0,6 bar med en bleeder ventil :)

Hvis du løsner mod uret bare en anelse vil der fise luft ud af det midterste rør og actoatoren vil få en anelse mindre luft, hvorved wastegaten vil være en anelse mere lukket og du vil få en anelse mere ladetryk. Hvis du kun kan se 0,6 bar og 1,1 bar så vil jeg tro at du enten ikke har fintjusteret nok på ventilen eller der er noget galt med dit ur/slanger.

Mvh Jakob
Thomas - Clio
Medlem
Indlæg: 183
Tilmeldt: 22 jul 2003, 17:15

#12 Indlæg af Thomas - Clio »

ok tak, nu har jeg bestil elektronisk regulering og sætter en anden actuator på. Så må jeg se hvad jeg har gjord galt sidst.
JPP
Admin
Admin
Indlæg: 2499
Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54

#13 Indlæg af JPP »

Thomas - Clio skrev:ok tak, nu har jeg bestil elektronisk regulering og sætter en anden actuator på. Så må jeg se hvad jeg har gjord galt sidst.


Ok, jeg ser egentlig ingen grund til at sætte anden actoator på, med mindre du vil kører med mindre ladetryk end 0,6 bar (forudsat at fejlen ikke er i membranen/fjederen i actoatoren)

Mvh Jakob
Thomas - Clio
Medlem
Indlæg: 183
Tilmeldt: 22 jul 2003, 17:15

#14 Indlæg af Thomas - Clio »

ok, har end til videre osse kun bestilt elektronik.
Besvar