HenrikGM skrev:C.Beyer skrev:hmmm......hvem kan anbefales til den helt store tur når man køre over broen?????
men Morten mener du at man kan lokke +300hk ud af et std volvo topstykke med ventiler 44ind & 35ud (& måske lidt bearbejdet kanaler )
hilsen C.Beyer
Grottis deroppe er jo død, så mit næste bud på en yderst kompetent volvomand er Mike Aaro fra UNITEK.
+300 er nok lidt i overkanten, da udstødningssiden ikke nær flower så meget. Skyldes mest en usædvanlig dårlig udstødningsmanifold.
Gå et nummer op i udstødningsventil, og forsk i et bedre forbrændingskammer samt en omhyggelig portning af udstødssiden.
Indsugningen flower langt bedre end udstødningssiden.
Eller bed MikeAaro om at bygge en top til 300,400, eller hvad i nu skal ende med(få knasten med!).
Hvis proppen ligger i manifolden hvad hjælper de så at lave hullerne større inden denne restriktion?
Udstødnings sideden på turboen er nok den værste 2.25"
Arbejd på udstødnings siden af topstykket, og det giver mest bang for kronerne.
Større ventiler er måske ikke nødvendigt, da jeg har set en del der påstår at de har 400 hk med standart ventil størrelse.
Det svenske blad bilsport kører pt en artikkel serie om en 8v volvomotor, Der måske kunne have interesse.
MVJ
Morten