de skal forbindes som du siger der.. behold den orginale sorte olie seperator.. den kan måske fjerne lidt af olien.. men så fra den over i toppen af din catch tank.. fra din catch tank over i fuftmængdemåleren.. den med de røde slanger på.. ( benzin fordelerne )
en catch tank er til at fange ( catch = fange ) olien fra udluftningen..
det er bare en beholder med 2 rør i toppen.. hvor olien så bliver liggende i bunden når luften render igennem..
husk en skrue i bunden til at tømme den.. og en etv klar slange for at se nevu
Catch tank
Redaktør: Moderatorer
-
Minilars
- Mester Medlem
- Indlæg: 837
- Tilmeldt: 06 okt 2003, 18:40
- Geografisk sted: Midt og syd sjælland. ( Rønnede)
- Kontakt:
Venlig hilsen Lars
Gott liebt den Ladedruck
Drømmen er en V8 i en Capri, så får man både lyden og udseendet.
Rs turbo 1,9 LT www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=14634
VW T4 Supervan
www.lej-en-racer.dk
Gott liebt den Ladedruck
Drømmen er en V8 i en Capri, så får man både lyden og udseendet.
Rs turbo 1,9 LT www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=14634
VW T4 Supervan
www.lej-en-racer.dk
-
Ford XR3i
-
Minilars
- Mester Medlem
- Indlæg: 837
- Tilmeldt: 06 okt 2003, 18:40
- Geografisk sted: Midt og syd sjælland. ( Rønnede)
- Kontakt:
en anden type er at leve en olie seperator som er bedre end den sorte org. du har på. min er lavet så den sidder i højre hjørne ( se billede )
så begge slanger fra toppen kører over i den + slangen fra bunden.. så olien ikke bliver fanget i en tank men render direkte tilbage til bundkarret..
+ en K&N filter på toppen så luften kan komme ud.. selv om det var meningen at den skulle rende til luftmængde måleren...
jeg købte min hos http://www.amber-performance.co.uk/shop.php?i=45
og den er lavet af Spec - r performance
bailey laver dem også
javascript:var w=window.open('pic_viewer.aspx?picpath=./prodpics/large/BMOST151.jpg','', 'width=370,height=330,scrollbars=no,resizeable=no');
så begge slanger fra toppen kører over i den + slangen fra bunden.. så olien ikke bliver fanget i en tank men render direkte tilbage til bundkarret..
+ en K&N filter på toppen så luften kan komme ud.. selv om det var meningen at den skulle rende til luftmængde måleren...
jeg købte min hos http://www.amber-performance.co.uk/shop.php?i=45
og den er lavet af Spec - r performance
bailey laver dem også
javascript:var w=window.open('pic_viewer.aspx?picpath=./prodpics/large/BMOST151.jpg','', 'width=370,height=330,scrollbars=no,resizeable=no');
Venlig hilsen Lars
Gott liebt den Ladedruck
Drømmen er en V8 i en Capri, så får man både lyden og udseendet.
Rs turbo 1,9 LT www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=14634
VW T4 Supervan
www.lej-en-racer.dk
Gott liebt den Ladedruck
Drømmen er en V8 i en Capri, så får man både lyden og udseendet.
Rs turbo 1,9 LT www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=14634
VW T4 Supervan
www.lej-en-racer.dk
-
Ford Xr3i
-
Minilars
- Mester Medlem
- Indlæg: 837
- Tilmeldt: 06 okt 2003, 18:40
- Geografisk sted: Midt og syd sjælland. ( Rønnede)
- Kontakt:
filter på eller ej ja det burde være ligemeget.. men selvom du både har en bedre olie seperator og en catch tank efter den.. så vil der altid komme lidt olie igennem alligevelle... derfor kører jeg med filter på.. jeg vil IKKE have olie i min indsugning.. da luften med olie er varm og bliver sendt igennem din intercooler hvor den bliver kølet af så der samler sig olie i bunden af den... intercooler bliver til catch tank...
min olie seperator er formet som en 0,5 L kondivands flaske... den sidder i mellem den slange der går fra bunden op til ventil dækslet..
+ der går så en slange fra den anden side af ventildækslet over til den også.. men den kan du i prinsippet bare proppe af..
ligesom hvis du kører med filter på skal du huske at proppe slangen af i luftmængde måleren.. ellers suger den falsk luft..
den lille slange på spjældet kan du også bare proppe af... den bliver kun brugt i tomgang ( når der er vacum ) så suger den olien fra den org. olie seperator...
min olie seperator er formet som en 0,5 L kondivands flaske... den sidder i mellem den slange der går fra bunden op til ventil dækslet..
+ der går så en slange fra den anden side af ventildækslet over til den også.. men den kan du i prinsippet bare proppe af..
ligesom hvis du kører med filter på skal du huske at proppe slangen af i luftmængde måleren.. ellers suger den falsk luft..
den lille slange på spjældet kan du også bare proppe af... den bliver kun brugt i tomgang ( når der er vacum ) så suger den olien fra den org. olie seperator...
Venlig hilsen Lars
Gott liebt den Ladedruck
Drømmen er en V8 i en Capri, så får man både lyden og udseendet.
Rs turbo 1,9 LT www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=14634
VW T4 Supervan
www.lej-en-racer.dk
Gott liebt den Ladedruck
Drømmen er en V8 i en Capri, så får man både lyden og udseendet.
Rs turbo 1,9 LT www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=14634
VW T4 Supervan
www.lej-en-racer.dk
-
Ford Xr3i
-
Minilars
- Mester Medlem
- Indlæg: 837
- Tilmeldt: 06 okt 2003, 18:40
- Geografisk sted: Midt og syd sjælland. ( Rønnede)
- Kontakt:
ved det ikke helt... du må godt sige til hvis du finder nogen der ser lidt bedre ud end mine.... der er lavet af en stump slange med en bolt i enden og 2 spændebånd... det er tæt men ikke kønt
Venlig hilsen Lars
Gott liebt den Ladedruck
Drømmen er en V8 i en Capri, så får man både lyden og udseendet.
Rs turbo 1,9 LT www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=14634
VW T4 Supervan
www.lej-en-racer.dk
Gott liebt den Ladedruck
Drømmen er en V8 i en Capri, så får man både lyden og udseendet.
Rs turbo 1,9 LT www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=14634
VW T4 Supervan
www.lej-en-racer.dk