Rover 620Ti / Nissan 200sx ???

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Mads B (dk)
Mester Medlem
Indlæg: 1402
Tilmeldt: 02 okt 2003, 10:19
Geografisk sted: Fredericia
Kontakt:

#11 Indlæg af Mads B (dk) »

Nu har jeg været ude og prøve nogen 620ti'er..... puha..... det er godt nok de kedeligst 200hk jeg nogensinde har prøvet.....

Så.... nu har jeg fået en ny ide.... Nissan 200sx Turbo..... rimlig hurtig standard, baghjuls træk...... og den er nem at lave mange HK i
Billede
Brugeravatar
John Sahl
Admin
Admin
Indlæg: 2105
Tilmeldt: 15 sep 2003, 13:17
Geografisk sted: Borup
Kontakt:

#12 Indlæg af John Sahl »

Mads B 405 2.0 skrev:Så.... nu har jeg fået en ny ide.... Nissan 200sx Turbo..... rimlig hurtig standard, baghjuls træk...... og den er nem at lave mange HK i


Jeg vil så lige foreslå at du mindst finder en S14..

.
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede
Mads B (dk)
Mester Medlem
Indlæg: 1402
Tilmeldt: 02 okt 2003, 10:19
Geografisk sted: Fredericia
Kontakt:

#13 Indlæg af Mads B (dk) »

Okay... hvad da... jeg havde tænkt på en s13 facelifted(1992)
Billede
martin306xsi
Mester Medlem
Indlæg: 633
Tilmeldt: 06 jun 2004, 01:57
Geografisk sted: Roskilde

#14 Indlæg af martin306xsi »

Mads B 405 2.0 skrev:Nu har jeg været ude og prøve nogen 620ti'er..... puha..... det er godt nok de kedeligst 200hk jeg nogensinde har prøvet.....


Jeg har kørt en del 620ti og vil kun gi dig ret, jeg synes en standart xantia st. car 2,0 8v turbo med 150hk er sjover at kører i :shock:
Mvh Martin
Brugeravatar
John Sahl
Admin
Admin
Indlæg: 2105
Tilmeldt: 15 sep 2003, 13:17
Geografisk sted: Borup
Kontakt:

#15 Indlæg af John Sahl »

Mads B 405 2.0 skrev:Okay... hvad da... jeg havde tænkt på en s13 facelifted(1992)


Efter hvad jeg husker er der simpelthen mere potentiale i motorerne fra S14, men det er muligt at det allerede er fra den faceliftede S13, nu kommer jeg sgu i tvivl! :oops:

.
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede
Brugeravatar
Staalanden
Mester Medlem
Indlæg: 591
Tilmeldt: 23 nov 2003, 12:13
Geografisk sted: Slagelse

#16 Indlæg af Staalanden »

Der er masser af muligheder i at tune på CA18DET motoren i S13 modellen. Kender et par stykker der har sådan nogen og dem er der skruet en del på. Prøv evt at snakke med WWW.NISSAN200SX.DK
Han kender hver en skrue i sådan en maskine.
Det er rigtig nok at SR20DET motoren ku fås i de sidste udgaver af S13, men så vidt jeg ved blev de ikke solgt i europa
Nissan Sunny GTI-R

I took an IQ test and the results were negative.
Mads B (dk)
Mester Medlem
Indlæg: 1402
Tilmeldt: 02 okt 2003, 10:19
Geografisk sted: Fredericia
Kontakt:

#17 Indlæg af Mads B (dk) »

Jeg har også læst mig frem til at 18 motoren skulle være mindst lige så god at tune på som 2.0..... der er endda nogen der mener at den er bedre....


Men så igen..... den er jo lidt federe s14 modelen..... men sikkert også en del dyre :-(
Billede
nissan200sx.dk

#18 Indlæg af nissan200sx.dk »

Skal det være en s14, så få fat i en s14a. ;-)

Men vil sq nok sige at til de penge en s13 koster, er der MEGA potientale i den! Min egen smider omkring 390Hk stadig med en std motor!! (Enda også std toppakning!) Laves det rigtigt og motoren er i god stand skal den nok holde.

www.nissan200sx.dk
BravoDude
Nyt Medlem
Indlæg: 41
Tilmeldt: 08 jul 2004, 12:28

S13

#19 Indlæg af BravoDude »

Hehe, Ronni... Du glemmer lige at fortælle dem hvilken lader du kører med :lol:

Kan kun give Ronni ret, er er potentiale i sådan en ca18det motor... Der er sog et lille svagt punkt på den motor og det er plejlstangslejerne og standard turboen så sørg for at tjekke disse hvis du er på udkig efter en sådan bil... Men den er sjaw at køre i, har selv en der er ved at blive gjort lidt sjovere 250+ 8)

Men hvis pengepungen er til mere, så helt klart S14A, nem nem en bil dog er jeg ikke helt pjattet med bagenden... Men den SR20DET kværn kan jo lave 300 hk med standard motor bare med lidt mere benzin og lidt mere ladetryk...

Nyttige links i forbindelse med disse lækre biler...

www.nissan200sx.dk

www.team200sx.dk

www.sxoc.com

Håbe at du finde en model som du bliver glad for...
Mads B (dk)
Mester Medlem
Indlæg: 1402
Tilmeldt: 02 okt 2003, 10:19
Geografisk sted: Fredericia
Kontakt:

Re: S13

#20 Indlæg af Mads B (dk) »

BravoDude skrev:Hehe, Ronni... Du glemmer lige at fortælle dem hvilken lader du kører med :lol:

Kan kun give Ronni ret, er er potentiale i sådan en ca18det motor... Der er sog et lille svagt punkt på den motor og det er plejlstangslejerne og standard turboen så sørg for at tjekke disse hvis du er på udkig efter en sådan bil... Men den er sjaw at køre i, har selv en der er ved at blive gjort lidt sjovere 250+ 8)

Men hvis pengepungen er til mere, så helt klart S14A, nem nem en bil dog er jeg ikke helt pjattet med bagenden... Men den SR20DET kværn kan jo lave 300 hk med standard motor bare med lidt mere benzin og lidt mere ladetryk...

Nyttige links i forbindelse med disse lækre biler...

www.nissan200sx.dk

www.team200sx.dk

www.sxoc.com

Håbe at du finde en model som du bliver glad for...


Jeg har været inde på www.nissan200sx.dk og lure lidt på ronni's..... hvor stor er sådan en t70 egentlig.....

jeg regner med at smide den T3/T4 på jeg alligevel har liggende sammen med en stor fmic, en 3" udstødning og et stort kegle filter.... også ellers holde mig indenfor hvad standard chippen kan klare til at starte på... man skal tænke lidt på $$ :? ..... senere skal den selvfølgelig have anden chip, pumpe, dyser, AFM og mere ladetryk :twisted:

Nogen idé om hvad det kan give af HK med standard chip ?

Et bud på HK efter chip, pumpe, dyser, AFM og mere ladetryk ?
Billede
Besvar