Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 18 jul 2025, 10:10

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Fredericia
Nu har jeg været ude og prøve nogen 620ti'er..... puha..... det er godt nok de kedeligst 200hk jeg nogensinde har prøvet.....

Så.... nu har jeg fået en ny ide.... Nissan 200sx Turbo..... rimlig hurtig standard, baghjuls træk...... og den er nem at lave mange HK i

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Admin
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Borup
Mads B 405 2.0 skrev:
Så.... nu har jeg fået en ny ide.... Nissan 200sx Turbo..... rimlig hurtig standard, baghjuls træk...... og den er nem at lave mange HK i

Jeg vil så lige foreslå at du mindst finder en S14..

.

Titel:
Mester Medlem

Okay... hvad da... jeg havde tænkt på en s13 facelifted(1992)

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Roskilde
Mads B 405 2.0 skrev:
Nu har jeg været ude og prøve nogen 620ti'er..... puha..... det er godt nok de kedeligst 200hk jeg nogensinde har prøvet.....

Jeg har kørt en del 620ti og vil kun gi dig ret, jeg synes en standart xantia st. car 2,0 8v turbo med 150hk er sjover at kører i :shock:

Titel:
Admin
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Borup
Mads B 405 2.0 skrev:
Okay... hvad da... jeg havde tænkt på en s13 facelifted(1992)

Efter hvad jeg husker er der simpelthen mere potentiale i motorerne fra S14, men det er muligt at det allerede er fra den faceliftede S13, nu kommer jeg sgu i tvivl! :oops:

.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Slagelse
Der er masser af muligheder i at tune på CA18DET motoren i S13 modellen. Kender et par stykker der har sådan nogen og dem er der skruet en del på. Prøv evt at snakke med WWW.NISSAN200SX.DK
Han kender hver en skrue i sådan en maskine.
Det er rigtig nok at SR20DET motoren ku fås i de sidste udgaver af S13, men så vidt jeg ved blev de ikke solgt i europa

I took an IQ test and the results were negative.

Titel:
Mester Medlem

Jeg har også læst mig frem til at 18 motoren skulle være mindst lige så god at tune på som 2.0..... der er endda nogen der mener at den er bedre....

Men så igen..... den er jo lidt federe s14 modelen..... men sikkert også en del dyre :-(

Titel:
Skal det være en s14, så få fat i en s14a. ;-)

Men vil sq nok sige at til de penge en s13 koster, er der MEGA potientale i den! Min egen smider omkring 390Hk stadig med en std motor!! (Enda også std toppakning!) Laves det rigtigt og motoren er i god stand skal den nok holde.

www.nissan200sx.dk

Titel: S13
Nyt Medlem

Hehe, Ronni... Du glemmer lige at fortælle dem hvilken lader du kører med :lol:

Kan kun give Ronni ret, er er potentiale i sådan en ca18det motor... Der er sog et lille svagt punkt på den motor og det er plejlstangslejerne og standard turboen så sørg for at tjekke disse hvis du er på udkig efter en sådan bil... Men den er sjaw at køre i, har selv en der er ved at blive gjort lidt sjovere 250+ 8)

Men hvis pengepungen er til mere, så helt klart S14A, nem nem en bil dog er jeg ikke helt pjattet med bagenden... Men den SR20DET kværn kan jo lave 300 hk med standard motor bare med lidt mere benzin og lidt mere ladetryk...

Nyttige links i forbindelse med disse lækre biler...

www.nissan200sx.dk

www.team200sx.dk

www.sxoc.com

Håbe at du finde en model som du bliver glad for...

Titel: Re: S13
Mester Medlem

BravoDude skrev:
Hehe, Ronni... Du glemmer lige at fortælle dem hvilken lader du kører med :lol:

Kan kun give Ronni ret, er er potentiale i sådan en ca18det motor... Der er sog et lille svagt punkt på den motor og det er plejlstangslejerne og standard turboen så sørg for at tjekke disse hvis du er på udkig efter en sådan bil... Men den er sjaw at køre i, har selv en der er ved at blive gjort lidt sjovere 250+ 8)

Men hvis pengepungen er til mere, så helt klart S14A, nem nem en bil dog er jeg ikke helt pjattet med bagenden... Men den SR20DET kværn kan jo lave 300 hk med standard motor bare med lidt mere benzin og lidt mere ladetryk...

Nyttige links i forbindelse med disse lækre biler...

www.nissan200sx.dk

www.team200sx.dk

www.sxoc.com

Håbe at du finde en model som du bliver glad for...

Jeg har været inde på www.nissan200sx.dk og lure lidt på ronni's..... hvor stor er sådan en t70 egentlig.....

jeg regner med at smide den T3/T4 på jeg alligevel har liggende sammen med en stor fmic, en 3" udstødning og et stort kegle filter.... også ellers holde mig indenfor hvad standard chippen kan klare til at starte på... man skal tænke lidt på $$ :? ..... senere skal den selvfølgelig have anden chip, pumpe, dyser, AFM og mere ladetryk :twisted:

Nogen idé om hvad det kan give af HK med standard chip ?

Et bud på HK efter chip, pumpe, dyser, AFM og mere ladetryk ?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time