205 ml dyser rækker til 200 hk på tryk?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
falfa-

#11 Indlæg af falfa- »

nogen der har overvejet at måle hvad dyserne rent faktisk giver af ml.
Brugeravatar
RollaGTi
Medlem
Indlæg: 160
Tilmeldt: 03 maj 2004, 23:41
Geografisk sted: Fyn, Svendborg
Kontakt:

#12 Indlæg af RollaGTi »

Kan det ikke også passe at den 1,8 20v kører med kompresionsforhold på 9,5:1. Det er da rimelig godt og lade en bar på det??
Brugeravatar
scotten
Junior Medlem
Indlæg: 67
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Fyn

#13 Indlæg af scotten »

Jimmy Elkjær skrev:Min 1,4 8V motor fra 91' laver 172 HK med 190ml dyser og det er ved 1,2 bars ladetryk og 3 bars benzintryk.
DC kender jeg ikke, men selvom den er 95% burde det jo ikke være muligt.
Fik ved samme lejlighed målt CO% og den var 5,6% ved fuldlast. Jeg stod selv og så det, men har kun udskrift af HK og NM.



hej Jimmy

Er de 190 ml på standartdyserne?.. Bosch 0280 150 701 ? Det godtnok dem fra Punto

Hilsen Flemming
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#14 Indlæg af lqs »

lige nøjagtig den omtalte fag 1.8t 20v motor er ret speciel hvad angår ydelse/benzinmængde! bla pga den forholdvis høje komp. MVH søren
Brugeravatar
scotten
Junior Medlem
Indlæg: 67
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Fyn

#15 Indlæg af scotten »

Ledte efter hvad Punto GT dyser med overnævnte nummer giver.. er kommet til en del foeskellige resultater.. Men ifølge en engelsk Punto forum giver de 240ml@3bar..

Nogle der kan bekræfte det med 110% sikkerhed..?
Brugeravatar
John Sahl
Admin
Admin
Indlæg: 2105
Tilmeldt: 15 sep 2003, 13:17
Geografisk sted: Borup
Kontakt:

#16 Indlæg af John Sahl »

scotten skrev:Ledte efter hvad Punto GT dyser med overnævnte nummer giver.. er kommet til en del foeskellige resultater.. Men ifølge en engelsk Punto forum giver de 240ml@3bar..

Nogle der kan bekræfte det med 110% sikkerhed..?


236 er tallet du leder efter...

.
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede
Brugeravatar
scotten
Junior Medlem
Indlæg: 67
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Fyn

#17 Indlæg af scotten »

John Sahl skrev:
scotten skrev:Ledte efter hvad Punto GT dyser med overnævnte nummer giver.. er kommet til en del foeskellige resultater.. Men ifølge en engelsk Punto forum giver de 240ml@3bar..

Nogle der kan bekræfte det med 110% sikkerhed..?


236 er tallet du leder efter...

.


:wink: Thanks John :rock:
Brugeravatar
Ole..
Senior Medlem
Indlæg: 482
Tilmeldt: 06 jul 2003, 15:26
Geografisk sted: Nordvestjylland

Re: 205 ml dyser rækker til 200 hk på tryk?

#18 Indlæg af Ole.. »

Wildert skrev:Noget jeg ikke fatter...
En på vagcars.dk påstår at hans Audi A4 1.8T laver 197 hk på standard 205 ml/s dyser - alt andet standard (udover chip forstås).
Hvorledes hænger det sammen? Det burde da ikke være muligt? End ikke med 4 bars regulator.
Eller hvad misser jeg her?


Mange Vag 1.8T motor yder lige under de 200hk ved en chipning.. Det kunne jo være, at standart dysserne giver mere end hvad de er oplyst til :?:
Wildert
Mester Medlem
Indlæg: 1673
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Nær Roskilde
Kontakt:

#19 Indlæg af Wildert »

Det er en pænt gammel tråd der er kommet frem her hva' :-).
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally
Brugeravatar
VRT
Senior Medlem
Indlæg: 327
Tilmeldt: 06 nov 2006, 21:31
Geografisk sted: Gun City

#20 Indlæg af VRT »

Så har folk jo også haft god tid til at overveje deres næste indlæg :lol:
http://webshop.nordicturbo.dk/default.a ... 3955783067

Der er ikke tale om 205 ml dyser, men højst sandsynlig 210 ml (opgivet ved 3 bar), men benzintrykket er 4 bar = 245 ml.
Besvar