Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 13:57

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Admin
Admin

Thomas - Clio skrev:
jeg har fundet ud af at den actuator der sidder på min turbo er sat til 10psi, og den er ikke justerbar. Så det er vel der problemet er.,At den kun kan gi 0,6.

Nej - det mindste ladetryk du kan få ved fuld belastning er 0,6 bar med den actoator.
Tænk på at hvis du fjerner luften helt til din actoator så får du sikkert 1,1 i ladetryk. Bleed ventilen justerer her imellem.

Bleed ventilen virker ved at snyde actoatoren for luft så den ikke åbner wastegaten så tidligt - og udstødningsgassen dermed fortsat suser ind i turboen og øger ladetrykket.
Så du kan godt få højere ladetryk end 0,6 bar med en bleeder ventil :)

Hvis du løsner mod uret bare en anelse vil der fise luft ud af det midterste rør og actoatoren vil få en anelse mindre luft, hvorved wastegaten vil være en anelse mere lukket og du vil få en anelse mere ladetryk. Hvis du kun kan se 0,6 bar og 1,1 bar så vil jeg tro at du enten ikke har fintjusteret nok på ventilen eller der er noget galt med dit ur/slanger.

Mvh Jakob

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Medlem

ok tak, nu har jeg bestil elektronisk regulering og sætter en anden actuator på. Så må jeg se hvad jeg har gjord galt sidst.

Titel:
Admin
Admin

Thomas - Clio skrev:
ok tak, nu har jeg bestil elektronisk regulering og sætter en anden actuator på. Så må jeg se hvad jeg har gjord galt sidst.

Ok, jeg ser egentlig ingen grund til at sætte anden actoator på, med mindre du vil kører med mindre ladetryk end 0,6 bar (forudsat at fejlen ikke er i membranen/fjederen i actoatoren)

Mvh Jakob

Titel:
Medlem

ok, har end til videre osse kun bestilt elektronik.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time